Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16101 til 16120 af 20009
-
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Hjælp til forklaring af grammatikken
Forumindlæg1) es gibt viele unzufriedene Ostdeutschen--> jeg ved godt at viele opfører sig som et tillægsord, hvilket unzufrieden skal være stærkt bøjet, men forstår ikke helt hvordan det kan være at Ostdeutschen ikke skal være stærktbøjet, men derimod svagt? -
Betalingsbalancen
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål til betalingsbalancen. Der findes på betalingsbalancen en post der hedder "løbende poster, løn- og formueindkomst" Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af hvad denne post egentligt dækker over? Jeg kan se at den har en væsentlig betydning på Betalingsbalancen (lp)... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Pluralis til singularis
ForumindlægHej jeg vil bare lige spørge om nogle af jer kan hjælpe mig ved at sige om jeg har skrevet sætningerne i singularis helt korrekt da jeg ikke er sikker på om alle ordene er i singularis Der Äpfel fällt vom Baaum herunter Das Mädchen gibt der Frau ein Blume Drei mann stiehlt ein Auto Die Mann ... -
Slaget om Frankrig
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvordan og hvem der vandt slaget om Frankrig? Bare lidt kort. Synes ikke jeg kan finde noget brugbart på nettet, som siger det kort og simpelt. Tak på forhånd! -
SRP om nynazisme
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP om nynazisme, og jeg er gået helt i baglås. Jeg skriver ligenu om nationalsocialismen, men jeg kan kun finde materiale om hvad Hitlers parti gjorde, men nationalsocialismen opstod jo længe før det. Er der nogle der ved noget om nationalsocialismen og kunne tænke s... -
Analyser en sætning
ForumindlægHej Hvordan analyserer jeg denne sætning: "Manden, som går der, er høj. fungerer "som går der" som et led, eller skal ordene analyseres hver for sig? I tilfældet at det er et led, hvilket led er det så? -
Omvendt ordstilling
ForumindlægHej jeg har skrevet følgende tekststykke: Gabi und Klaus sind ein früheres Paar. Gabi vermisst Klaus, aber ihre Liebe bleibt unerwidert. Er weist sie zurück, also singt Gabi ein Lied über ihm und schließlich sie ihn vergisst. Doch plotzlich, sieht Klaus ein, dass er Gabi mag, aber dieses Mal weis... -
Lille tekst om tiden efter murens fald - til i aften!!
ForumindlægHar denne lille tekst som jeg har skrevet om tiden efter murens fald og ville bare høre om der var en der måske ville hjælpe mig med at rette den, hvor det er forkert, da grammatik ikke er min stærke side. Har virkelig prøvet at gennemgå teksten grundigt for fejl, men der er sikkert nogle ste... -
Ord, der kan være flere ordklasser
ForumindlægHejj 'Storbritannien har fravalgt kravet om test før afrejse samt isolation ved ankomst' Hvad er 'om' og 'før' i denne kontekst, når det gælder ordklasse? Tænker at 'om' er præp. og 'før' også er præp. Men er usikker Der er endnu en sætning: 'Dog ska... -
Er der slet ingen som har tid til at rette min stil:(
ForumindlægMittwoch 14/1 am 14:15 wir ankommen zu Berlin und wir haben zu Berlin reisen mit der schule weil wir haben eine AT Verlaub und wir sind eine Dokumentar film über Deutschland machen. In Berlin habe wir viele Kunstwerken und Bauern sehen Ich will nur das Programm im Berlin beschreiben Mittwoch 14/1... -
"Wie" og hvor udsagnsordet skal stå i sætningen
ForumindlægHej. Skal udsagsnordet stå sidst i sætningen, når der står "wie" (hvordan)? For eksempel: Man bekommt zu wissen, wie es ist eine Freundin während des Krieges zu haben Der Text zeigt, wie man während des Krieges soll in Furcht leben, wenn Familien und Freunden in Gefahr sind. -
jamen AT AT AT - hjælp,
Forumindlæghej jeg skal op til AT eksame på tirsdag, og jeg er sååå bange for at jeg ligesom sidste år fremlægger LORT til min eksame. Jeg har om den første industrielle revolution. Af fag har jeg Engelsk + Historie. Min problemformulering lyder på: Jeg vil redegøre for hvordan de økonomiske forhold va... -
Hjælp til projekt opgave...
ForumindlægHej. Jeg her projekt opgave i denne uge og har valgt emnet "Den perfekte krop?" indenfor overemnet "Verden i dag". Min problemformulering er: Hvordan kan det være nogle personer vil udsætte deres krop og helbred for enorme fare for at opnå den perfekte krop? Jeg regner med ... -
Samfundsfag en lille kort resume
ForumindlægHej allesammen jeg skal imorgen kort fremlægge om en nyhed om valget.. Men er lidt i tvivl omkring det har fundet en god nyhed som lyder således ( er der så derfor en som gerne ville give en lille kort referat om det, da jeg skal fremlægge det imorgen er ikke god til samfundsfag især til sådann... -
Oversættelse!
ForumindlægVi skal oversætte noget til i morgen, jeg er pænt dårligt til tysk. Så vil være meget glad hvis der var en der ville kigge det jeg har oversæt indtil videre igennem, ret mine fejl og skrive lidt til hvad det er for nogle regler jeg fucker op i. Det danske stykke: I ”Edgar wird mi... -
kan nogle finde grammatiske fejl?
ForumindlægDie Geschitche von Karl Otto spielt in 1889 sowohl bevor als nach der gefall des Mauer. Karl Otto verlässt Ostberlin und er färht duch durch Varazdin und über Burgenland. Karl Otto geht zum ins gelobte Bruderland, wo er asyl fand aber keine Arbeit, Karl Otto hat keine Geld und er farht nach DDR W... -
rettelse af stil
ForumindlægHej - jeg har et problem og det er at jeg er VIRKELIG dårlig til engelsk. Så vil jeg spørge om der en god engelsktaler der gerne vil rette min stil igennem. Jeg er ikke blevet færdig endnum men hvis en ville rette det der indtil videre er skrevet ville jeg blive glad. På forhånd tak. Absent is an... -
"Tager udgangspunkt i.." ?
ForumindlægHvordan vil man skrive: Teksten der omhandler spørgsmålet tager udgangspunkt i... Jeg indtil videre: Der Text handeln von die Frage (etwas als Ausgangspunkt nehmen ?) von
