Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15841 til 15860 af 39386
-
Hvad skal jeg lave?
ForumindlægHey jeg er flyttet til dk for 9 år siden og det er gået rigtigt godt med det danske, men det har taget meget af energien, derfor er jeg lidt bagud... jeg har afsluttet hhx sidste år og har holdt sabbat år. Men har et kæmpe problem, jeg ved ikke hvad jeg skal gå igang med... ville blive glad for h... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Forberedelse til termins
ForumindlægHeej! Jeg går i 8. og skal snart til at have terminsprøver, det er første gang jeg skal have det og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har ca 2-3 uger til at forberede mig. Jeg er ret dårlig til matematik, får normalt 7,4,02 i karakter i det. I dansk har jeg både stærke og ... -
Har jeg en udvidet hf?
ForumindlægHej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske f... -
Historiske metoder - tangenthældning
ForumindlægHejsa! Skal i mundtligt matematik oplæg redegøre for historiske metoder til bestemmelse af tangenthældning, og har i den forbindelse tænkt mig at tage udgang i Leibniz og Newtons to måder at finde hældningen på.. problemet er at jeg mangler litteratur, og redegørelse for de enkelte beviser/ ti... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHejsa. Jeg er lige igang med min Studieretningsprojekt som skal afleveres den 21. Jeg vil høre, om der er nogen som gerne vil rette den for mig inden afleveringsfristen? Selvfølgelig når jeg en dag bliver færdig :) Idag er 4. skrivedag, og jeg har nået at lave næsten halvdelen af opgaven. Såå, me... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHej Alle. Jeg overvejer at læse erhvervsøkonomi som min videregående uddannelse. Kan nogen fortælle mig, i hvor høj grad man har statistik? Og hvilken type matematik kan hovedsagligt arbejder med? Jeg går i 3g og har MatA. Vh Rikke. -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
æøå
ForumindlægHej Jeg har hentet en skabelon fra AU's hjemmeside, men jeg kan ikke få det til at virke. Det er som om den ikke vil skrive æ ø og å, og den vil ikke rigtig lave en ordentlig quick build. Jeg håber nogen kan hjælpe mig :) Jeg har følgende kode: \documentclass[a4paper,11pt,oneside]... -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
try this girls..
Forumindlæghey.. Just an interesting question.. what do you find fascinating about the opposite sex ??? -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg sidder lidt fast med:En omvendt porportionalitet har følgende funktionsforskrift:f(x) = 8/xDen skal tegnes ind i et koordinatsystem, men hvordan kommer jeg videre med den??? Jeg er ret meget på bar bund! -
Godt nok til htx eller..?
ForumindlægHejsa... Jeg kunne godt tænke mig at gå på htx. Har lige fået mit nye gennemsnit som lå på 8.2 den her gang og tænkte på om det var godt nok til at blive optaget på htx, da det også lå engang på 8.5. Jeg ved godt at man skal være god til mange fag og især til matematik og fysik, da har jeg fået ... -
SSO i Latex
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO, og har valgt matematik. Jeg vil skrive i Latex, men hvordan ændrer jeg sidelayoutet, så man har skriftstørrelse 12 og 1,5 linjeafstand, som er kravene ved SSO? Jeg prøvede nemlig før at tage en side fra et word-dokument, hvor hele siden var fyldt ud med tekst - ...
