Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15181 til 15200 af 33697
-
Karakter skriftlig eksamen
ForumindlægJeg har i dag fået mine skriftlige karakterer. Det ser sådan set okay ud. Jeg er dog utilfreds med min karakter i skriftlig samfundsfag, og jeg overvejer meget at klage over karakteren. Jeg har fået 7 for min eksamen (delprøve B, 26. maj), på trods af at jeg næsten altid får 12 for mine afleverin... -
HNMR-spektre - bestemme struktur for ester
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til en kemiopgave fra Kemi A eksamen fra maj 2017. Det drejer sig om et HNMR spektre for en ester som man skal bestemme struktur for og argumentere ud fra intregral kurve, kemiske skift og koblingsmønstre. Jeg har lavet et skema med mine observationer, men jeg kan... -
Massetilvæksten for henfald af 131-I til 131-Xe
ForumindlægJeg sidder lige nu med en opgave, hvor jeg skal beregne massetilvæksten for ovenstående henfald. Jeg ved, at 131I har massen 130,906124609 u og 131Xe har massen 130,905082362 u. Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis man søger på besvarelser for dette eksamenssæt (19. maj 2017), vil man se, at de... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHej, jeg er i gang med en nogle opgaver om trigonometriske grundligninger og harmonisk svingninger, og er gået i stå i dette spørgsmål. Hjælp :( Solens maksimale højde over horisonten en bestemt dag i midtjylland kan tilnærmelsesvis beskrives ved funktionen: Hvor f(x) er Solens maksimale høj... -
Drivhusgasser
Forumindlæg1:Jorden modtager og afgiver energi i form af forskellige typer af stråling. Noter ned hvilken form for der stråler ind på jorden, og hvilken form der stråler ud fra jorden ? 2: Nævn de vigtigste drivhusgasser og fortæl hvodan de medvirker til at holde på solens varme, i forklaring skal begreber... -
Finde ud af hvor stort beløb de kan låne for hvis...
ForumindlægHej jeg sidder her med fs10 - maj 2012 Jeg har et kæmpe problem med opgave 3.5. Jeg kan på ingen måde finde en formel eller noget andet, og jeg forstår ikke hvordan man kan regne den ud. Jeg har prøvet mange forskellige muligheder og har nu siddet med den i 2 timer, så derfor beder jeg om hjælp ... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Kan det virkelig passe den her er til 00?
ForumindlægHej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
FÆRDIGHEDSREGNING - TERMINSPRØVE
ForumindlægJeg har snart terminsprøve, og jeg er meget nevøs over jeg ikke vil klare det så godt da jeg ikke er så god til matematik .. derfor vil jeg blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at fortælle nogle vigtige ting jeg burde vide om matematikken. f.eks formler og sådan. tak på ... -
Hvad s¨kal jeg vælge? Fysik B eller Kemi A?
ForumindlægJeg er i tvivl mht. valgfag. Godt nok skal vi først bestemme os om et stykke tid, men...\n\nMin studieretning hedder Biologi A, Matematik B og Kemi B.\n\nSå har jeg tænkt mig at opgradere:\nMat B --> Mat A\n\nOg så er jeg i tvivl. Hvad skal jeg vælge mellem:\nFys C --> Fys B\neller\nKemi B ... -
En funktion f er bestemt ved..
ForumindlægHej derude! ?Jeg sidder fast i en matematik opgave som jeg ikke ved hvorda jeg skal komme igang med! Jeg håber at der er en der kan hjælpe, med den vedhæftede opgave! Tak på forhånd :) -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
Hvad gør jeg ???
ForumindlægHej alle :-) Hvad er vigtigst : at jeg får det gennesmsit der behøves for at læse psykologi på Århus universitet, eller opfylde de forskellige krav om Mat B og samf B ?? Jeg er pisse dårlig til mat, og vil derfor ikke opløfte det til B endnu.. Kan jeg ikke bare tage supplering kursus, i s...
