Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15841 til 15860 af 20599
-
grammatik - gradbøjning af tillægsord
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal til prøve i spansk grammatik, men jeg er simpelthen gået i stå omkring gradbøjning af tillægsord.. Jeg sidder nu og læser i vores opgavebog, men kan ikke få det til at give mening.. " Indsæt adjektiverne (3 grad) - altså es la mas ..." 4) La casa blanca es (bo... -
Oversættelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og prøver på at oversætte en spansk sætning, som jeg bliver lidt i tvivl om. Jeg vil gerne skrive sætningen: De krydser grænsen ved blandt andet at hoppe over hegnet. Det er den del: ved blandt andet at. Jeg er itvivl om jeg skal bruge noget estar + gerundium.... -
Rettelse af spørgsmål
ForumindlægHej er der nogle, som er gode til spansk og vil rette det nedstående spørgsmål og svar? :-) Ville være rart - på forhånd tak! 1.¿Porqué le gusta Barcelona? Le gusta Barcelona porque es un ciudad hay de todo. hay gente de todo el mundo. Mireia parecía es una fantastico ciudad. ... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for a... -
Gerundiumform?
ForumindlægJeg i gang med at lave spansk aflevering, og har en opgave som lyder "Vælg den rigtige gerundiumform af verberne" - der er så angivet 5 verber alle i at-form (hablar, comer osv.), og verberne skal så sættes ind i nogle sætninger. Jeg er bare pludselig blevet enormt i tvivl om hvad der m... -
Hjææælp!!
ForumindlægHey everyone ;) Jeg sidder og skal skrive en spanskstil, og siden jeg kun har haft faget i et halvt år, er jeg ikke så god til det endnu.. og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sige "vil være" på spansk. Min sætning lyder på: Hun vil være forfatter når hun bliver stor, derfor læser... -
Hjælp til simple sætninger
ForumindlægHej! Jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig med rettelse af sætningerne. Dansk-spansk 1. Line er lærer. Line es profesora 2. Amalie og Casper er studerende. Amalie y Casper son estudiantes 3. Jeg er fra Danmark. Soy de Dinamarca 4. Du er også fra hovedstaden. Que son también de la ca... -
At10 psykologi og dansk -emne?
ForumindlægHej derude. Jeg mangler lidt inspiration til hvilket emne jeg kan tage fat i, når jeg nu skal til at skrive min At10 synopsis til februar. Hovedemnet er "At være på" og herunder selviscenesættelse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive i psykologi og dansk/engelsk/eller spansk.. Er... -
udvekslingsstudent har brug for hjælp:)
ForumindlægJeg skal til Venezuela i et år som udvekslingsstudent! jeg vil jerne skrive til min familie, men har brug for at vide om den her sætning er rigtig dansk: mange tak Soledad! jeg er meget spændt på at rejse til venezuela og møde dig og din familie. spansk: ¡muchos gracias Soledad! E... -
Konjunktiv + når
ForumindlægJeg eg skal oversætte "Viden er en vare, men hvad sker der, når hjernerne flygter?" til spansk, men jeg er lidt i tvivl om konjunktiv skal bruges i bisætningen "når hjernene flygter" så det bliver "cuando huyan los cerebros"? Og er "sker" fremtid elle... -
Familie - den eller de?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en spansk-oversættelse hvor jeg skal oversætte "Derfor flytter familien til Mexico City" Jeg er i tvivl om, om jeg skal bøge flytter i 3. person ental, eller 3. person flertal? "De" flytter jo. Men samtidig er familien, altså "den" der ... -
Denne sætning: "Skal politikerne ikke følge landets love"
ForumindlægHej. Sidder med en spansk-aflevering, og er gået i stå med disse latterlige sætninger: Skal politikerne ikke følge landets love? I ved jo godt at alle gøre det. Og han vil blive meget glad. Umiddelbart skylder jeg på; No deberian los politicos siguen las leyes del pais? Vosotros sabéis bien que ... -
Oversættelse - Grammatik
ForumindlægHej derude! Er der nogen - en gymnasielærer eller universitetsstuderende - der vil kigge på en oversættelsesopgave, som jeg har lavet. Jeg ønsker ikke at få min tekstet rettet for fejl - blot at få markeret dem, med en kommentar om det evt. grammatiske problemer. Så kan jeg nemlig fokusere p... -
Mundtlig Eksamen
ForumindlægHej jeg er tvivl om hvorvidt jeg skal flette min perspektivering ind i referatet af den udleverede tekst. Blev i tvivl da jeg så dette på uvm.dk Svage elever magter ikke at perspektivere og nå frem til analyse og fortolkning og til at sammenholde ukendt og kendt tekst. De refererer først paralle... -
Mundtlig eksmaen - HASTER!
ForumindlægGoddag folkens. Jeg skal op til spansk mundtlig på mandag, og har fået disse temar oplyst: - Los desaparecidos de Argentina - La vida en Cuba - Cuentos Mágicos - El universo de Almodóvar. Vil gerne høre om der er nogle der har gode noter liggende til disse temaer, samt nogle gode... -
Eksamen: oversættelse
ForumindlægHej Jeg sidder til spansk 24-timers forberedelse nu og har trukket en tekst hvor jeg har problemer med at få oevrsat følgende sætning: "Que habían estado en nuestra casa la noche que llevaron a Pablo, se habían quedado a dormir, y los tres ocupaban el mismo dormitorio." so... -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl... -
Spansklærer tilbyder
ForumindlægHej: Jeg er spansklærer fra Argentina. Jeg har mange års erfarring som spansk lærer. Jeg har arbejdet i England, Spanien og her i Danmark. Du kan læse mere om min undervisning i min hjemmeside: www.spansklaerer.dk Jeg underviser privat og grupper. Begynder og avanceret kursus starte i september... -
Spansklærer tilbyder
ForumindlægHej: Jeg er Spansklærer fra Argentina. Jeg underviser grupper og privat. Du kan læse mere om min undervisning på min hjemmeside: www.spansklaerer.dk Pris per time (60 min).......130 kr. Klippekort 10 timer....1150 kr. pris per time over Skype ( 45min)....100 kr. Hvis du er interesseret, kan du... -
spørgsmål ang. oversættelse
ForumindlægHejsa :-) Jeg er lige i gang med at oversætte en tekst (fra dansk til spansk), men mangler nogle gloser/sætninger, som jeg ikke helt kan finde ud af. 1. De betaler meget bedre, fordi de ikke ved, hvad det bør koste at køre 2.. Kun få udlændinge forstår at forhandle prisen, så derfor betaler ...
