Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15701 til 15720 af 18958
-
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
oversæt en sætning
ForumindlægHej Hvordan oversætter jeg følgende sætning til tysk? "Det har jeg aldrig sagt, ja jeg har ikke engang tænkt på det." Jeg har oversat den til: Das habe ich nie gesagt, ja ich habe es nicht daran gedacht. Er det rigtigt? Tak på forhånd til dem, der vil hjælpe;) -
Forberedelse på FSA Folkeskolens afgangseksamens prøve?
ForumindlægHej Alle I fredags var der udtræk til udtræksfagene til folkeskolens afgangseksamen, og min klasse og jeg trak tysk og biologi. Biologi er skriftligt og jeg vil derfor gerne hører jer 'rutinerede', som har været til eksamen i biologi i folkeskolen år tilbage om, hvordan i forberedte jer?... -
Lektiehjælp tilbydes i Århus
ForumindlægJeg er en pige på 22 år, der tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, historie, samfundsfag, engelsk og tysk på gymnasieniveau. I øjeblikket studerer jeg selv statskundskab på Århus Universitet. Lektiehjælpen foregår hos mig, dig eller et tredje sted og prisen ligger på 150 kr/t. Med hens... -
Oversættelse af en sætning, hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en stil, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive dette på tysk: Jeg tror, at alle har brug for at hører hjemme et sted. Enten nede i fitness centeret, bridge klub eller nynazist. Det er folks eget valg. Men hvis man ikke er et sted, hvem er man så? På ... -
Udeladelse af "in"
ForumindlægJeg sidder med en tekst, der skal oversættes til tysk. En sætning lyder: "Det femte flyveblad dukkeddde op i flere byer i Sydtyskland". Jeg ville oversætte dette med: "Das fünfte Flugblatt tauchte in mehrere Städter Süddeutschland auf". Jeg ved så ikke, om der skal være &q... -
Har været?
ForumindlægHeej alle! Jeg sidder her med noget tysk, som jeg skal oversætte.. Men er lige stødt ind i en forhindring, som jeg håber at i kan hjælpe mig med? :) Sætningen lyder således: "Min barndom har altså været ulykkelig". Det der "har været" driller! Hvordan oversætter jeg de... -
Samarbejdspolitikken!
ForumindlægHej!\n\nJeg skal skrive 3.g-opgave om den danske samarbejdspolitik med tyskerne under 2. verdenskrig. Er der nogle herinde der har skrevet om dette emne vil jeg blive glad hvis i gider skrive nogle gode bøger eller kilder i har brugt. Jeres opgave kan naturligvis også bruges som inspiration..\n\n... -
overtættelse af nogle linjer
Forumindlægoversættes til tysk:\nJunkeren bor på slottet og sender brev til præstens datter. I brevet er Junkeren sød mod hende. De mødes og han gør hende gravid mod hendes vijle. Hun er ulykkelig.\n\nhåber der er nogle der har tid og er hurtige .. :D \n\nhilsner fra mig -
Der Vulkan??? :(
ForumindlægHej allesammen :/.. Jeg sidder lidt og er gået i stå... skal skrive en tysk referat om DER VULKAN Roman unter Emigranten skrevet af Klaus Mann.... Var der måske nogen af jer som kender noget til den? og kunne sende den så jeg kunne få lidt inspiration?? på forhånd tak Venter på jeres sv... -
Lave sætninger
ForumindlægHej,\n\nNogle der kan finde på en tysk sætning som indeholder ordet\n\nähnlich\n\nEller en anden som indeholder ordet\n\ngleich\n\n\n\n -
EN LILLE BITTE SÆTNING
ForumindlægHej, Har brug for at få oversat en lille bitte tysk sætning, kan du hjælpe? Hvis ja, så check lige den her sætning ud: X er den næste, og stikker benene ned i det kolde vand. Nede i vandet svømmer han målrettet hen til det andet hul. Hmmm, lod lige mærke til at det er 2 sætninger. hov! -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
En lille sætning men svær, hjælp.
Forumindlægden virker så dansk i ordstillingen, er der en der kan hjælp mig med at oversætte den. Hun var først lige begyndt at have faget i skolen og havde kun set lidt tysk TV. Engelsk: She was in first corpse begun to have the subject in school and she had only seen a bit German Television ... -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv... -
5 sætninger
ForumindlægNogle der er gode til tysk, som vil hjælpe?Sie dürfen nur auf dem Spielplatz spielen.Sie beginnt Haschisch zu rauchenman sprechen mit einander auf der TreppeDer Name des Hund ist BingoEr gibt ihr einen groβ Kuss, sie gibt ihm einen, und Sie essen zusammen. -
daniel...
ForumindlægJeg beder Du som er så god til tysk, om at kigge på denne sætning:Det gælder også for Karin, men hendes forældre er ikke glade for hendes beslutning om at leje sit eget værelse. Es gilt auch für Karin, aber ihre Eltern, sind nicht froh von/für ihr Entschluss, um) ihr eigenes Zimmer zu mieten -
Optagelsesprøve HHX (2012)
ForumindlægHej :) Jeg ved hvad man skal op i (Dansk,engelsk, matematik og tysk) og sværhedsgraden er 9 klasse, men hvad skal man kunne? Og hvad forventer lærerne/censorerne ? Er noget bestemt man skal op i? - Kom gerne med egne erfaringer, især teksterne/opgaverne? Var teksterne/opgaverne lette ell... -
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-)
