Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16101 til 16120 af 102572
-
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
studie tvivl
ForumindlægHeej Jeg går på hhx og har valgt vø afsætning på a og matematik b samt finans b det første spørgesmål er når jeg så får de endelige karaktkter får jeg så de karakter jeg har fået i første år ? på eksamsamens beviset i 3 år og kan jeg godt vælge samfundsfag i 3 år ? -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Jeg har et spørgsmål ang. hvor mange eksamener man skal op til i 2.g på STX. Jeg har været til eksamen i 2 fag, ( et sidste år og et efter jul) begge C-niveau. Til sommer afslutter jeg 2 C-niveau og 1 B-niveau (matematik). udover det opgraderer jeg naturgeo. fra C-B. Mit spørsmål er s... -
Spids vinkel?
ForumindlægI trekant ABC er a = 47, c = 150 og Vinkel c = 111 grader. Gør UDEN beregninger rede for at vinkel A må være spids Beregn vinkel A Hvordan gør jeg rede for at den er spids? -
BASISMAT 1 - DTU
ForumindlægHej Jeg vil lige hører om der er nogle af jer, der har noter til basis mat 1 som man kan bruge til eksamen på DTU, især hvis man bruger maple. På forhånd tak -
Differentialligning
ForumindlægHej, er der nogle som gerne vil hjælpe mig med denne opgave? -
HURTIGT! LÆS DETTE!!!
ForumindlægNogen der ved hvordan man isolere h fra formlen: T = 1/2 * h * c Mangler hjælp! På forhånd Tak :) -
Harmonisk Svingning
ForumindlægHej med Jer Har vedhæftet et billede af en harmonisk svingning Ønsker en forklaring på hvorfor c=2, for den blå graf Mange tak for hjæpen -
Hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej Studi, Jeg plejede altid i folkeskolen at være meget dygtig og fik mange 10 og 12-taller, men her da jeg kom på gymnasiet er det bare gået ned ad bakke. Jeg har i alt kun to 10-taller på mit eksamensbevis, et i biologi C ved årskarakter og et i matematik C ved mundtlig eksamen. I en af mi... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
EØ A
ForumindlægMangler noter til EøA - det ville være lækkert hvis nogen kunne bidrage med nogle.. -
Skæringspunkter.
ForumindlægHej! Har nu siddet og bakset et stykke tid med denne her opgave og kan simpelthen ikke finde en løsning. Opgaven er: To funktioner er givet ved: f(x)=2x+3 g(x)=x^2-4x+3 - De første par opgaver løser jeg nemt, så kommer den og siger: C. Bergen koordinaterne til grafernes skæringspunkter, og det g... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder og øver til matematik skriftlig eksamen og er gået lidt i stå med denne opgave: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10*I = 9 og I(0)= 0 a) Beste... -
nu spørger jeg dumt..
Forumindlægmen hvad betyder as og trekanten her: http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/differenskvotient-og-differentialkvotient -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
VIRKSOMHEDSINFORMATION
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med nogle notater til virksomhedsinformation..??jeg skal op imorgen og har absolut intet til faget :( -
Fodnoter og noteapperat?
ForumindlægEr fodnote og noteapperat det samme? -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at...
