Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 15481 til 15500 af 32040
-
hvornår skal "C" udtales som en "C" og hvornår skal den udtales som "K"?
Forumindlægjeg har ikke haft engelsk i begyndelsen af folke skole jeg begyndte i 9 klasse jeg vil vide hvornår skal "C" udtales som en "C" og hvornår skal den udtales som "K"? er det nogen regler for det -
Siger man 'De' til lærerne i USA?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd! -
Hjælp til forbedring af taksonomiske underspørgsmål
ForumindlægKære person der læser det her nu Jeg kunne virkelig godt bruge nogle forslag til hvordan jeg kunne forbedre mine understående spørgsmål, så de er ophøjet til et bedre taksonomisk niveau. Min sag omhandler storbranden i London i 1666 og selve AT emnet omhandler katastrofer. Det vigtige for hoved... -
hjælp med spørgsmål
ForumindlægI 1866 og 1867 fulgte jeg England jorden rundt: Overalt var jeg i engelsktalende eller engelsk-regerede lande. Selv om jeg bemærkede, at klimaet, jorden, skikkene, at blandingen med andre folkeslag havde ændret blodet, så jeg også, at i grunden var racen altid den samme. Den idé, som overalt på ... -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
stil
ForumindlægArrh ! Jeg stinker rigtig meget til engelsk men alligevel brugte jeg ordbogen fordi den er meget nødvendig..! En prof. til engelsk der kan klare d niveau?? En som vil rette min stil! Vil blive meget glad! -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk... -
membranproteiner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte noget om proteiner som jeg skal bruge til min biologiaflevering men ærligt talt så er engelsk ikke en af mine stærke sider så derfor vil jeg spørger om der ikke er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte det her fra engelsk til dansk. Jeg har selv prøvet men ... -
Ret oversættelse.
ForumindlægHej jeg har fået en tekst på engelsk, som skal oversættes til Dansk. Jeg har lavet det, men vil gerne have at nogen af jer derude vil rette den og finde mine fejl :) på forhånd tak : Christmas is Britain's most popular holiday. Its traditions and early ceremonies were rooted in pagan beli... -
Oversættelse
ForumindlægOversættelse fra dansk til engelsk plzzz hjælp med at rette den; Danske version: Harold var godt sur. Hans cykeltur var gået helt i vasken! Han havde virkelig glædet sig til at prove sine nye, rode cykel, og turen fra Birmingham til landsbyen Knowle, ti kilometer uden for Birmingham centrum, va... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, Jeg ville gerne spørge om nogen ville være sød at rette min engelsk stil.. Og så har jeg et spørgsmål: Sætter man komma på engelsk som på dansk, fordi så vil jeg gøre det efter den er blevet rettet..? My stay in England will absolutely never be forgotten. It was one of the best experie... -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
'ordet etc. står for'
ForumindlægHvordan siger man 'ordet etc. står for' på engelsk? "The word etc. stands for ..." -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster -
Fluernes herre?
ForumindlægHej alle? Jeg har fået en masse spørgsmål jeg skal have hjælp til, de er alle til bogen 'fluernes herre', men de handler ikke alle om selve bogen (: Spørgsmål: 1: Findes der uhyrer, og hvad er de i givet fald? 2: Er Simon syg og bilder sig noget ind, eller har han som den eneste forståe... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
Rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B)
ForumindlægHej Tror i rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B) er et godt emne? Hvilke ting kunne man komme ind for en god opgave? Har i forresten andre bud på gode emner, hvor Kemi A og Biologi B indgår? Tak på forhånd :d -
hjælp til inspiration Bourdieau opgave
ForumindlægJeg skal skrive ca. 1½ side om denne - hvordan kan man forklare (eller forstå) de barrierer, der er, i forbindelse med forsøg på ændringer af forskellige befolkningsgruppers kostvaner. jeg vil gerne inddrage Bourdieau, men mangler lidt inspiration omkring hvordan jeg evt kan bygge opgaven ...
