Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 15781 til 15800 af 63755
-
HJÆLP!
ForumindlægHejsa! Jeg har et skema her: Yngstetrin: Elevens gennemsnitsvægt i kg er 25. Vægten af skoletaske i kg er 3,75. Mellemtrin: Elevens gennemsnitsvægt i kg er 35. Vægten af skoletaske i kg er 5,25. Ældstetrin: Elevernes gennemsnitsvægt i kg er 54. Vægten af skoletasken i kg er 8,1. Så sk... -
Differentialligning
ForumindlægHar ikke mødt denne type før: dy/dt = -3,5sqrt(y) Er det meningen, at man skal bruge f(x)=c*exp(kx) med k=-3,5? Jeg har forresten ikke en randbetingelse opgivet, men har fundet dy/dt til y=529 (=-80,5). -
Geno og fæno
ForumindlægEr der nogle som der kan give mig en nem forklaring på hvad genotype og fænotype er ? -
Areal af trekant i 2 ensliggende kvadrater
ForumindlægHar lidt problemer med den vedhæftede opgave, nogen som vil hjælpe? Skal jeg bruge forstørrelsesfaktoren eller? -
Historisk trigonometri - sin, cos, tan
Forumindlægjeg er ikke sikker på hvordan jeg løser denne opgave, på forhånd tak! -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
to-vejs kontingenstabel
ForumindlægAntag at vi observerer antal y1,..., yN fra uafhængige kategoriske stokastiske variable Y1,..., YN, og at observationerne kan krydsklassificeres i henhold til to inddelingskriterier A og B, med hhv. I og J. Vi har således en standard IxJ-kontingenstabel med observerede antal xij, i = 1,...,I, j =... -
lille opg
ForumindlægHey Er igang med denne opgave. Jeg har lavet a'eren, men kan ikke li finde ud af b og c. http://peecee.dk/?id=83029 Nogen der vil hjælpe? Tak på forhånd :) -
Hjælp hurtigst muligt
ForumindlægSvar #3 - Citér I går kl. 22:15 af sofia96 de to variable x og y er proportionale. når y=6 er x=1,5. find når proportionalitetsfaktoren og beregn x når y=12. beregn også y når x er 1 det er det jeg ikke helt forstod. -
Stofmængde beregninger
ForumindlægHej, jeg sidder med stofmængde koncentration beregning. Opgaver lyder således: 20,0g NaOH opløses i så meget vand, at opløsningen fylder 0,500L. Hvor stor stofmængdekoncentrationen er natriumhydroxid? m = 20,2g V = 0,500L De to formler jeg har at vælge mellem er: c= n/V og n ... -
Hvad er hastighedsudtryk
ForumindlægHvordan forklarer man med ord hvad hastighedsudtryk udtrykker? altså sammenhængen mellem hvad? -
2. ordens diff.
Forumindlægjeg sidder med et lille problem. jeg har en 2 ordens diff. ligning hvor jeg skal finde samtlige løsning til kun én begyndelsesbetingelse. diff. ligning: 4y''-20y'+25y=0 fuldstændig løsning: y(t)=A*e^(5/2*t)+B*t*e^(5/2*t) begyndelsesbetingelse: y(2/5)=0 hvordan gør... -
Biologisk forklaring
ForumindlægHej. Jeg søgt og søgt, og uden held fundet svaret på mit spørgsmål. Jeg vil høre hvad der biologisk set sker med mikroorganismer (bakterier) når man udsætter dem for: autoklavering, bestråling og vand-aktivitet. Jeg skriver og konservering af mad, og dette er anvendte konserverings måder. ... -
forsøg!
ForumindlægHeeeey.. har fornylig lavet et forsøg i fysik, der hedder Acceleration på luftpudebane?. jeg er næsten færdig, men mangler at regne begrunde typen af bevægelsen. håber i kan hjælpe ? -
funktionen g
ForumindlægNu prøver jeg igen, da sidste forsøg mislykkedes! Funktionen g er givet ved forskriften: 1,5x^2 + 2,5x -1. Angiv g'(x0), g'(2), g'(0) og g'(-2). En eller anden som gider vise bare hvordan man laver én, for jeg fatter det overhovedet ikke! -
Hjælp til en opgave om integralregning!
Forumindlæghttp://a835.ac-images.myspacecdn.com/images01/81/l_6892b2b98cca308ca798cae9934bdab2.jpg Er der nogen af jer som kan give mig en ide om hvad det helt præcist er der bliver spurgt om i denne opgave? Jeg er en smule i tvivl. -
Hjælp til betydning af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til et eksamensspørgsmål jeg har fået. Min lærer svarer ikke på mails (har netundervisning og hun er vist ret travl) 1. Regression og vækst Redegør for funktionsforskrift og vækstegenskaber for de tre væksttyper lineær, eksponentiel og potensvækst, især med vægt på line... -
Synopsis over reaktionshastighed.
Forumindlæghey, efter jeg har skrevet min SRO (jeg går i 2g) skal der opfølgende skrives en synopsis, på 2-3 sider. vores retningsfag er matematik/kemi og vores emne er Reaktionshastighed. problemet er at jeg ikke har styr på hvordan jeg skriver en synopsis, og hvilke problemstillinger jeg kan bruge osv. hv... -
hvad betyder forbeholdene for dansk medlemskab af eu?
Forumindlæghvad betyder forbeholdene for dansk medlemskab af eu? fordele og ulemper er der ved med fælles mønt? HJÆÆÆLP MIGG -
hjæææælp!!
ForumindlægHej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt!
