Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15421 til 15440 af 19042
-
Angående matematik-opgaver
ForumindlægHej, jeg er lidt gået i stå i de her 3 opgaver, som jeg virkelig synes er kompliceret.. De lyder således: En is der vejer 210 g. indeholder 18 g. sukker. a) Hvor mange procent af isen udgøres af sukker? ____________________________________________________________________________________ Et b... -
Fysik rapport:Alkohol
ForumindlægJeg har en fysik rapport for til på fredag(13/12) og ved slet ikke noget om emnet. Ville virkelig sætte pris på det hvis nogle kunne hjælpe mig lidt på vej :) Spørgsmålene: -Fortæl om, hvordan man fremstiller alkohol ud fra sukker og gær. Hvordan kan vi vise, der dannes CO2 ved processen -For... -
Motorblok lavet af jern.
ForumindlægHej SP Sidder med en fysik opgave igen og vil løse den, men ved ikke hvordan? Motorblokken i en bil er lavet af jern og vejer 200 kg. For at sikre bedre koldstart installeres et varmelegeme på 1000 W i motorblokken. Hvor lang tid før start skal varmelegemet tændes, hvis motoren ønskes opvarmet ... -
Vejledning/hjælp til SRP!
ForumindlægHej alle. Jeg håber i alle er godt på vej inde i det nye år, og især til dem der snart skal skrive SRP :) Da jeg skal skrive SRP i biologi og historie meget snart, har jeg virkelig brug for den ekstra hjælp til SRP, efter dårlig erfaringer fra tidligere opgaver, pga. min struktur især, og andre... -
hjælp til SRP
ForumindlægHej alle. Jeg håber i alle er godt på vej inde i det nye år, og især til dem der snart skal skrive SRP :) Da jeg skal skrive SRP i biologi og historie meget snart, har jeg virkelig brug for den ekstra hjælp til SRP, efter dårlig erfaringer fra tidligere opgaver... Er der nogen af jer herinde s... -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Hilberts Hotel
ForumindlægFindes Hilberts Hotel i virkeligheden ? Kan det passe, at Hilberts Hotel ikke kan have reelle (overtællelige) mange gæster? -
hjælp til en opgave jeg ikke kan finde ud af! Sfærisk navigation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med SRP, men den matematiske del er lidt mere end uforståelig for mig, jeg har forsøgt men synes ikke det giver mening, og kan derfor har jeg brug for hjælp. Jeg vil bare gerne have forklaret hvad man skal, og ikke få lavet opgave. Jeg kan give et eksempel af opgaven... -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
Hvad laver i på studieportalen??
ForumindlægHej alle. Synes det kunne være ínteressant at vide. 1. hvad i kommer på studieportalen for? (for at hjælpe andre, for selv at få hjælp, for hyggens skyld, kun for studiets skyld, fordi jeg er topstresset og ellers ikke ved hvor jeg skal spørge henne osv. osv.) 2. Hvor ofte i kommer på stud... -
Hvad har I søgt?
ForumindlægFor at det hurtigere bliver d. 30. :) Hvad har I andre søgt ind på? Jeg har søgt ind på Dansk på KU. -
Vigtigt! og svært og langt!
ForumindlægDISSE OPGAVER SKAL I OGSÅ VISE HVORDAN I FANDT UD AF DET Jeg skal have svar på disse opgaver: Navn på skibskopierne Ottar Havhingsten Roar Ege Helge Ask Skibenes længde Ottar 16,5m havhingsten 29,4m Roar Ege 14,1m Helge Ask 17,5m Bredde Ottar 4,5m havhingsten 3,8m Roar Ege 3,4m Helge Ask 2... -
Differentialligningsmodel - omfattende hjælp søges.
ForumindlægJeg har fået udleveret min SRP i går, og efter at have siddet hele dagen i går og lavet noget, der tilsynesladende er forkert, er jeg ved at køre rigtig sur i det. Matematikdelens formulering lyder: Opstil en differentialligningsmodel for nedbrydning af alkohol og giv eksempler på anvendelser i p... -
Hjælp- Er det mig der er dum?
ForumindlægHej Sp, håber i kan hjælpe!. Dette er et uddrag fra en forsøgsvejledning, hvor jeg simpelthen ikke kan finde ud af at regne ud hvor mange gram forsøgspersonerne skal spise af de forskellige fødevarer... Altså jeg har bare lige brug for et hint,fordi der står jo at hver person skal indtage 0,75 g ... -
brug for hjælp.. forstår ikke teksten ..
ForumindlægHej. Jeg har læst denne tekst mange gange, men forstår den bare ikke skal redegør for hvad der siges om Odysseus og analyser Homers metode når han skal begynde historien Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? 1 Muse, fortæl mig om manden, den aldrig forlegne, der flakked viden omkring da h... -
Rapport skrivning - Frugt vin - Hurtigt
ForumindlægNederst på siden er fremgangsmåden vi brugte til at lave vinen, men jeg ved ikke hvad jeg skal svare i diskussions spørgsmålene, håber i vil hjælpe: (Man skal bruge fremgangs måden til at finde ud af spørgsmålene: Her er spørgsmålene: A. Uddyb metoden; dvs. til punkterne i metoden forklares, ... -
på os skal land bygges analyse
ForumindlægHej. Jeg skal analysere denne tekst kaldet "På os skal land bygges" af Ursula Andkjær Olsen, og sammenligne den med giv mig danmark tilbage (natasja) og I danmark er jeg født (HC. Andersen). Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg griber denne tekst an? LAND SKAL BYGGES. MED LØ...
