Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15441 til 15460 af 119568
-
ligningen y=1/2 x+b er tangent til funktionen f, med to forskellige værdier for b
Forumindlæghej, nogen som kan forklare hvordan denne opgave skal løses? (opgave 11C) -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Bestem vinkel B, længden af hypotenusen (side c) og kateten a.
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med følgende opgave: Hvad skal jeg gøre? I en retvinklet trekant ABC er vinklen A 41 grader og kateten b har længden 5,6. a) Bestem vinkel B, længden af hypotenusen (side c) og kateten a -
Opg. 4,7 i matematik-prøve fra 2000
ForumindlægHej alle! Er der nogle der lige kan hjælpe mig? Det er om en opgave i matematik-afgangsprøven fra December 2000 "Ski", opg. 4,7: Angiv en ligning, som ved vindhastigheden v=16 m/s bestemmer kuldefølelsens sammenhæng med målte temperaturen. Alle indput kan hjælpe! -
Varmluftsballon med lidt kemi, matematik, men mest fysik
ForumindlægDavJeg er løbet panden mod en mur og kan simpelthen ikke komme længere med min opgave om varmluftballoner. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.Projektet går ud på at vi skal beregne hvor stor en ballon skal være og så bygge den, for derefter atafprøve om den virkelig kan flyve.Jeg har forsøgt ... -
HJÆLP - MATEMATIK UNI NIVEAU 2. SEMESTER
ForumindlægHej alle Jeg har siddet fast i denne opgave i længere tid nu, og kan virkelig ikke komme videre. Til at finde R(t0) tænker jeg at man indsætter 50 på R1's plads og 150 på R2's plads og regner efter. Det sidste spørgsmål kan jeg slet ikke finde ud af.Jeg håber virkelig der er en der k... -
hey-ey. matematik spørgsmål om potensregning
ForumindlægHello, har et spørgsmål. er der en der kan lave dette regnestykke? hvis det muligt, så også hvordan du regner det ud, det pointen nemlig(; 3x8 = 18 -
Ole: Matematik opgave. Ligningen mangler
ForumindlægOle spørger sin monster om hvor gammel hun er: Hun svarer. "For 6 år siden var jeg 10 gange så gammel som dig, men nu er jeg kun 4 gange så gammel. Hvor gammel er Ole? Sporgsmålet er, Hvordan kan jeg lave en ligning og konkludere at Ole er 9 år. Jeg tror at det er andengradsligning. ... -
Privat lære til dansk og matematik søges
ForumindlægLæser 10. klasse efter at have taget 9.klasse i 2007. Desværre går det ikk som forventet og har derfor lidt svært ved opgaverne. Derfor søger jeg nu en der har tid og mulighed for hjælpe mig enden over mail/chat eller ved at mødes. Bor tæt på Aabenraa. Løn er noget vi kan snakke om dog skal det s... -
3 Matematik spg 7 klasse)
ForumindlægSpg 1) Karakter: Elever: 6 1 7 5 8 10 9 ... -
FSA Matematik Maj-Juni 2000
Forumindlægheeeij. ved salg af popcorn i små bægre kan udgidterne udtrykkes ved ligningen. y= 1,75x + 500 x= antallet af bægre, y= er den samlede udfigt i kroner, 500 er prisen for at leje popcornmaskine 1.a) tegn i et koordinatsystem som det viste det grafiske billede af ligningen. 1.a. ha... -
Nogle spørgsmål i Matematik c-niveau
ForumindlægJeg har fået en opgave omkring husøkonomi. Familien hansen ønsker at købe et hus. De har været ude og se på tre forskellige huse. Nr1-villa til kr. 2300000 Nr 2-villa rækkehus til 1900000 Nr3-villa til 2600000 For at købe et hus skal man have sparet 5% af husets pris op på forhånd. Det... -
10. klasses matematik. Hyppighed og frekvens
ForumindlægHejsa. Jeg har bøvl med opg. g på den vedhæftede fil. Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder/tæller hyppigheden med de diverse tal til venstre i boksene. En der kunne give et eksempel på hvad det første svar er i hyppighed hvor der står 140 ; 150?????? Derudover også hvad formlen er til at lave det... -
tutor søges
Forumindlægjeg mangler en tutor til matematik på A, stx, et par gange om ugen frem til januar, og helst ikke virtuelt men hjemmeundervisning mod betaling enten i århus eller vejle.. send gerne en privat besked, hvis du er interesseret :) -
Hvorfor bruger man bogstaver i matematik,ligninger,formler?
ForumindlægSe ovenover. Tak på forhånd. -
Tror I flere skal op i mundtlig matematik i år?
ForumindlægJeg mener de sidste 3 år har flertallet af de som afsluttede matematik i enten 2g eller 3g, sluppet for mundtlig eksamen i matematik pga. Matematik ikke var et af de "faste" fag. Tror I også det bliver sådan i år? -
HJÆLP ! Forslag til løsning af matematik A, 24 maj 2013
ForumindlægHJÆLP ! Forslag til løsning af matematik A, 24 maj 2013 -
Hjælp! Matematik FSA maj-juni 2003
ForumindlægDet er den opgave med overskriften "Løber Han For Pengene" Opgaven lyder således: Jørn H.s Kost sammensættes ud fra, hvor meget han bevæger sig. Ved hjælp af en skridttæller finder man ud af, at han har løbet ca. 11000 skridt i en hjemmekamp. Man regner med, at - 10% af skridtene er ... -
FSA 2008 December matematik 4.6
Forumindlæghej, jeg skal have hjælp til opgave 4.6 i FSA 2008 December opgaven. håber i kan hjælpe mig, har virkelig siddet med den længe!! -
Verdens største Ø (Matematik) Hjææælp! ;-)
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne have hjælp til denne opgave. Sammenlign Grønland & Danmark i forhold til indbyggertal, hvis der kun skal regnes med det isfrie areal;-). Det isfrie areal har jeg regnet til, at være: 1700000*20/100 = 340000 Km2. Grønlands indbyggere: 55.000 indb...
