Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15201 til 15220 af 23877
-
Kommafejl?
ForumindlægHej Jeg har skrevet en problemformulering, som handler om multiresistente bakterier Jeg har prøvet selv at sætte kommaer som jeg tror er rigtigt. Spørgsmålet lyder på "Hvilke steder mangler jeg at sætte kommaer?". Problemformuleringen: I en tid, hvor vi som mennesker bliver ramt af ... -
differentialregning og optimering
ForumindlægHej alle (: Jeg har brug for hjælp til to opgaver. 1) Jeg skal benytte differentialregning til at argumentere for en grafs forløb (som jeg har) og funktionen ser sådan ud: 1/4x^4-x^3+3/4 . jeg kan godt finde ud af at differentiere men ikke bruge det til at argumentere for grafen.. Kan i hjælpe mi... -
Litteratur inden for postmodernisme (SRP Engelsk-Mediefag).
ForumindlægHej SP. Som I nok ved, er SRP lige om hjø;rnet. Jeg har valgt at lade postmodernismen blive mit område. Jeg havde i tankerne at bruge filmatiseringen af American Psycho som litteratur inden for Mediefag. Mit spørgsmål bliver derfor, hvorledes det ville v&... -
SRP Dansk-Tysk
ForumindlægSkal vælge hvilke fag jeg vil skrive mit studieretningsprojekt i på fredag. Men er stadig lidt på bar bund. Regner med at vælge tysk og dansk, men har ingen ideer til emner jeg kan skrive om. Så er der nogen der evt. har nogle forslag? -
Ekstrema + enhver værdi for c
ForumindlægEn funktion, f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3. a) Bestem de lokale ekstrema for f(x). b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c. -
American psycho
ForumindlægHej :) jeg skal til at skrive SRP om American psycho i fagene engelsk og psykologi. Mit spørgsmål er om der er nogle der har kommentar til forfatterens valg af hovedpersonens efternavn Bateman?? hvorfor dette efternavn? Håber i kan hjælpe :) -
Folkeeventyr spørgsmål.
ForumindlægJeg skal skrive om et eventyr. Eventyret slutter med, ”… hvis de ikke er døde, så lever de endnu”. Hvad kan man sige om denne slutning? Samt hvad hedder det når et dyr kan snakkes i et eventyr, hedder det ikke noget bestemt? Tak på forhånd :) -
rækkefølgen af baserne i vores DNA? hurtigt ;S
Forumindlæghvilke metode man bruger til at bestemme rækkefølgen af baserne i vores DNA. ??? hvad hedder den metoden ???? 1000 tak for hjælpen -
SRP - Utilfreds
ForumindlægHej, jeg har i dag fået min karakter tilbage fra min SRP-opgave, og jeg blev meget chokeret. Fik 02 og havde virkelig regnet med en højerer karakter, i hvert fald 4. Jeg ved ikke om jeg skal lave en klage, har ikke snakket med min lærer om det endnu. Spørger her inde da jeg ville høre om nogen ha... -
Liberal Alliance i Folketinget?
ForumindlægTror I, at Liberal Alliance kommer i Folketinget efter næste valg? -
Analysemodel til selvbiografi
ForumindlægSøger en Analysemodel til selvbiografi. Har du en god hjemmeside eller bog?? Haster. -
Entydighed
ForumindlægVis at ax=b har én løsning. a,b tilhører R hvor a er forskellig fra 0. -
Forståelse af Gibbs-energi
ForumindlægHar lige nogle forståelsesmæssige spm. ang. Gibbs-energi.: 1) Er det ikke forkert at kalde det en energi, da det mere er som entropi? Entropi kan man vel heller ikke kalde for en slags energi? 2) Så vidt jeg har forstået det, er Gibbs-energi nærmest entropitilvæksten i system OG omgivelser. Derf... -
Er det korrekt?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der har mulighed for at rette dette? Nach Hitlers Machtübernahmen am 30. Januar 1933 begannen die Nazis um alle Bereiche des Lebens zu kontrollieren. Alle sollten die Politischen und die ideologischen Ziele anzupassen, wie die NSDAP gesetzt hatten. Die Mannigfaltigk... -
SRP-problemformulering - hjælp ønskes til at komme i gang!
ForumindlægHej! Som så mange andre, sidder jeg nu med mit studieretrningsprojekt og skal til at i gang med det. Men jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogle af jer, der har nogle gode ideer eller kan hjælpe mig med, hvad jeg helt sikkert skal huske, så skriv endelig! Problemformule... -
Hvad skal jeg gøre bedre for at få 4??
ForumindlægHej, jeg plejer at få 02 i mine tyske afleveringer, og det vil jeg gerne snart lave om på... Jeg har her en aflevering til i morgen som jeg gerne vil have rettet af en rar person som måske kunne gætte på en karakter.. Jeg har tysk på A niveau og jeg stinker til det. Vil egentlig gerne blive b... -
Opstilling af SRP
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP, men hvordan er det endeligt at man opsætter sådanne en. Er der speciffikke krav til denne. Eller er det frit hvad man vil gøre. Kan man evt. bygge det op som en historie, hvor man støder på problemmer og så besvare dem når man støder på dem??? Hilsen Daniel :) -
Proteinelektoferese!!!
ForumindlægHey :) Er der nogen der ved om kan opklare en forbrydelse vha. proteinelektoferese og eventuelt hvordan? -
Filosofi! Hvad lærer man?
ForumindlægEr der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :) -
Dansk/historie opgave i 2.g -EMNE?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre skrive opgave i 2.g i fagene dansk og historie. Jeg kan vælge at skrive enten kun i dansk, kun i historie eller i begge. Første spørgsmål... Hvad synes i, nogen med erfaring, skal jeg vælge et fag, eller lave en hybridopgave? Andet spørgsmål... Er der ikke nog...
