Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15381 til 15400 af 17507
-
Elektrolyse af HCl
ForumindlægHej alle Vi har et forsøg om elektrolyse af saltsyre, og vi har virkelig brug for hjælp! Vi er klar over, at hydrogen-ionerne går til minuspolen, da de er positive. Vi ved også, at hydrogen modtager en elektron, da den mangler 1 elektron for at blive stabil ifølge dublet-reglen. Vi er også k... -
besteligevægtskonstant
Forumindlæghej jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af den er lidt svær. Opgaen lyder således: Ved høj temperatur besår vismuthdamp hovedsageligt af Bi2-molekyler og Bi-atomer. Vd et forsøg måltes dissociationsgraden ad Bi2-molekyler s og trykket som funktion af temperaturen, som vist i nedstående tab... -
Eventyr?!
ForumindlægHej alle mennesker herinde:-) Jeg skal skrive et eventyr på 2-3 sidder, men da jeg ingen fantasi har ville jeg spørger om der var nogle herinde som ville komme med nogle forslag? Vi må selv bestemme hva' det skal handle om! så længe de her ting indgår: Tallet 3 SKAL indgå! Hjem - ud... -
Ideér/hjælp til eventyr?!
ForumindlægHej alle mennesker herinde:-) Jeg skal skrive et eventyr på 2-3 sidder, men da jeg ingen fantasi har ville jeg spørger om der var nogle herinde som ville komme med nogle forslag? Vi må selv bestemme hva' det skal handle om! så længe de her ting indgår: Tallet 3 SKAL indgå! Hjem ... -
Lidt tysk rettelse.. (nemt niveau?)
ForumindlægHej.. En der gider rette det? Har forsøgt men er i tvivl et par steder. Prikkerne er navne/steder jeg ikke vil opgive. Ich will ein bisschen von mir und meine familie erzählen. Ich heisse Julie und ich bin 15 Jahre alt. Ich wohne in ... Es ist ein klein Dorf und ich finde es sehr langweilig. Ich... -
Differentiering af brøk med kvadratrødder...
ForumindlægHej, Jeg har lidt problemer med en enkelt differentiering. Den lyder f (x) = √x / x-3 Med brøkreglen får jeg det til f ' (x) = ((1 / 2√x) × (x-3) - √x) / (x-3)2 Cas fortæller mig så, at jeg kan forkorte den yderligere, men jeg kan ikke få det til at give korrekt svar.... -
DHO-hjælp
ForumindlægJeg skal til at i gang med min dansk/historie-opgave. Jeg har valgt at skrive om samarbejdspolitkken mellem den danske regering og den tyske besættelsesmagt under besættelsen i Danmark. Jeg har så rodet lidt rundt med at få lavet en god problemformulering, og er endt ud med følgende: "Hv... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen på A niveau i morgen, og jeg mangler at få svar på denne opgave. Jeg håber der er en der kan hjælpe! Fra en sukkerfabrik leveres sukkeret i 1 kg-poser og 2 kg-poser. Vægten af de fyldt poser varierer. Om 1 kg-poserne antages, at vægten er normalfordelt med middel... -
Produkt: Illusion af rum
ForumindlægJeg står og skal op til billedkunst og mangler et produkt, som jeg skal selv lave og snakke om.. Mit emne er "Illusion af rum" og jeg har skrevet følgende til lærer og censor: "Jeg vil forsøge at vise, hvordan man kan skabe illusioner af rum gennem dybde, som ikke findes &ndash... -
De forskellige tider
ForumindlægVil bare vide, om jeg forstår de forskellige tider og brugen heraf. Jeg har valgt 'hacer' som eksempel. Jeg har forsøgt at lave lidt eks. med tekst og brugen heraf. Jeg har bare givet 2 eks. ved hver tid, så håber nogen kan fortælle mig, om jeg er på rette kurs (: Her kommer det: Førnuti... -
beregning af tilført energi?
