Matematik

Hjælp til betydning af eksamensspørgsmål

25. september 2017 af louiselort - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har et spørgsmål til et eksamensspørgsmål jeg har fået. Min lærer svarer ikke på mails (har netundervisning og hun er vist ret travl)

1. Regression og vækst Redegør for funktionsforskrift og vækstegenskaber for de tre væksttyper lineær, eksponentiel og potensvækst, især med vægt på lineær og potensvækst. Forklar hvordan man undersøger, om en given udvikling kan beskrives med en af vækstfunktionerne.

Det er det jeg har highlightet med fed jeg ikke forstår. Hvordan forklarer jeg det?

Vh. Louise 


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. september 2017 af StoreNord

Jeg ville bruge et regnearks-program som Excell eller Calc. Jeg indtaster en tabel med data, og laver forskellige slags regression og vurderer R2-værdien. Dèn slags regression, der gir den bedste R2-værdi bestemmer hvilken slags vækst der er tale om.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. september 2017 af louisehjacob (Slettet)

#1
Jeg ville bruge et regnearks-program som Excell eller Calc. Jeg indtaster en tabel med data, og laver forskellige slags regression og vurderer R2-værdien. Dèn slags regression, der gir den bedste R2-værdi bestemmer hvilken slags vækst der er tale om. Tak for svar StoreNord! Hvordan kan jeg ud fra R2 værdien vurderer hvilken slags vækst der er tale om? Ift. du skriver "den bedste R2-værdi"

Vh. Louise

Skriv et svar til: Hjælp til betydning af eksamensspørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.