Søgning på: tysk notater. Resultater: 16081 til 16100 af 18469
-
at oversætte?
ForumindlægHvad du ikke må glemme er,at man kan være så utrolig sårbar og hengiven til et andet menneske der er lidt forstående.at man glemmer den ene som man jo egentlig elsker og begærer rigtig meget.. Jeg synes ikke at jeg kan komme det nærmere end,at lade din sunde fornuft og hjerte finde frem til en lø... -
korte sætninger !
Forumindlæghej, nogen der li vil ta et kig på de her tyske sætninger ;) det er kun ejestedsordene som skal kigges på ;)de skal stå i nom. 1. Meiner Vater ist Lehrer .. 2. Was ist deiner Vater? 3.Unseres Auto ist neu 4. Ihres Auto ist alt 5. Peter Bruder ist meiner Freund. 6. ist ihres Moped nich repariert?... -
havde og uden for.
ForumindlægHej jeg sidder her og føler mig lidt dum. så jeg håber i kan hjælpe. Jeg skal oversætte en lille tekst til tysk, men jeg kan bl.a. ikke finde ud af hvordan jeg skal oversætte 'uden for' altså: Han havde boet i en landsby uden for Berlin. Desuden kan jeg ikke finde ud af at oversætte ... -
4 sætninger
ForumindlægJeg har oversat fire sætninger fra dansk til tysk og ville høre om oversættelserne er korrekte: Jeg har aldrig set ham så vred = Ich habe ihn nie so böse gesehen Nu giver vi jer billetterne = Jetzt geben wir euch die Karten Ham har vi ikke set i flere år = Wir haben ihn nicht in mehrere Jah... -
oversættelse. :D
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig der ude, med en oversættelse. Dansk til tysk. her er teksten: Lara ligger i sin seng. Hun er bange, for udenfor tordner det frygteligt. I vinduet står en dukke. Da den pludselig vælter, smutter Lara ud af sengen. Hos sine forældre finder hun tryghed. På tegnesprog... -
Rettelse af 2 sætninger please :-)
ForumindlægHejsa-sa. Er der nogle, som vil være så venlig at se mine 2 sætninger igennem, og rette dem for fejl? (oversat fra dansk til tysk) 1. Også i dag er det godt at være dansker i Südschleswig. -Auch heute es ist gut zu einen Däne in Südschleswig bin. 2. Hvor længe vil et mindretal bestå, før de er... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen som er god til tysk, som vil oversætte den her for mig. - Det kan faktisk lade sig gøre på Realskolen at tage en studentereksamen. Det kaldes Fachabitur og den kan senere bruges til at læse videre. Det er også nemt at skifte fra gymnasiet til de to andre, problemet er at skifte... -
Dem eller den?
ForumindlægHar en sætning i min tyske stil, som jeg er lidt i tvivl om. Sætningen er: Ein Bericht über dem/den Film "Engel und Joe" på dansk: Et refaret af filmen "Engel og Joe" Ved ikke om det skal hedde dem eller den, da über både styrer akkusativ og dativ. Jeg ved man skal spørge med... -
Hjælp til lille kort sætning :)
ForumindlægHvilken sætning er den mest korrekte på tysk, hvis man skal oversætte: Mange af de værdier, som østtyskerne havde levet med i 40 år, forsvandt med genforeningen. Denne: Viele von den Werten, mit dem die Ostdeutschen in vierzig Jahr gelebt hatten, verschwanden mit der Wiedervereinigung. Eller d... -
Oversætte??
ForumindlægNogle der vil oversætte denne her tekst til tysk? Unges brug af alkohol har for det første det formål at more sig udover det tør man f.eks. snakke med helt fremmede mennesker, gøre indtryk på det modsatte køn og blære sig over for vennerne. De unge ønsker at kunne slappe af og kunne tænke på and... -
Verschieden eller verschiedenen
ForumindlægDer er noget ved den tyske grammatik jeg ikke forstår. Når det fx hedder vielen Dank men viel Geld afhænger det af navneordets kasus. Mit spørgsmål er derfor hvorfor det hænger sådan sammen med tillægsordene. Hvorfor hedder det nogle gange verschieden og andre gange verschiedenen? I sætningen &... -
Hjælp!!! sætninger
ForumindlægJeg er igang med at lave et referat af en tysk film, og jeg har lidt problemer med nogle sætninger. Die Handlung des Filmes ausspielt über sechs Tage. Filmes handling foregår over seks dage. Die Schüler sind sehr interessiert an dem Experiment. Eleverne er meget interesseret i e... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
Udsagnsord endelse
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om noget, der omhandler det grammatiske i tysk. Sie wollen beide Sport an der Universität studieren Hvordan kan jeg med garanti vide, at det hedder studieren til sidst? Og ikke studiere, studiert osv. Jeg ved, at hvis en bisætning indeholder to udsagnsord, ... -
Hvordan kan jeg forbedre MIG!!
ForumindlægHej jeg har lige fået min karakterblad og er meget utilfreds med det for har fået i dansk læsning og skr. fremstilling 02 orden 4 og mundligt 4 og matematik i færdighed 02 og problem 02 og engelsk 02 i m og skr. og det samme i tysk og er vildt skuffet over den karakter jeg har fået for laver ... -
spørgesmål til eksamen haste
Forumindlæghej samfunsfag på c nivau håbe for svar a. hvad er inflation? b. er social ulighed, noget med forskellen med dk og andre lande, fx det med ameriansk og tyslad velfærds forskel der er med uddannelse, øknomi osv c. hvad er så social arv d. velfærd er det kun de tre land: tyskland, dk, usa hv... -
DER TUNNEL Film!
ForumindlægHeej folkens :D jeg har en tysk aflevering, jeg har valgt en person fra filmen (Fritzi). Jeg har valgt at lave et interview, hvor jeg har nogle spørgsmål, som jeg så "stiller" til fritzi. og jeg mangler kun to spørgsmål: 1.Hvordan påvirker muren dit liv ( det med hun høre Heiner blive ... -
Hvilke årskarakterer tæller med i gennemsnit?
ForumindlægJeg har valgt biologi på B-niveau og tysk på A-niveau næste år (3. g). På Lectio under fanen "datagrundlag for eksamensbevis" står der, at mine årskarakterer i disse fag er med til at danne grundlag for mit endelige eksamensbevis. Kan dette være rigtigt, når jeg skal have dem næste år? ... -
Haster:hjælp til oversættelse af kort styykke i en tekst
Forumindlægnogle som hurtig kan hjælpe mig her midt i tysk forberedelsen med at oversætte følgende stykke. Mich Kriegst du jedensfalls nicht ins Bett! Marsten starrt Ingo unglaübig an Wenn du nut wegen dem einem gekommen bist, kannst du mich mal am Arsch lecken, bricht es aus ihm heraus desuden will jeg ge... -
Ich bin ich - Rosenstolz
ForumindlægHej alle. Sidder midt i min 24-timers-tysk-eksamen. Har trukket en sang af Rosenstolz der hedder Ich bin ich og emnet er Musik und Nationalitätsgefühl. Har lidt problemer med en sætning, der går ret meget igen i sangen, så vil gerne være helt sikker. :) "Gehör ich hier denn noch dazu?&quo...
