Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15381 til 15400 af 23489
-
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
ENGELSK HASTER
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? Da det haster så ville de... -
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
Svingningstid
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ? -
Beregn arealet af trekant
ForumindlægHvordan er det nu man beregner arealet af denne her trekant? -
To projektionsopgaver...
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig her!\n\nOpgaveformulering 1 lyder: \nVektorerne a og b har begge begyndelsespunkt i (3,1). Vektor a har længden 5 og retningsvinkel 35grader, mens vektor b har længden 4 og retningsvinklen 75grader. Bestem koordinaterne til projektionen af vektor b på vektor a.\n\nHvordan f... -
M^-1
ForumindlægHvad er forskellen mellem M-1 og M ? Altså M som i Mol/L selvfølgelig. -
Bremseevne - standselængde
ForumindlægHej :) Vi har fået en gruppeopgave for i matematik, og er nu kommet til denne opgave, som vi ikke kan finde ud af. Benyt blandt andet formlen fra spørgsmål b) til at finde udtryk for standselængderne og . Benyt dem til at vise følgende betingelse for at bil A kan bremse tidsnok: Kan du argument... -
Lineær funktion
ForumindlægEn ret linje går gennem punkterne P(1,-6) og Q(-2,3). Bestem en ligningen for l og bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkterne med akserne. Mit spg er: Hvad menes der med del 2 i opgaven (det med koordinatsættet) Jeg skal vel ikke lave en skema med x og y'er, hvor jeg ... -
Inflation i karaktersystemet?
ForumindlægEr der andre end mig, der synes, at der er gået inflation i karaktersystemet?\nDet er virkelig slemt i folkeskolen, men altså også et problem i gymnasiet. \n\nDet største problem er, når en lærer giver retfærdige karakterer. Hvorfor? Fordi det ikke harmonerer med de karakterer, som de andre lærer... -
tryk
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder lige og læser lidt i min bog fra 1.g om tryk, og jeg synes ikke rigtig jeg forstår, hvorfor man overhovedet definerer tryk. Hvad er det som er nyttigt ved det, og hvorfor kan man ikke bare forstå ting i forhold til kræfter fremfor at definere et udtryk for kraft per ... -
Er der nogle skrappe hoveder til MatLab?
ForumindlægHej, som overskriften siger har jeg brug for hjælpe til en matlab kode. Jeg håber at nogen er skrappe til det og har tid til at hjælpe mig. Hilsen S.K -
Vurdering af skrift B :Insignificant Gestures?
ForumindlægHeey. Nogen som har lyst til at læse min stil fra engelsk eksamen idag og vurdere hvor karakteren ligger. Det er opgave B fra skrift eng B. -
iværksætter
Forumindlæghej. har et stor problem. gå på hg2 og har fået et case opgave som hedder midtkøbing case kan bare ikke kom i gang . og skal være færdig med den til næsten uge :S -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Omskreven cirkel for et kvadrat
ForumindlægHej, I en opgave får jeg at vide, at et kvadrat er indskrevet i en cirkel med en radius på 7. Formlen for at finde arealet af kvadratet er a * pi/2 Jeg forstår bare ikke, hvad a er? Er det diameteren eller radius eller hvad er det? -
Folkeeventyr - hjælp
ForumindlægHej, nogle som kender et rigtigt godt folkeeventyr? En som der er meget at analysere, og som er let at gå til :) Tak -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i... -
Fiktiv kraft?
ForumindlægHvorfor kalder man centrifugalkraften for en fiktiv kraft? \nOg hvad menes der med "fiktiv kraft"? -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur
