Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16021 til 16040 af 40685
-
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
Karakter - psykisk ned :s :/
ForumindlægHej :) Jeg har det meget dårligt lige for tiden. Jeg har aldrig haft det sådan. hver gang jeg afleverer en aflevering så får jeg lorrte karakter og plus at min lærer er usikker om det er mig der skriver det. Jeg går i 2.g og jeg er næsten 100 % sikker at min standpunktskarakter bliver meget dålri... -
HJÆLP
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)= x3 +4x2 −2x−1. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . Hvordan bestemmer man en ligning for tangenten? -
Matematik b 2007
ForumindlægNogen som har matematik b 2007 eksamenssæt - facit "IKKE FOLKESKOLE" -
Er det lykkes dig at bryde den sociale arv?
ForumindlægEr du den første i din familie med en studentereksamen? Videregående uddannelse? Universitetsuddannelse? Hvordan oplever du støtten fra din familie? -
gennemsnit, 9. klasse.
ForumindlægHej allesammen. Jeg har et gennemsnit på 5,5 på mit karekterblad, er det for ringe, eller er det normalt, eller er det godt ? :) hvad skal man have, for at komme på gym.. Jeg ved godt, det er ens lære som skal egne en, eller ej, men karekter gennemsnittet spiller vel også en lille rolle.. håber p... -
Hjælp til logaritmefunktioner!
ForumindlægHej derude! :-) Jeg sidder her og skal gøre rede for nogle forskellige ting, indenfor logaritmefunktioner.... Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan det skal gribes an, så hvis der er nogen der vil hjælpe lidt på vej ville det være skønt! - Redegørelse for egenskaber mht. definition og graf for... -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet... -
6 A fag - Hvordan?
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der går på Aarhus Business College HHX i 2.g, hvor jeg skal vælge valgfag i morgen. Af disse valgfag har jeg mulighed for følgende: Finansiering C Filosofi C Markedskommunikation C Idræt C Psykologi C Kulturforståelse C Design C Innovation C Og derudover s... -
Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!
ForumindlægJaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ... -
Hejsa. PLEASE. Er der nogen som gider hjælpe mig med at kigge på min lille fransk tekst her og rette den for fejl osv. tak!!:)
ForumindlægIdentité Il me semble que c’est trés bien être danois. Être danois est une fierté parce-que Danemark c’est une bon pays. C’est trés unik être danois. Le culture de Danemark est très speciel par example le musulman. Nous avons ne spécifiques religion pas... -
rette 15 sætninger
ForumindlægHej, 15 sætninger fra dansk til fransk. En der gider rette de franske sætninger igennem for fejl? - Jeg er særlig usikker på præpositioner, fx om det skal være "dans le récif de corail", "au récif de corail" eller "en le récif de corail". På forhånd tak - mvh Jakob. ... -
Oversættelse af jule tekst
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte en tekst fra dansk til tysk, men jeg er usikker på det, da tysk ikke er min stærke side. Er der en der kan hjælpe mig med en rettelse? Her er min oversættelse: Weihnachten Mann feiern Weihnachten unterschiedlich in verschiedenen Teilen von Deutschland. Dieses hingt... -
Læse medicin, Ikke højt nok snit! Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er en 3.g'er som meget gerne vil læse medicin, men mit snit er ikke godt nok! (Jeg læser på den naturfaglige linje, så jeg har alle de fag, der kræves, altså: Mat A, Fys A, Kem B, Eng B, Dansk A) Jeg har et gennemsnit på præcis 7,00 efter 2.g, og så har jeg lige... -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Darwin (bio og his)
ForumindlægSidder og tænker på en problemformulering til emnet Darwin i biologi og historie.. Skal til vejledning i morgen men har ikke rigtig de store ideer, dog kunne jeg godt tænke mig at beskæftige mig med evolutionsteorien, samt forudsætninger og konsekvenser af den... -
Hjælp til emne - Projektopgave
ForumindlægHej Vi er to piger der skal have projektuge (9.kl) om 2 ugers tid, vi kan bare ikke finde et emne at skrive om, overemnet er "En jord - Flere verdner". Er der nogle der evt. har nogle gode emner at skrive om dertil? På forhånd tak. // Julie og Sara -
Homoskelsualitet
ForumindlægHej Hvad er en god problemstilling(problemformulering) til emnet homoseksualitet? Tak på forhånd :) -
Populisme?
ForumindlægPænt go'dag..!Jeg har lige et lille spørgsmål: Populisme - hvad betyder det? Jeg har prøvet at slå det op i ordbogen, men forstår ikke helt hvad det er..Jeg har hørt det i samfundsfaget sammen med ordet pluralisme -- er de hinandens modsætninger?
