Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16041 til 16060 af 111527
-
engelsk opgave (brev)
ForumindlægEr der en der gider skimme dette stykke igennem? tak. I am writing to you because your son has showed a behavior which is not acceaptable at our school. As you know, Ryan and three of his schoolmates drank alcohol in big amounts last sunday. Our school has a set of rules which contains no alcoho... -
Statistik / Sandsynlighedsregning
ForumindlægDer er 2/3 chance for at en politiker har snydt i valgkampen. Der skal vælges politikere til et udvalg på 7 personer. Beregn sandsynligheden for a) At der ikke kommer nogle politikere der har snydt med i udvalget. b) At der kun kommer politikere der har snydt med i udvalget. c) At der ... -
Ophæve numerisk tegn
ForumindlægHvordan isolerer jeg b i flg. ligning? x = |z-b| Aner ikke hvordan man ophæver et numerisk tegn -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
Syrer og baser
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål angående 1 tidligere tråd jeg håber i måske kunne hjælpe mig med. Det er denne tråd ; https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=435971. Det jeg vil spørger om er svaret fra en bruger som skriver begrundelsen for at vand kan fungerer som base i reaktionen er a... -
vektorer
Forumindlæg|b|^2 = b*b = ((3/2)a + â)^2 = (9/4)|a|^2 + |â|^2 + 3*a*â = 13/4|a|^2 oga*b = a((3/2)a + â) = (3/2)|a|^2 Efter at have både vektor b og a's længde og koordinatsæt, hvordan finder jeg så vinklen mellem vektorene a og a-b ? -
Vektor (projektion) og stamfunktion
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært ved at løse opgave 5b og 6 inedenstående link. Jeg ville høre, om nogle af jer kunne hjælpe mig på rette spor. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-%28stx%29/Fag-paa-stx/~/media/UVM/F... -
metoder, materialer og teorier
ForumindlægHej :) jeg sidder og skal skrive en synopsis i fagene: samfundsfag og kemi. emnet er klima. mit problem er jeg ved ikke hvordan jeg skal udforme det punkt der hedder: metoder, materialer og teorier? er der nogle kan hjælpe, eller har et eksempel eller lign.? tak på forhånd. Josephine -
Tegneprogram til forsøgsopstillinger
ForumindlægProgrammet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme... -
Emne?
ForumindlægHeej Jeg går i 1.g og skal have AT her i næste uge. jeg har bare ikke noget emne. Vores to fag er kemi og dansk og det går på argumentation. Jeg er ikke helt sikker på hvad man kan vælge, men ville hører om der var nogen 2. eller 3. g'er som er klogere på det:) Knus -
gæring og glucose
ForumindlægHej. har lidt problemet med en opgave i kemi: I Sydvestfrankrig laver man sød vin af druemost med meget højt glucoseindhold på godt 300g/L. Men det er svært at få gæringen i gang. Hvilke problemer kan denne most give gærcellerne? Håber der er en som kan hjælpe?? :-) -
Oxygenholdige forbindelser
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med et kemi spørgsmål? Det lyder sådan her: "Fortæl om andre oxygenholdige forbindelser og systematisk navngivning." Jeg er nemlig ikke helt med på hvad det kunne være - kunne det ikke være alt? Håber nogen kan hjælpe! :-) -
Hurtig hjælp - Regler om brug af studienetsopgaver
ForumindlægFik af vide for en uges tid siden at det var lovligt at medbringe og benytte studienetopgaver fra tidligere fysikeksamner så længe de lå på computeren, gælder dette også for kemi A skrifftlig eksamen? -
oversættelse 5 korte sætninger
ForumindlægEr disse sætninger korrekt oversatte? Kan ikke finde ud af at oversætte de to sidste! Jeg skulle bruge CAN/MAY/MUST. 1.Jeg ved, at du kan klatre op i telefonmasten, men du må ikke. 2.Du må arbejde hårdere, hvis du ønsker at består eksamen. 3.Må jeg gå i biografen? 4.Italien må da vinde vinde mes... -
HJÆLP HASTER!
ForumindlægKære alle! Skal snart til engelsk eksamen, og mangler noter/ referat af disse tekster : Oliver Twist, The Vigilante, Flight, from foreing shores og Australian ballads and poems.. Vil være meget taknemlig, hvis der er nogle som ligger inde med noter?? -
Matematik skriftlig eksamen...2009
ForumindlægHej.. folkens.. Jeg tænkte, hvor meget eller hvor mange opgaver skal man have lavet for at får et 7 tal?? Der var 26 spørgesmål eller 16 opgaver.. der stod at alle 26 spørgesmål vægter lige meget.. Prøven var meget svær og jeg vil gerne vide, hvor mange opgaver skulle man have lavet for at får et... -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
Reduktion af udtryk
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere følgende utryk, er helt i tvivl om, hvor jeg skal starte: O(x)=2x+2*(-(x^2-12)/2x)+(2*√2x^2) Jeg håber derfor på, at der er en venlig sjæl, der har lyst/ kan hjælpe :) Tak! -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3)) -
angiv og dokumenter?
Forumindlæghej alle herinde vil nogen være så rar at fortælle mig, hvad det betyder direkte, når der står i en samfundsfagsopgave: "angiv og dokumenter... ".. min lærer lægger nemlig stor vægt på disse begreber tydeliggøres i vores besvarelser, men desværre har jeg svært ved at lige ku' skeln...