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at læse op til FysikCeksamen, og er igang med at kigge på et tidligere forsøg vi har lavet, hvor det gik ud på at beregne nyttevirkningen af en elkedel. Men så vidt jeg kan se, lavede vi en fejl i den del, hvor vi skulle beregne den tilførte elektriske energi. &... -
Fornærmende indlæg bedes slettes
ForumindlægHej Jeg ønsker dette indlæg slettet, da jeg synes, at personen har spurgt ondt og uden omsorgshed om ting, jeg er blevet ked af, som fx, om jeg har oplevet sociale problemer? Det synes jeg ikke, man skal spørge om på den måde, som det fremgår af personen gør det på! I desperat forsøg på at ... -
AT-EKSAMEN - AKUT SPØRGSMÅL !!
ForumindlægJeg har akut brug for hjælp, hvad angår brugen af metoder i mit AT-projekt. Min problemformulering lyder som følgende: "Hvordan overskrider staten grænser for regulering af vores adfærd gennem etablering af bestemte diskurser i sundhedskampagner". Inden for faget dansk har jeg benyttet... -
citronsyretitrering spørgsmål!!
ForumindlægHej alle sammen har meget brugt for hjælp til de spørgsmål herunder. "De tre H+-ioner på citronsyrens carboxylgrupper fraspaltes samtidigt under en citronsyretitrering, hvorfor der kun vises ét ækvivalenspunkt. Citronsyres korresponderende base kaldes citrat (Cit3-)" hvad e... -
Integral og substitution
ForumindlægJeg har nu efter adskillelige forsøg givet op på disse to stykker (skal dog lige siges at jeg har løst resten): 1. ∫xcos(x2)dx, t=x2 2. ∫(5/(2x-2))dx, t=2x-2 Det eneste jeg kan finde ud af er t'erne: 1. ∫xcos(x2)dx, t=x2⇔dt=2xdx⇔dx=(1/2x)dt 2. ∫(5/(2x-2))dx, t=2x-2&h... -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægHvordan kan følgende sætninger bedst muligst oversættes til engelsk? Har selv forsøgt, men det lyder helt forkert, det jeg er nået frem til. 1.) Hver morgen kl. 8 tager Auggie et billede på hjørnet af gaden ved sin cigarbutik. Every morning at 8 O'clock Auggie takes a picture on the corner... -
Dansk stil "Hanne vibeke holst vs Niarn"
ForumindlægJeg har lagt sidste hånd på en stil med følgende opgave. Nogen som vil rette den? Opgave: Med udgangspunkt i en redegørelse for henholdsvis Hanne-Vibeke Holst og Niarns holdninger skal du diskutere hvorvidt rapperes sprogbrug kan være farlig. Målgruppe og medie: almindelig interesseret læser af... -
formulering af 91 ord.
ForumindlægHejsa /: Jeg har forsøgt at formulere denne hypotese til mit fysik projekt.. Men ærligt talt, så synes jeg, den stinker. Den er rodet og ordvalget er ikke specielt godt. Hvad kan jeg gøre? I assume that sound moves a lot faster through metal than it does though air. My reason for this is that I... -
Min computer fryser! - Jeg har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej! Jeg skriver her, fordi jeg håber, der er en, som kan hjælpe mig med et problem, jeg har fået til morges med min anden computer, en stationær hp. Når jeg starter den, virker systemet optimalt (jeg kan gå på nettet og det hele), men højst i 30 sekunder, så fryser min skærm. Den fryser ikke he... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægSidder med og arbejde med en kemisk ligevægt jeg ikke kan få til at gå op. Ligevægten laves over en reaktion mellem Fe(2+) og Cr2O7(2-), ()=ladning. Jeg er kommet så lang som til at den ser sådan ud: II VI -II III III Fe(2+) + Cr2O7(2-) --> Fe(3+) + Cr(3+) ...
