Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 15741 til 15760 af 27765
-
Vil du lige kigge min raport igennem?
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive om Giddens i samfundsfag, og ville høre om der evt var en der havde tid til at kigge det igennem jeg har fået skrevet, og komme med nogle kommentare? Vh Mybber -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
Salt (NaCl)
ForumindlægNår NaCl kommes i vand, spaltes stoffet i hhv. Na+ og Cl-. Hvis man så drikket dette saltvand, smager det salt. Hvorfor? -
Billedbog
ForumindlægJeg skal lave en billedbog til mit produkt om HIV. Jeg skal fremlægge i næste uge, så der er lidt pres på. Jeg er desværre ikke så kreativ eller god til at tegne, så ville høre, om der var nogen der ville hjælpe mig?! Jeg må ikke finde billeder på nettet. Vi kan evt. brainstorme sammen over, hvad... -
Jack the Ripper
ForumindlægHvis man har læst Jack the Ripper, ved man også, at han aldrig blev fanget, men jeg har aldrig fået fat i hvilke teorier der blev anført? -
Ånden i Glasset..
ForumindlægMåske ikke det helt rette sted at spørge, men regner med at den klogere del af befolkningen besøger denne side, så jeg kan få nogle kloge svar..Nogen der har prøvet ånden i glasset?..Hvor det virkede eller ikke?..Hvis det virkede, så fortæl..Er det blevet dokumenteret at det virker?..Sker der alt... -
Risskov - et godt sted at bo?
ForumindlægHej :) Jeg bor i øjeblikket på sydsjælland, men umiddelbart efter gymnasiet (jeg går i 3.g nu) flytter jeg til Århus, da jeg har tænkt mig at studere her. Jeg har kig på en række ejerlejligheder, men synes generelt ikke man får så meget for pengene i Århus C (35 kvadratmeter koster typisk over e... -
Nulpunkter ?!
ForumindlægBestem funktionens nulpunkter f(x)=2*sin(x-pi/2)+2 , hvor 0 < x <4pi Gør rede for at funktionen har et maksimum og bestem x-værdien hørende til dette. Jeg håber at en eller anden har lyst til at fortælle mig hvordan man regner det ud med CAS-system, da vi har fået at vide at den skal kunn... -
Selvmord
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal skrive et essay om "Selvmord" til imorgen, og ville derfor også høre jeres meninger vedrørende emnet. Spørgesmålet er meget enkelt: "Hvad synes du om selvmord, og hvorfor?" Tusind tak på forhånd :D -
Inspiration søges!!!!
ForumindlægHeyJeg skal skrive noget om kunstens rolle og mangler lidt inspiration til at komme i gang.Hvis der er nogen derude, som har noget på hjertet, må de meget gerne skrive... -
FILOSOFI!!
ForumindlægJeg skal op i mundt. filosofi om en måned. og jeg forstår virkelig intet. Er der nogle som har nogle gode råd eller sådan? -
Vektorer i planen og seperation af variable
ForumindlægHej allesammen.. Sidder og laver et eksamenssæt, men der er nogle ting jeg er blevet i tvivl om.Opgave 1)Har følgende oplysninger:Længden af vektor a=5, længden af vektor b=3 og gradtallet mellem de to er 60 grader.Skal beregne længden af vektor a af plus b samt beregne gradtallet for vinklen ml ... -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHejsa.. For at gøre en lang sag kort, så vil jeg spørge om jeg har et ordentligt belæg for at indsende en klage over en årskarakter jeg lige har fået. Jeg fik i starten af 2.g 00 i de to første tests, hvorefter det gik op for mig at jeg nok skulle tage mig lidt sammen. Det gør jeg så og får i næs... -
Resultater, skr., 1-årigt A-niveau
ForumindlægHej, til alle jer der også var op i skr. mat og som har mat. på 1-årigt A-niveau (standardforsøg), lad os sammenligne resultater!Opgave 1:a) 30b) t = -4 V t = 3c) Alfa er tangentplan til K.d) f(x) er løsning til diff.ligningen.e) A(M) = 172f) k = 1/3 V k = 11Opgave 2:Vektor_projektion = (-7/5, 1/... -
OL opgaver
ForumindlægJeg sidder her og prøver at løse de opgaver og jeg aner bare ikke hvordan de kommer frem til deres facit..=S...Ligevægtskonstanten for reaktion II, KII, er 5,75^10-5 M2 ved 25 0C.Vi forestiller os, at den aktuelle koncentrationen af CO2(aq) er 0,0500 M i en situation, hvor ligevægten for reaktion... -
Eksamens nervøs, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægI dag var jeg til matematik eksamen, min første eksamen nogensinde. jeg fik vist det jeg ville, og det gik som det skulle MEN!jeg var så nervøs at den ældre censor sagde at hun aldrig havde set noget lignende.hvad skal jeg gøre? -
Europaparlamentsvalget
ForumindlægHej ... Ville lige starte en debat om Europaparlamentsvalget, der er jo ikke længe til .... hvad stemmer i på ved valget og hvorfor ?? -
Tysk eller fransk?
ForumindlægJeg er i tvivl, om jeg skal vælge fortsættertysk på B- eller evt. A-niveau eller begynderfransk.Hvis jeg vælger fransk, vil det indebære tre fag på A-niveau, nemlig samfundsfag, engelsk og så fransk.Jeg kan på den ene side godt lide tysk og er god til det, men jeg ville på den anden side også meg... -
ph i skoven
ForumindlægHar et par spørgsmål vedrørende ph-værdien i den danske skovbund, som jeg håber at kunne får svar på.-Hvorfor omsættes døde dyr og planter langsomt, hvis jorden er sur?-Hvorfor er der få regnorme i sur jord?-Hvad kan få regnorme betyde for opblandingen af jorden? -
Slette profil?
ForumindlægHej. Ved godt det er et mærkeligt spørgsmål, men hvordan sletter man sin profil herinde? Jeg kan simpelthen ikke finde måden, selvom det nok er ret åbenlyst.. ?
