Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15981 til 16000 af 160718
-
Find x, x+a•x=4
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til denne, wofram aplha siger det er x= 4/a+1 Kan ikke rigtig se hvordan den kan komme frem til det. -
Bestem a og b og benyt tal i en model??
ForumindlægHar vedhæftet et billede af opgave formuleringen. a) Benyt tabellens data til at bestemme a og b. b) Benyt modellen til at bestemme den årlige affaldsproduktion fra danske husholdninger i 2005, og bestem det år, hvor den årlige affaldsproduktion fra danske husholdninger var 3500 tons. c... -
Andre der har været til fysik A eksamen i dag?
ForumindlægHej studieportalen. Nogen herinde der har været til skriftlig fysik A eksamen i dag, og har lyst til at sammenligne vores besvarelser? Bare for sjovs skyld (: -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
It's a good life...
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en opgave om en novelle "It's a good life" Opgaven går ud på 1. At lave en introduktion 2. At lave et resumé 3. At beskrive "Setting" altså tid, sted osv... 4. At kommentere på historien 5. At skrive en konklusion Jeg har brug for... -
1 mat A opg. Trigonometriske funktioner. HJÆLP!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) Opgave Vi har en cylindrisk, VANDRET liggende beholder med plane endebunde. Beholderens dimensioner er: Diameter d = 0,5 meter Længde L = 1,2 Beholderen er fyldt lidt op med ... -
Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g
ForumindlægHej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp... -
Reducer a^2-b^2-2a-b^2+b^2
ForumindlægNogen der ved hvordan man reducer ovenstående udtryk? -
Bestem tallene a, b og c for et andengradspolynomium
ForumindlægHey! Sad lige og kiggede nogle gamle eksamenssæt igennem (Er ved at læse op til en prøve på Torsdag), da jeg så stødte ind i en opgave jeg ikke rigtig kan løse. Af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide hvordan man løser denne type opgave, hvis jeg nu skulle støde på den i fremtiden :) Her er opga... -
3(a+b)^2-2b(3a+b)
ForumindlægHej jeg skal reducere udtrykket og nu ski kommet lidt i tvivl om hvordan det nu lige er man gør .. der skal først ganges ind i parentesen 3(a+b)^2-2b(3a+b) men skal jeg og så regne i anden med i første led ? en der kan hjælpe lidt ? :) -
bestem tangenthældning til grafen for f gennem punktet A
ForumindlægHejsa, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg løser denne opgave.. den lyder således: bestem tangenthældning til grafen for f gennem punktet A Jeg har vedhæftet en fil med grafen for f(x) håber nogle søde sjæle kan hjælpe mig... -
Vis at G er et element i A⊗B(R)
ForumindlægHej derude, jeg har følgende spørgsmål: Lad være et -endeligt målrum, og lad Målelige positiv funktion af og sæt A): Vis at , hvor er borelmængden. Jeg ved slet ikke hvordan, jeg skal starte på opgaven? kan nogle forklare den? -
a^x=b er min vurdering korrekt antaget
ForumindlægGod aften..! Jeg skal have forklaret/løst linging ax=b Jeg tænker at hvis jeg følger regnereglerne for logaritme (Naturlig logaritme) ln(ab)=lna+lnb ln a/b=lna-lnb ln(ax)=x*lna Så må jeg jo skulle sige: ln(a)/ln(b) og b må jo så være noget der ligner b>0 ... -
Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?
ForumindlægHej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd. -
Gymnasievalg(linje)
ForumindlægHej til næste år vil jeg på gymnasiet. jeg er gået hen i et kæmpe dillema. jeg er god til samfundsfag og vil gerne have det på A niveau, men så skal man have matematik på B niveau, det er et lille problem da jeg ikke ligefrem er arkimedes. jeg ville bare vide når linjen er en international sa... -
Analyse af den kortfilm (Life is a bitch)
ForumindlægHej:) Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" Nogle der kan hjælpe med at analyse (vigtige ting) Mangler noget om budskabetm, lyd, beskæring og klip Jeg vil være takenemlig hvis der nogen der kan hjælpe mig -
a) Bestem en ligning for planen, der indeholder de tre punkter.
ForumindlægJeg skal bestemme en ligning for planen, der indeholder tre punkter. Planen indeholder punkterne A(0,0,7),B(0,-3,2)og C(1,1,8). Kan jeg få hjælp til løsning af denne? -
hjælp til vektor med ukendt faktor |a+tb|=|c|
Forumindlæghar fået følgende opgave Vektorerne a=(2,5,7) b=(4,-1,0) og c=(10,0,1) bestem tallet t så |a+tb|=|c| Jeg føler lidt jeg har prøvet alt også andengradsligning men til ingen nytte... er der nogle der kan hjælpe mig ? :) -
Omskrivning til f(x)=b*a^x
Forumindlæghej :) jeg har fået en opgave der lyder således: skriv funktionen: f(x) 2^2x-1 på formen f(x)=b*a^x min lære sagde at jeg skulle bruge nogle potensregneregler til det man kan ikke lige finde ud af hvilke. please hjælp mig :) -
Differentation a*sin(bx+c)+k
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg redegør for hvordan f(x)=a*sin(bx+c)+k differentieres?
