Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15621 til 15640 af 38620
-
lille sætning
ForumindlægHvordan ville I sige følgende sætning på tysk?, skal indgå i en aflevering,som jeg ellers er færdig med.Han var en af Tysklands største digtere og kulturpersonligheder nogensinde. På forhånd tak for hjælpen:) -
At gå i skole..
ForumindlægHey! at gå i skole Hedder det på tysk : In der Schule gehen / In die Schule gehen! Blev pludselig i tvivl om hvorvidt det er stilstand eller bevægelse?! -
oversættelse af en sætning
Forumindlæghej .. tænkte på om der er nogen som kan hjælpe mig med en sætning .. skal skrive på tysk noget i stil med: som de fleste nok ved, var der forskel på om man boede i øst eller west i det tidligere tyskland.. hilfe bitte -
FSA 2010 Terminsprøver
ForumindlægTil alle jer som havde FSA 2010 afgangseksamen (sidste år) i folkeskolen: Kan i ikke skrive hva den skriftlige opgave skulle handle om indenfor TYSK, ENGELSK, DANSK? På forhånd tak!!!!!:) -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghvordan vil man på tysk sige: "han kommer til at fremstå sårbar". jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge verbet "auftreten" eller om jeg skal bruge "wirken" -
PROJEKTOPGAVE 9. KLASSE HJÆLP!
ForumindlægHejsa... Vores emne er Volkswagen (folkevognen). Vi vil finde ud af hvad den har betydet for den tyske bilindustri i dag. Og hvorfor den var så speciel lige da den blev produceret. Hvad kunne være et godt produkt ? På forhånd tak! :D -
Sein, haben og werden!
ForumindlægHej! Er der nogen som kan hjelpe mig med tysk? :) jeg skal svara på et spørgsmå som lyder således: Fortæl lidt om 'sein, haben og werden' hvornår skal man bruge disse ord, og i hvilke tider? -
skriftlig eksamen - robert fischer
Forumindlæghej .. jeg har ligesom mange andre været til tysk eksamen i dag (A niveau fortsættersprog) .. er der nogen der vil give en vurdering (karakter) ?? tak :) -
Rettelses af svær sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en tysk stil og jeg har forvildet mig ud i en sætning, som jeg har meget svært ved. Die Jugend in diese Artikel neigt dazu Politik interessiert zu werden, wenn sie ist nicht Karriere interessieret, oder nicht sein Familie interessiert wenn sie willst haben eine gut... -
Lidt hjælp med to ord og en lille sætning
ForumindlægHej alle derude ;) Nogen som kan foretælle mig, hvordan man siger følgende to ord på tysk i datid: wächst - Eks: Die Parade wächst zu einer Massenveranstaltung .... og findet - Eks: In den Jahren 1999 und 2000 findet keine Parade statt. Så er der lige en lille sætning, hvor jeg er i tvivl om, h... -
Digt
ForumindlægJeg vil nu gennemgå et digt, som jeg ville gøre op til eksamen, der hvor problmet ligger, er at analysere digtet, håber der er en el. flere der vil kigge på det?- Jeg har trukket et tradiotoneldigt, da alle strofer er bygget ens op i hensyn til, linjer, stavelser, rim og da der er en mulighed for... -
AT - selviscenesættelse
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har v... -
Vælge tre tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg skal lave en dansk stil, og jeg har svært ved at vælge tre tekster fra det moderne gennembrud fra den samme forfatter. Det er en litterær analyse, der skal citers og perspektiveres til perioden. Er der nogen, som har forslage til hvilke tre værker man kunne vælge og analysere? -
Rentabilitet
ForumindlægNår man laver rentabilitets analyse... skal man så først lave en resultatopgørelse og Balance ultimo?På forhånd mange tak. -
3 sætninger med bestemte fejl
ForumindlægHej alle sammen:) Det ville være dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe mig. Jeg har afleveret en tysk aflevering som jeg har fået igen, hvor min lærer har skrevet hvilke fejl der er og hvad de drejer sig om, så skal jeg rette den igennem og aflevere den igen. Men der er 3 sætninger jeg er i t... -
DIO - Blogs på nettet?
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge aflevere DIO. Fag: Dansk og Engelsk Jeg skriver om unges brug af blogs på nettet, så som Facebook. Min problemformulering se bl.a. sådan ud: ... der vil blive foretaget en analyse af unges brug af blogs, og den plads blogs har i dagligdagen. ... sammenligninger af nogl... -
VIGTIGT! A-FAG
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Skal jeg bruge über eller von og hvordan siger man mødre?
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med denne sætning: Når han er sammen med Veronika, taler han om pludselig om pubertetsbørn, og hos Jutta taler han om enlige mødre. Jeg ved ikke om jeg skal bruger über eller von, hvad jeg kan forstå ud fra ordbogen skal jeg bruge über, men jeg synes det lyder bedre me... -
Konvojer, 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en opgave, som omhandler englændernes position under anden verdenskrig. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så havde man brugt konvojer siden 1. verdenskrig. Men det kan jeg ikke helt forstå, da der også står visse steder, at det netop var på grund af konvojerne, at tysker... -
sætning
ForumindlægJeg vil på tysk sige: Selvom jeg har disse interesser, er jeg kyndig i flere sprog, hvorfor jeg er i stand til at begå mig i udlandet Mit bud Obwohl ich diese Interessen habe, bin ich auch mit mehreren Sprache gut vertraut, weshalb ich imstande ist, mich in dem Ausland zu benehmen. Er det korrekt...
