Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 15361 til 15380 af 33873
-
Dansk A aflevering
Forumindlæghej alle. jeg har en dansk aflevering for til i morgen, det er eksamenssættet på HF fra d. 21. Maj 2007 om journalister som forfattere. nogen der har nogen fif, gode råd, noter et eller andet, for kan ikke finde noget som helst om det i mine egne noter. bemærkninger fra min lære: Skriv opgave... -
Dansk opgaven...hjælp mig please
ForumindlægJeg går i 1.g og jeg skal finde roman til dansk opgaven som skal afleveres i slutningen af maj måned. Jeg har fundet 4 bøger men ved ikke hvilken der er mest at tage fat i eller er god? kan i hjælpe mig? jeg ledder også efter nogle sider som kan hjælpe mig med lidt med dansk opgaven :) Helle He... -
Sidste skoledag - UNDERHOLDNING
ForumindlægHej allesammen! Vi skal her den 28. maj holde sidste skoledag, og vi er ved at finde ud af, hvordan vi fejrer den. Vi skal selvfølgelig klæde os ud og alt det, men vi skal også gå rundt i klasserne og lave underholdning + smide karameller, og så også lave et stort underholdningssjov, på én gang ... -
Terminsprøve imorgen hjælp!
ForumindlægHej derude! Er der nogle af jer der har været oppe til Dansk skriftligt fremstilling Maj 2012? Eller har i haft det til terminsprøve? Det er fordi at sidst jeg havde terminsprøve skrev jeg en novelle der hed 'mistanken' og den fik jeg dsv et 2 tal for, da jeg havde misforstået opgaven:-(... -
Klokken af H.C Andersen
ForumindlægHej alle, Jeg skal op til min 9. klasses danskeksamen d. 17. maj, og kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration:) Jeg har trukket romantikken, og valgt kunsteventyret "Klokken" skrevet at H. C Andersen. Ved at der er meget symbolik i teksten og det har aldrig været min helt stærke side,... -
Fordelingsforhold - Steviol
ForumindlægHer i min repitition har jeg lidt problemer med en opgave fra opgavesættet Kemi A, stx - 22. maj 2014: Steviols fordelingsforhold mellem octan-1-ol og vand er blevet bestemt ved forskellige pH-værdier i vandfasen: Ved pH 2,0 er KF=1,1*104 og ved pH 7,4 er det 20. d) Forklar, hvorfor steviols... -
Karakter skriftlig eksamen
ForumindlægJeg har i dag fået mine skriftlige karakterer. Det ser sådan set okay ud. Jeg er dog utilfreds med min karakter i skriftlig samfundsfag, og jeg overvejer meget at klage over karakteren. Jeg har fået 7 for min eksamen (delprøve B, 26. maj), på trods af at jeg næsten altid får 12 for mine afleverin... -
Kom/IT eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til maj til et kom/IT eksamen, og vores lærer har sagt at vi godt måtte bestemme hvilken emne vi gerne ville tale om, jeg er i tvivl om, at hvad jeg egentlig ville gerne tale om, dog ville jeg ikke vælge noget relateret til globale opvarming og rygning, da allerede mange har taget d... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHej, jeg er i gang med en nogle opgaver om trigonometriske grundligninger og harmonisk svingninger, og er gået i stå i dette spørgsmål. Hjælp :( Solens maksimale højde over horisonten en bestemt dag i midtjylland kan tilnærmelsesvis beskrives ved funktionen: Hvor f(x) er Solens maksimale høj... -
DHO - diskussion
ForumindlægHejj, har nogle problemet ift. hvad jeg kunne komme ind på i min DHO’s diskussionsdel, og ville hører om i havde nogle ideer ud fra problemstilling og krav fra læren til diskussionens fokusområde? Problemformulering: Hvorfor gjorde slaverne i Dansk Vestindien ikke oprør i forbindelse med deres d... -
Drivhusgasser
Forumindlæg1:Jorden modtager og afgiver energi i form af forskellige typer af stråling. Noter ned hvilken form for der stråler ind på jorden, og hvilken form der stråler ud fra jorden ? 2: Nævn de vigtigste drivhusgasser og fortæl hvodan de medvirker til at holde på solens varme, i forklaring skal begreber... -
Finde ud af hvor stort beløb de kan låne for hvis...
ForumindlægHej jeg sidder her med fs10 - maj 2012 Jeg har et kæmpe problem med opgave 3.5. Jeg kan på ingen måde finde en formel eller noget andet, og jeg forstår ikke hvordan man kan regne den ud. Jeg har prøvet mange forskellige muligheder og har nu siddet med den i 2 timer, så derfor beder jeg om hjælp ... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Kan det virkelig passe den her er til 00?
ForumindlægHej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki... -
FÆRDIGHEDSREGNING - TERMINSPRØVE
ForumindlægJeg har snart terminsprøve, og jeg er meget nevøs over jeg ikke vil klare det så godt da jeg ikke er så god til matematik .. derfor vil jeg blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at fortælle nogle vigtige ting jeg burde vide om matematikken. f.eks formler og sådan. tak på ... -
Hvad s¨kal jeg vælge? Fysik B eller Kemi A?
ForumindlægJeg er i tvivl mht. valgfag. Godt nok skal vi først bestemme os om et stykke tid, men...\n\nMin studieretning hedder Biologi A, Matematik B og Kemi B.\n\nSå har jeg tænkt mig at opgradere:\nMat B --> Mat A\n\nOg så er jeg i tvivl. Hvad skal jeg vælge mellem:\nFys C --> Fys B\neller\nKemi B ... -
En funktion f er bestemt ved..
ForumindlægHej derude! ?Jeg sidder fast i en matematik opgave som jeg ikke ved hvorda jeg skal komme igang med! Jeg håber at der er en der kan hjælpe, med den vedhæftede opgave! Tak på forhånd :) -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n...
