Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16121 til 16140 af 16945
-
Muslimer (HJÆLP)
ForumindlægHej alle sammen, kan nogle af her være søde, at hjælpe mig med disse spm? Hvorfor følger nogle muslimer mere deres kultur end deres religion? Hvad kan være grunden til det? Hvilken verden del tror i, at de gøre det mest? Jeres personlig mening, om det? Jeg håber, at i kan hjælpe mi... -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
tysk stil fra i dag
ForumindlægEr der en der lige vil kigge min stil igennem jeg har skrevet i dag, og sige om der er mange fejl og hvordan den er. Den skal ikke rettes bare kommenteres.Zwischen den Welten1. Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil von Berlin aufgewachsen ist. Er ist ... -
Lektiehjælp!!!
ForumindlægHej. Mit problem er at jeg skal lave en fantasiferie sktil til på mandag, men jeg er ikke så god til at finde på fantasiferier. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal skrive? -
Hvad kan det skyldes at selvmordsraten er så høj i Danmark?
ForumindlægLæs emne :) -
Hæren
ForumindlægDet er en lille måneds tid siden, at jeg fik brev fra hæren – de ønsker angiveligt min frivillige deltagelse i deres små julelege jf. 4 mdr. i trøjen. Jamen små venner dog:DET KUNNE ALDRIG FALDE MIG IND!Jeg nærer intet ønske om at lege krig i et mudderhul med løst krudt … hele mit liv har jeg vie... -
Opgaver til bogen "De gale"
ForumindlægHej! Har virkelig brug for hjælp... Håber der er nogen som har læst bogen "De gale" af Kim Fupz Aakeson?!For jeg har fået nogle opgaver for, som jeg simpelthen ikke kan løse: - Hvordan tror du vi skal forså bogen titel "De gale"?- Hvilke egenskaber repræsenterer Topper og Pops... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
Alternativ måde at tjene penge på?????
ForumindlægSidder og og skal finde ud af hvordan jeg skal tjene penge til drømmerejsen....Synes næsten et halvt år i et supermarked e.l bare er FOR kedeligt og har ikke rigtig den der passion for at lege med små børn. Og hvad gør man så hvis man gerne vil have et arbejde i et sjovt miljø (evt i udlandet men... -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke... -
negro and white
ForumindlægWhy can it be dangerous for a Negro to wear fine clothes? Why would this be less dangerous for a white man? -
penge - og finanspolitik
ForumindlægHej. håber i vil hjælpe mig med et spørgsmål. (: hvordan kan pengepolitikken og finanspolitikken tænkes at påvirke hinanden. føres de afhængig af hinanden? eller er der et samspil mellem dem? på forhånd tak. -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
Gennemsnit - meget lavt
ForumindlægHej Mennesker jeg er en 3ger som har et meget lavt gennemsnit .. den ligger på 3,0 .. jeg har snakket med studievejlederen. han sagde at jeg skulle tage 3g om, fordi det ville ikkk hjælpe mig, og at jeg ville ende ud med endnu et nederlag . jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg lytte til vej... -
De samfundsøkonomiske mål
ForumindlægHej :) Jeg er igang med, at læse til eksamen i International økonomi, og jeg er igang med at bearbejde de samfundsøkonomiske mål :) Jeg vil prøve at skrive hvordan man kan opnå de forskellige mål, ved hjælp af de forskellige økonomiske politik (finans politik (stram lempelig, struktur politik (e... -
Højeste gennemsnit på videregående uddannelse?
ForumindlægNogen der ved hvilken videregående uddannnelse, der kræver det højeste gennemsnit i DK og evt. hvad grunden til det er? -
tv-licens
Forumindlæghttp://www.tvlicens.underskrifter.dk/index.php -
Sabbatår eller ej - og hvorfor?
ForumindlægSå er 3g ovre for manges vedkommende, og langst størstedelen (?) vælger at tage et sabbatår.Hvad kan fordelene og ulemperne være ved et eller flere sabbatår, og hvad skal man lave i sådan en sabbatår (arbejde/opleve/tjene point til kvote 2?)?Jeg vil gerne høre DIN mening.
