Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 16081 til 16100 af 39386
-
MacBook
ForumindlægHej, jeg overvejer at købe en MacBook. Men ville lige høre om der er nogen som har nogle erfaringer med en Mac? Jeg skal næsten kun bruge den til skolearbejde. Findes der gode programmer til matematik, og hvad med ordbøger? Her snakker jeg om freeware. -
Nogle gode råd til terminsprøve?
Forumindlæghey. jeg går i 9.klasse og skal snart op i terminsprøve, skriftligt dansk og matematik. Er der nogen der har nogle gode råd? Hvad skal jeg mest kigge på? osv. Håber i kan hjælpe mig? d: -
En der sød og fortælle mig hvordan man løser denne eksponentiel funktion
ForumindlægNogle der kan fortælle mig step by step hvordan man løser dette, jeg har en lærer jeg ikke forstår når han snakker matematik. http://www.prntscr.com/i83kmx Giver et thumbs up bagefter :* -
Cirklens ligning
ForumindlægHej :) Jeg er ved at genoplæse lidt i matematikken før studiestart, og har lidt svært ved at huske hvordan det er man omskriver cirklens ligning for at kunne aflæse cirklens centrum og radius. 1) 2) 3) På forhånd tak :) -
dumpet supplering
ForumindlægHar jeg fået betinget optag, men desværre dumpet mit sommer suppleringskursus i matematik A. Har bestået den ene eksamen, men dumpet den anden. Er der overhovedet nogen mulighed for at begynde på studiet, selvom man har dumpet? -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
Løs ligning i nspire
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til matematik eksamen på mandag, og jeg har meget svært ved at bruge nspire. Hvordan løser man ligningen med følgende definitioner i programmet? Facit er v=63,43495, men det kan jeg ikke få programmet til at løse På forhånd tak -
Den Spanske Syge
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til at skrive SRP i den spanske sygdom, men har meget svært ved at finde kilder som jeg kan bruge. Jeg skriver i matematik og historie og er også lidt forvirret over hvad min problemformulering skal være. Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Terminsprøve
ForumindlægHej!! Jeg skal til terminsprøve i morgen. Har matematikB på STX. Matematik er ikke min stærke side, så det kunne være rart hvis nogle havde nogle link eller opgavesæt, som jeg kunne side og øve mig lidt på. Men til terminsprøver plejer man så at få opgavesæt fra 2009 eller tidligere? tak for hj... -
HJÆLP, EKSAMEN PÅ TIRSDAG !
ForumindlægJeg er ved, at lave et opgavesæt til matematik eksamen og jeg har nogen problemer med, at finde formlen for hvordan man omregner kondital & evt. hvordan man kunne fremstille en opgave med kondital ?? Hjælp, er virkelig på spanden .. -
Sinus og cosinus
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig matematik imorgen Jeg vil gerne spørge, hvordan vil man bedst kun forklare sinus og cosinus?? Jeg har prøvet at forklare ud fra indercirklen men synes bare ikke at jeg kan ramme plet Håber i forstår hvad jeg mener På forhånd tak :) -
Tidevand og diger projekt
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med en projektopgave i tidevand og diger. Den kan findes i Teknisk Matematik bogen. Dog mangler jeg et teoriafsnit med intergralregning. Kan nogen være behjælpelig med hvordan det kunne skrives? - En forvirret elev -
SRP Matmatik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder, måske lidt i god tid, og spekulerer over fag til SRP, som jeg skal skrive engang til december. I den forbindelse kunne jeg mægtigt godt tænke mig at skrive om Julen, da jeg er lidt af en fanatiker. Jeg har besluttet mig for at skrive i faget historie, da dette jo er en o... -
Hjælp til skr. og mndt. mat-eksamen
ForumindlægJeg skal her om to dage op i skr., og om en uges tid op i mndt. matematik-eksamen (1G).Så jeg ville høre om lidt ting:- Hvordan foregår mundtlig eksamen i mat?- Hvordan forbereder jeg mig bedst muligt til begge ting?- Hvor kan jeg evt finde notater som jeg kan bruge?- Ligger der tidligere skr. ma... -
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Mat paa uni
Forumindlægheej med jer. Hvis man nu gerne ville studere matematik paa universitetet lad os nu sige aktuar studiet, tror i saa man skal huske alle formler i A,B,C nivauerne? er da sikker man skal huske statistik delen og sandsynligheds regningen? men kunne da ikke forstiller mig man skal kunne huske geometr... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v... -
Det er mandag, og jeg er lige gået igang med min SRP :)
ForumindlægSå er det tid til at skrive SRP, det var nok en god idé hvis jeg var startet lidt tidligere med at skrive den end lige idag. Men de dage jeg har holdt ferie har været det hele værd, og med 3 dage til aflevering, så virker det stadig ikke helt umuligt. Dagen idag Jeg stod tidligt op i dag og sov... -
Hjælp til opgave i eksamensaflevering - Tangentens ligning + monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en aflevering i matematik på B-niveau og en af opgaverne driller mig. Det er i opgavesættet "Matematik B December 2011" på STX. Det drejer sig om opgave 11, der lyder således: "En funktion f er givet ved f(x) = 5 * 2^x - x a) Bestem en ligning for...
