Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 15861 til 15880 af 321608
-
slægtsskab
ForumindlægDavs Jeg har fået stillet dette spørgsmål i en opgave, og er lidt i tvivl om det: 1) Hvilke molekylære forhold i DNAmolekylet gør det muligt at afklare slægtsskab ved den angivne elektroforesemetode Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad det er man kan se på analysen ved elektroforese, er... -
hvad synes du?
Forumindlæghej!har til opgave at skrive en "spændende og positiv samtale" om at designe et personligt dankort.vil være meget taknemmelig, hvis i kom med jeres menninger.. her er samtalen:2 venner ser reklamen (om at designe et personligt dankort).Marie : sejt, et personligt Dankort.Mads : det har... -
buddhisme og nirvana
ForumindlægHej, Jeg har læst nogle buddhistiske tekster, hvor jeg er kommet frem til, at man mener at der ikke er nogen der er nået til nirvana endnu, fordi de buddhister, som burde være der, vælger at genfødes som bodhisatwa, kan det passe? Desuden siges der også at så længe man erkender "væsenet&q... -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
ligningner
ForumindlægHej, Hvordan løser man lignignen 3x-7/2+8=4x Jeg har prøvet at flytte 7 tallet, 8 tallet og 2 tallet til den højre side, for at samle x, men får -0,5. Det rigtige resultat er 9/5 -
Den bedste bog?
ForumindlægHej alle :) Jeg har lige læst "Terningerne er kastet" af Jean-Paul Sartre, som jeg virkelig syntes var en god bog, men lige nu, hvor læsetrængen er stor, ved jeg ikke, hvad jeg ellers skal læse. Jeg efterspørger derfor noget interessant læsestof, og jeg et forholdsvis "alsidigt&qu... -
Dominant og recessive fænotyper
ForumindlægEr det bar emig, der synes det er mærkeligt at *øjenvipper, der er over 1 cm lang *smilehuller *om man er i stand til at rulle tungen *hår på det midterste (IKKE det nederst) fingerled *mellemrum mellem fortænderne *den 2. tå fra storetåen er den længste alle er dominante egenskaber? Efter min ... -
Reklamernes magt..
Forumindlægskal til fsa dansk. mit emne er reklamer. mit perspektiveringsområde er ; reklamernes magt.. Hvordan skal jeg komme igang? Hvad kunne jeg komme ind på? -
Eukaryote celler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg siddr og skrivr opgave omkring kemisk energi. I forbindelse med det er jeg kommet ind på eukaryote og prokaryote celler. Jeg ved at eukaryot celler har en cellekerne og prokaryote celler ikke har. Den eukaryot celler er langt mere kompleks og væsnr der bastår af eukaryote ce... -
religion(haster)
Forumindlæghej jeg skal til eksamen imorgen og har en lille spørgsmål. hvad betyder sekularisering? jeg har en ide om hvad det betyder, at folk bliver mere religiøse eller måske at folk bliver mindre religiøse. er lidt i tvivl håber i kan hjælpe :-) -
HJÆLP!!! KIG LIGE PÅ DET
Forumindlæghej folkens skal fremlægge imorgen i religion. Jeg skal fremlægge om symboler, hvor jeg skal skrive den kristne betydning og den universale betydning Symbol: Vand og barnedåb PLEAS HJÆLP..... -
hvordan spiller dansk historie sammen
Forumindlæghej jeg skal snart op i ATi dansk historie.... og ville vide om hvordan dansk og historie er gode sammensætning. Da man jo inde til fremlæggelsen skal fortælle hvorfor disse to fag er gode sammen omkring det emne jeg har fået..- min opgave omhandler kønsrolledebatten i det moderne gennembrud.... -
funktionsforskrift
ForumindlægHos Telmore kan man købe ”3 timers pakken”, hvor man får 3 timers taletid for 99kr. pr. måned. Hvis man bruger mere end den månedlige taletid, koster det 0,79kr. pr. minut. Man kan også vælge at købe ”Fri Tale pakken” for 249kr. pr. måned. Desuden findes der et ”Ande... -
Det moderne
ForumindlægHeej, er der nogen som kan hjælpe? Hvad er det -
diabetes - Biologi eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket diabetes, og jeg har svaret på alle spørgsmål, men jeg er meget usikker på: - En forklaring på blodsukkerreguleringen hos raske personer og diabetikere. Kan I hjælpe mig? -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Pascals trekant - ny opgave
ForumindlægMeningsløst tidsfordriv - version 2 Denne gang går jagten på grænsekvotienten mellem antallet af tal i Pascals trekant, der har rest 1 efter division med 3, og antallet, der har rest 2. Altså lad Ai={K(n,r)≡i mod 3}, så er det #A1/#A2 eller #A2/#A1, der ønskes bestemt... -
Sekundær litteratur til "kvinden og aben"
ForumindlægHej.Jeg skal til at skrive en 1.g. dansk opgave om "Kvinden og aben" af Peter Hoeg. Men jeg skal have noget sekundær litteratur. Derfor ville jeg spørge om der er nogen der kender noget? -
Parti, hvilket hælder i til?
ForumindlægHej alle sammen, ja som i nok har overskuet handler dette om jeres indflydelse på partier. Spørgsmålet er så, hvilket parti hælder i mest til, og begrund jeres svar så godt som muligt. Hvilket parti synes i er godt at bortskænke sin stemme til, og i må meget gerne sige hvilket parti der gerne ... -
fysik opgaver!!! det haster!!1
ForumindlægEn sten løsner sig ved toppen af en stejl klippe og falder frit til en vej ved klippens fod. stenen vejer 320 kg, og klippens højde er 150 m.. a) beregn størrelsen af den potentielle og den kinetiske energi ved klippetoppen. vælg nulhjøjden for den potentielle energi ved vejen. b) beregn større...
