Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15501 til 15520 af 45492
-
Reaktionshastighed
ForumindlægHej.. Jeg har fået følgende opgave: "En reaktion har reaktionsskemaet 2a + 3B + C --> 2D + F Hastighedsudtrykket, som jo sjældent følger reaktionsskemaets koefficienter, kan udtrykkes ved v=k(T)*[A]^n*[B]^m*[D]^p Ved nogle eksperimenter ændrer man på reaktanternes koncentrationer én ad... -
motion og arbejde
Forumindlægok.... det er snart eksamen og vi er begyndt med repetationen.... jeg brug for hjælp til nogle spørgsmåle.. UDVEKSLING AF ILT, CO2 OG NÆRRINGSSTOFFERNE 1. beskriv hvordan udvekslingen af ilt og co2 sker mellem lungerne og blodbanen. 2. forklar hvordan udvekslingen af ilt og nærringssto... -
Numerisk/analytisk integration
Forumindlæghej, i fysik har vi lavet et eksperiment hvor vi har en lille 'kanon' vi bruger til at skyde nogle projektiler ud med. Vi har skudt 100 skud og deres landingspositioner blev markeret og vi har også simuleret dette forsøg på PC ved hjælp af starthastighed og startposition og tyngdeaccel... -
Fordele i valgkamp store partier vs små
ForumindlægHej allesammen, jeg søger råd fra et samfundsfags geni :) Der er et spøgsmål i samfundsfag, som jeg ikke kan finde svaret 100% på. "Diskuter hvilket magt et stort parti som Socialdemokratiet og Venstre har og kan bruge, sammenlignet med et lille parti som Enhedslisten eller Radikale Venstr... -
Eksamen i morgen i faget tysk
ForumindlægHej allesammen jeg skal op i tysk-eksamen imorgen tidligt og skal op i emnet DDR, hvor jeg skal være i stand til at analysere teksten "Es ist 15 uhr" af Christa Moog. Problemet her er, om hvad jeg skal ligge højst vægt på, genfortælling af historien eller andre analysemetoder? og hvis ... -
er det snyd?
Forumindlæghejsajeg var til danskeksamen i går og havde taget min computer med hvor jeg havde downloadet omkring 100 forskellige opgaver her fra studieportalen.Jeg var så så heldig at trække en tekst hvor jeghavde en analyse liggende af den på min computer, men er det snyd?Er det snyd at låne en andens dans... -
"Skriget" af Edward Munch
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er ved at få styr på alt på min pensumliste. Det går fint, men nu har jeg opdaget, at jeg desværre har smidt min analyse af maleriet "Skriget" af Edward Munch ud. Jeg har ledt alle steder - Også på internettet efter en evt. analyse, jeg kan bruge. Men jeg kan i... -
Hjælp til Nachts joseph von eichendorff HASTER!
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg skal analysere dette digt: http://www.versalia.de/archiv/von_Eichendorff/Nachts.54.html og opgaven lyder på: Analysen skal indeholde en gennemgang af de typisk romantiske træk i digtet - samt en besvarelse af spørgsmålene: Hvad handler digtet om? Hvor befinder det lyriske... -
Syntaks
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med den syntaktiske analyser af tre sætninger (har dog fundet ud af noget).. Quam dulcis sit libertas, breviter proloquar Quam ved jeg ikke hvad er, dulcis ved jeg ikke hvad er, sit er umiddelbart verballed og libertas er umiddelbart subjekt. Breviter er umiddelb... -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den... -
Mundtlig dansk - 10 klasse.
ForumindlægJeg går i 10. klasse og skal snart aflevere dispostion til den mundlige prøve i dansk, men har virkelig svært ved at forstå min lærer... Jeg har trukket:: ’’Find eksempler på hvor poesien står langt stærkere i det fortællende end hos prosa’’ Han har prøvet at fortæll... -
Snyd!?
ForumindlægJeg afleverede for ikke så længe sidne en stil som jeg fik 12 for! Minn lærer spurgte mærkeligt nok ind til den, sådan meget ledende, til havd personerne kunne repræsentere osv. Jeg svarede på alt fejfrit og vi faldt i snak om stilen. Så logge rjeg på min bruger inde på skolens hjemme side og kan... -
hjælp til oversættelse.
Forumindlæghej nogle rigtig gode til engelsk der vil hjælpe mig med at se om denne oversættelse er grammatisk korrekt ? derudover hvis der er nogen der er gode i det engelske komma vil jeg meget gerne have hjælp Shortly after some anglers discovered that many fish had died of poisoning and that hardly wer... -
Fodboldfeber
ForumindlægSkal skrive en analyse opgave om Nick Hornbys "FodboldFeber" (Fever Pitch). hvis det er nogle der har læst den. kan i så ikke give jeres bud på hvad romanens anslag, præsentation, uddybning, point of no return, konflikoptrapning, klimaks samt udtoning er. Er virkelig lost, har ingen ... -
Primitiv religion
ForumindlægEr der nogen der har analyseret "primitiv religion" af Vilhelm Grønbech. ALT kan være til en stor hjælp! opgaven er egentlig bare: a) En diskussion af Grønbechs udsagn: ”De primitive folk har andre synspunkter end vi, de ordner deres sociale forhold efter andre principper end vi... -
Stressede over at jeg måske gliver anklaget for snyd. *HJÆLP*
ForumindlægHej, jeg har afleveret SRP og synes selv den er god, men så begyndte jeg at blive bange for at jeg vil blive anklaget for snyd, på grund af at jeg har om et emne, som der er mange andre der også har. Så derfor begyndte jeg at blive paranoid og gik ind og downloadede nogle opgaver og har set at e... -
Elevationsvinkel
ForumindlægGod aften SP. Jeg har et lille "bevis" jeg ikke rigtig kan finde ud af. Antag at du ser på en genstand, som bevæger sig i et skråt kast, som starter i (0,0). Genstandens x- og y-koordinator er da givet ved følgende ligninger som funktion af tiden: x=v0x*t y=-½*g*t^2+v0y... -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
Skørbug og opdagelsesrejsende HJÆLP
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg h... -
Dårligt snit ? Drop ud.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i øjeblikekt på en stx uddanelsen og er i gang med mit 3 år, jeg er indstilelt til eksaminerne, osv. Mit problem er at jeg har fået nogle meget dårlige årskarrakterer, blandt andet nogle -3 og et par 00 og 02. Jeg valgte så at søge ind på et studenterkursus, hvor...
