Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15521 til 15540 af 96602
-
hjælp er gået i DØDDD
Forumindlægopgaven lyder En arbejdsplatform der vejer 28 kg/m er understøttet af to krydsende stænger i A og B. Håndværkeren vejer 90 kg, og går fra pkt. B mod højre. Find afstanden s, hvor momentet fta arbejdsplatformens vægt og håndværkeren er 0. nogen der kan give et hint ?? -
DIFF...
Forumindlæg(ax_i+b-y_i )^2=a^2 x_i^2+( b-y_i )^2+2ax_i*(b-y_i) nogen den kan diff. denne her ????? -
Cirkel igennem punktet (3,-7) og beskrevet ved ligning
Forumindlægligningen: (x-2)^2+(y-b)^2=9 bestem b? jeg har gjort sådan her: Jeg sætter mit koordinat (3;-7) ind i ligningen og har nu kun en ubekendt, som jeg kan isolere og beregne: +(3, -2)^2 + (-7 - b)^2 = 9 Jeg har nu følgende udtryk ove... -
Spørgsmål vedr. reaktion mellem dibrom og kobber
ForumindlægJeg sidder og forbereder alle mine rapporter til jeg skal op mandag. Jeg er så stødt på noget jeg slet ikke fatter i Kemi hvor vi har lavet en journal hvor vi skal undersøge den kemiske raktion mellem et metal og et ikke metal. I nr 4 i fremgangsmåde hvor man skal fordele væsken i to reagensgl... -
Sandsynlighedsteori
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i mundtlig mat og mangler at lave denne opgave om sandsynligheder opgaven: Antag to hændelser A, B med P(A)=0,3 ; P(B) = 0,4 ; P(A∩B) = 0,1 a) Gengiv hændelserne i et Venn diagram og udled formlen for beregning af komplementær hændelsen P(A-) og beregn denne ... -
Hjælp til Reducering?!
ForumindlægSidder her med to flg. reduceringsopgaver; (a+b)-(2a+b)= 4a*2+(3-7a)= Har aldrig kunne finde ud af hvordan man gør.. Nogen der kan hjælpe?! -
Entydighed
ForumindlægVis at ax=b har én løsning. a,b tilhører R hvor a er forskellig fra 0. -
Linære sammenhæng ??
ForumindlægHej ,, jeg har fået spørgsmålet : Hvordan kan a og b bestemmes i linære sammenhæng? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ?? Er det beviset for a og b eller ?? Hjælp :( -
Kemiske analyser.
ForumindlægPleaseeee Hjælp mig, :( Når der er tale om kvalitativ og kvantiativ analyse i kemi, hvad kan man eventuelt indrage ud over at forklare hvad det er og hvordan de bruges i fx et forsøg tiltrering af farvestoffer. :S synes ligesom der mangler noget mere, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være... -
Hjælp til en brøk!!!
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med denne brøk? a/b - a-b/2b Kunne desbærre ikke lave rigtige brøkstreger -
Rod og eksponent
ForumindlægJeg har tre spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med: 1. Hvorfor er a^p / a^q = a^p-q når a^n / a^n = a^0 = 1? 2. Hvorfor er sqrt(a * b) = sqrt(a) * sqrt(b) og sqrt(a / b) = sqrt(a) / sqrt(b)? 3. Hvad bliver stykket (3sqrt a^6*27) / 3a^2? -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægEn der kan lave beviset for denne logaritme, men hvor de forklarer undervejs hvad de gør? log(ab)=log(a)+log(b) -
Prøve
ForumindlægJeg står og skal have kemiprøve o organisk kemi i morgen. Det er sådan set ikke noget problem for mig, men da jeg selvfølgelig gerne vil øve mig inden en prøve tænkte jeg på om der var nogen der kendte nogle steder på nettet hvor man kunne øve sig i opgaver om organisk kemi -
emnevalg..
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har valgt kemi og matematik til stp projektet. Problemet er at jeg INGEN idé har til selve emnet. Hjææælp mig. Det er kemi og matematik på A-niveau.. -
eksamen..er lidt nysgerrig
Forumindlæghej alle sammen nu er der omkring eet år tilbage at jeg skal op til eksamen. nu kommer spørgsmålene: skal man op til fysik/kemi eller bliver det trukket? når man skal op til mundtlig eksamen i fysik/kemi trækker man sit emne har man så tid til at øve lidt mere på det og hvis ja hvor langt tid? ... -
AT - Som englene flyver
ForumindlægHej Jeg skriver AT i kemi og dansk og har novellen af Naja Marie Aidt, Som Englene flyver. I kemi har jeg om kokain. Har meget svært ved at formulere en ordentlig problemformulering, så ville høre, om der er andre der skriver om dette - specielt om novellen og hvad i fokuserer på i problemformule... -
fjernelse af fosfat i spildevand?
ForumindlægOk jeg sidder med et opgave der lyder sådan: Man skal hjælpe rensningsanlæget med at fjerne fossfat fra spildevand ved at forslå hvilke positive ioner der skal bruges.... Og jeg har bare ikke en kemi hjerne og kan ikke se nogen form for logik i kemi... hjælp? -
HASTER--- HAR VEDHÆFTET SPØRGSMÅL
ForumindlægHej.. Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle små kemi opgaver.. Det er C-niveau stof, men fordi det er længe siden jeg har haft kemi, så har jeg glemt det meste.. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak -
nem opgave
ForumindlægJeg er lidt dum til kemi, men jeg sidder her og knokler med en simpel kemi-opgave: 20 ml 0.125 NaHSO3 i 25 ml 0.125 M NaOH. Kan ikke udregne PH-værdien. -
Oktereglen!?!
ForumindlægHilfe mich!Haster lidt, skal op i kemi i morgen.. Er simpelthen så forvirret over organisk kemi. Eller retter sagt ædelgas/oktereglen.. Er det bare at de helst vil have 8 elektroner i yderste skal oder?Håber der er nogen venlige sjæle der vil hjælpe. Takker på forhånd :)
