Søgning på: tysk notater. Resultater: 15881 til 15900 af 18469
-
hjælp
Forumindlægkan nogen forklare kasus-nominativ, akkusativ, genitiv og dativ til mig -
Oversættelse - Sammesatte verber!!! Alles in allem s. 78
ForumindlægDavs davs. Så er der igen brog for hjælp =/ En opgave om oversættelse af en tekst, hvor man skal bruge visse sammensatte verber til at gøre det. Teksten lyder: Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. Hun hørte samtidig, at døren gik i bag hende. Gabi indså, at hun var spærret in... -
rettelse af stil :)
Forumindlæghej alle sammen jeg har skrevet en lille stil, som jeg meget gerne vil have rettet inden jeg aflever den. er der nogen som vil hjælpe? her er stilen: Ich will am diesen punkten durchkommen; Franz Beckenbauers Karriere als Spieler und als Trainer, Franz Beckenbauers Private leben, warum die Presse... -
Forholdsord dat. - akk.
ForumindlægHar brug for hjælp til at finde ud af hvad de her forholdsord hedder på dansk. Med andre vil jeg gerne have dem oversat. Styrer Dativ Aus Bei Mit Nach Zeit Von Zu ___________________ Styrer akkusativ Dürfe(durch) Für Gegen Wieder Ohne um (Kanst du nicht die akkusativ dan bist du dum) - Goo... -
oversæt
ForumindlægJeg skal oversætte disse 3 linjer til tysk : Drengen har købt ringen til søsteren. Mit eget foreslag er : Der Junge hat zu die Schwester einen Ring gekauft.Ring er maskulinum/hankønVi sprugte efter en bog af schweizeren Durrenmatt.Mit foreslag : Wir fragt nach ein Buch bei der Schweiser Durrenma... -
STIL
ForumindlægHejJeg er ved at skrive tysk stil og vil gerne hvae hjælp til at skrive følgende.Trotzdem ist sie aufgeregt, als sie von der Gravidität hört, wie alle andere Mütter auch werden wollte, aber schnell ist sie ruhig und gefasst. Det der er problemet er:wie alle andere Mütter auch werden wollteJeg ved... -
Valgfag
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gym og skal vælge valgfag til imorgen. Jeg har 3årigt mat A og samfundsfag B nu. Så jeg skal vælge 1 eller 2 højniveaufag. Enten Tysk, Engelsk, eller Fysik.eller måske et mellemniveau. Jeg står lidt i tvivl om det skal være erhvervsøkonomi som mellemniveaufag og så et højniv... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHejsa er der en der kan hjælpe mig med at oversætte disse stykker som er dele af min tysk stil. Jeg er virkelig gået kold idet:- Tiden skaber panik og kaos. Hun løber gennem gaderne med det røde hår flammende omkring sig.og så...- Foreskelle mellem forløbene er kun få skekunder, men disse få seku... -
Ny nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil b... -
Oversættelse af 3 meget simple sætninger
ForumindlægHej. Jeg har her 4 meget, meget simple tyske sætninger, som jeg håber I vil kunne hjælpe mig med at oversætte: "Tyskland står for de populære bilmærker såsom Benz og BMW." "Den ene del hed Vestjylland og den anden Østjylland. Det samme med Vest- og østberlin" "Det... -
Eksamen
ForumindlægHejsa alle..Jeg skal snart op til tysk eksamen, og jeg vil hører om der er nogle som har noter til følgende tekster?!1) "Thomas"2)"Die Liebe zwischen Ost und West"3) "Die Geige"4) "Die Anruf von Sebastian"Og nogle digte med Eichendorrf1) "Der stille Gr... -
Tekster?
ForumindlægHej alle sammen!Jeg skal snart op til eksamen i tysk..det er ikke lige min stærke side.Jeg tønkte på, om der er nogen som ligger inde med nolge noter/guldkorn til nogle af disse tekster:Eichendorf: 'Taugenichts'Kaschnitz: 'Popp und Mingel'Lenz: 'Der 6. Geburtstag'Rodrian:... -
Hitlers retoriske evner
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til AT-eksamen, hvor jeg har valgt fagene dansk A og historie A. Jeg har valgt at fokusere på Hitlers retoriske evner, men har desværre (!) problemer med at finde taler af Hitler (helst på dansk, da jeg ikke har haft tysk siden folkeskolen og engelsk ikke er en ... -
Kasus eller forholdsord?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med rette min tysk stil for fejl, da jeg pludselig kom i tvivl om noget. Hvad er stærkest, kasus eller det forholdsordet er styret i? Eller findes der en helt tredje måde at rette det på? Jeg har fundet to sætninger, hvor jeg er i tvivl: "... -
Et spørgesmål om 2. verdenskrig - PLEASE
ForumindlægHvornår startede 2. verdenskrig, er det ikk' omkring 1940'rne?? Og hvor blev Danmark først ramt ca. Jeg har et billede hvor man kan se de tyske flyvemaskiner flyver over et tårn i Dk. Og Derfor ville jeg gerne vide hvor den først ramte og hvornår var det??? Måske er der flere spørgesmål e... -
SRP - analyse & perskektiver
ForumindlægHej Jeg sidder her med et lidt dumt spørgsmål s: men i min problemformulering står der: På baggrund af 2-4 tysksprogede artikler efter eget valg ønsked en analyse af de holdninger der kommer til udtryk i flytninge/indvandrer-debatte i Tyskland Perspektiver via 1-2 artikler efter eget valg fra dan... -
Rettelse af en sætning
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med min tysk stil og har formuleret mig frem til denne sætning, men jeg synes den måske kan virke lidt kringlet, og vil sikre mig om det er korrekt skrevet og om det giver mening: Heute kollidiert die Erde nicht mit der Sonne, weil der Abstand zwischen den Objekten ein Gl... -
Kinatisering? SRP
ForumindlægHej! I en af de timer hvor jeg uheldigvis kun hørte med, med det ene øre, kan jeg huske at min lærer snakkede noget om at vi kunne opleve en kinatisering. Altså det samme som vi har gjort med USA. At Kina vil blive den nye supermagt, at vi engang vil få kinesisk i stedet for engelsk eller tysk..... -
Ene mand
ForumindlægHey alle.Da jeg vil skrive SSO om "Ene mand" i spansk af Bernardo Atxaga, vil jeg høre om der er nogle af jer, som kender nogle gode sider på nettet, hvori jeg kan finde nogle facts m.m om bogen! Sproget kan være engelsk, spansk, dansk, tysk. Jeg vil blive rigtig glad for noget respons.... -
håndtegn genforeningen 1920
Forumindlægjeg sidder her og er ved at skrive en report i historie om genforeningen med sønderjylland i 1920. jeg har været igang med at undersøge nogle valgplakater op til afstemningen. noget der optræder igen og igen på de tyske valgplakater er et håndtegn med tommelfinger, pegefinger og langefinger strak...
