Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15321 til 15340 af 20009
-
Elektromagnestisme lektiehjælp
ForumindlægHej alle fysik- og kemi interesserede, jeg sidder med en fysik rapport som skal afleveres i morgen, og jeg har det rigtig svært ved at komme igang. Jeg har sat dagen af til at studere, da jeg har 3 fremlæggelser for til i morgen, oven i hatten med fysikrapporten. Det er nok ret naivt, og det ... -
E=mc^2
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at lave en fremlæggelse med følgende overskrift og opgaver: E=m*c^2 og solens energi. Du skal komme ind på ligningen E=m*c^2, massedeffekt og Q-værdi Jeg har dog svært ved at se, hvordan jeg skal få solens energi ind, i forhold til de forskellige begreber, da jeg og... -
Kreativt produkt - Sult og fattigdom i Afrika
ForumindlægHej alle Vi er en gruppe på 3 piger som har projektopgave i næste uge. Overemnet er verdenskriser og vi har valgt underemnet "sult og fattigdom i Afrika". Vi har brug for hjælp til at finde et kreativt produkt til vores fremlæggelse, men vi vil helt ikke have at det bare er fx en film... -
Rettelse af præsentation.
ForumindlægHejsa! Jeg har en præsentation som jeg skal fremlægge i løbet af denne uge. Det kunne være dejligt, hvis nogen evt. havde tid til lige at kigge på den. Jeg er lidt i tvivl om brug af imperfektum samt præteritum, da vi ikke som sådan har lært det endnu, dog skal den være skrevet i datid, og jeg ... -
hvad kan påvirke den kemiske fedtfordøjelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til NV eksamen i denne uge og har fået stillet følgende spørgsmål (overskriften). Hvad kan være vigtigt at fremlægge om? Jeg har forresten 4 minutters taletid. Jeg forestiller mig noget ala galdesalte, fedtstoffer (triglycerid) samt tre esterbundne fedtsyrer (mættet,umættet, o... -
Universet
ForumindlægHej! Jeg skal lave en projektopgave i uge 8 med hovedemnet "Universet" så det er et pænt bredt med hva jeg kan fremlægge om, men jeg kan simphelthen ikke komme på noget. Er der nogen der har en god ide?? Jeg har tænkt på hørelsen blandt mennesker og dyr og måske lave en test med hvornå... -
Produkt til projektopgave - Den Franske Revolution
ForumindlægHej jeg skal til at skrive en projekt opgave, overemnet er "Verden omkring os" og jeg har derfor valgt delemnet "Den Franske Revolution". Som i alle projekt opgaver skal man have et produkt med i sin fremlæggelse som har relevans for delemnet. Men jeg ved ikke hvad mit produkt... -
Analyse af folks historie
ForumindlægHej, Vi er to kids fra 8. klasse, og vi har projektuge. Vores store spørgsmål er hvordan man kan "analysere" folks fortid og historie. Vores projekt laves af inspiration fra hjemme humansofnewyork.com, hvor folk fortæller små historier om sig selv. Disse historier har vi så tænkt os at... -
Intergralregning!
ForumindlægOPGAVE 2048 + 2049 1: Graferne for funktionen givet ved f(x) = ex og y = 5 afgrænser sammen med y-aksen et område. Bestem arealet af dette område. 2: Grafen for funktionen givet ved f(x) = x2- 6x + 10 afgrænser sammen med linjen y = 2 i 1. kvadrant et område, der har et areal. Bestem a... -
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Grøndlandspumpen og vands forskellige massefylde
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg skal op til eksamen i NV i morgen, med ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg skal tale selvstændigt i 5 min om grøndlandspumpen og et dertil hørende forsøg omhandlende vands forskellige massefylde (varmt vand, koldt vand, is og vand med ... -
Spørgsmål til fysik kemi
ForumindlægHey alle Jeg skriver FFFO (fælles fagligt fokusområde)-halløj. Mit overemne er drikkevand til fremtidige generationer, og mit fokusomkråde er pesticers forurening af vandet/grundvandet... Jeg har spørgsmål til geografi og biologi, men kan virkelig ikke finde på et spørgsmål som retter sig mod... -
Solceller
Forumindlæghej, jeg skal snart fremlægge om solceller, og hvordan de virker. Jeg har okay styr på det nu, men har lige et par ting som jeg går og undrer mig over. Jeg har søgt og søgt, men kan ikke rigtig finde et svar. Solceller har jo et N-lag og et P-lag. N-laget har overskud af elektroner og P-laget ... -
PN overgangen? Solceller
ForumindlægHej :) Jeg har en fremlæggelse om hvordan solceller virker, og har godt styr på hvad et N-lag og P-lag er. Men jeg har stadig problemer med at forstå hvordan det er PN overgangen helt præcist virker? Har søgt og søgt men kan ikke rigtig forstå det? - Det jeg har forstået indtil videre er at ele... -
Musikpsykologi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i denne uge projektuge, og vi har i gruppen om musikpsykologi, og hvordan hjernen reagerer til diverse genre og frekvenser. I gruppen har vi tænkt os, at lave et forsøg på bananfluer, spille musik for dem og filme det, men vi skal have et produkt til fremlæggelsen, og... -
hjælp hjælp hjælp
Forumindlæghej allesammen vi har snart projektuge og er blevet bedt om at finde et underemne lærerne og da jeg ikke rigtig har nogen interesse i noget ville jeg bare have at min præsentation opnår de 20 minutter min fremlæggelse skal være på vi er også blevet fortalt at det ikke må blive alt for meget ... -
Underemne til projektopgave
Forumindlæghej allesammen vi har snart projektuge og er blevet bedt om at finde et underemne lærerne og da jeg ikke rigtig har nogen interesse i noget ville jeg bare have at min præsentation opnår de 20 minutter min fremlæggelse skal være på vi er også blevet fortalt at det ikke må blive alt for meget ... -
Oversættelse af tekst #5
ForumindlægHar jeg oversat rigtigt? Danske tekst: Die Drogenszene I BRD var der i 1988 ca. 100.000 narkomaner. Christiane F. har i romanen "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo" fortalt om sit liv blandt narkomane i Berlin. Som barn boede hun i "Gropiusstadt". I disse højhuse bor 45.000 mennesker.... -
Tyskoversættelse, rettes igennem?
ForumindlægHej allesammen!Skal til at aflevere tyskoversættelse...nogen der vil kigge den igennem?I en ny roman af Christoph Hein fortæller hovedpersonen Daniel om sin barndom i 50'erne i DDR, hvor han vokser op i en børnerig præstefamilie. Fortællingen handler ikke kun om drengen selv, men også om tidl... -
Haster! hjælp til grammatik
Forumindlæghar en grammatisk aflevering som jeg meget gerne vil ha nogle andre øjne på inden jeg afleverer den.. den danske tekst: Ost-Berlin 1967Heden lå stadigvæk over Berlin. Når jeg tog på en udflugt til Østberlin, var det kun for at får tiden til at gå. Jeg havde endnu aldrig været derovre og da jeg ha...
