Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16181 til 16200 af 52678
-
matematik
ForumindlægI en hf-klasse har de 21 kursister nedenstående skostørrelser: 37,37,37,38,38,38,39,39,39,39,39,39,40,41,42,42,43,45,45,45,45. a) Bestem kvartilsættet for fordelingen af hf-klassens skostørrelser. b) Forklar betydningen af medianen -
Opgaver i matematik please hjem
ForumindlægHej her 2 opagver jeg ikke rigtigt kan forstå? For hvilke tal c, har -2x2-24x+c=0 ingen løsninger? Bestem b så 4x2+bx+9=0 har netop én løsning. Bestem denne løsning. -
Ligning?..
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til at løse den her ligning.. Jeg kan bare ikke få den til at gå op -_- 2 (x - 3) = 3 (x + 1) Tak på forhånd. :-) -
Stokastisk variabel
ForumindlægHejsa, jeg har virkelig brug for hjælp, jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal lave de her to opgaver, er der mon en venlig sjæl derude der kunne have lyst til at hjælpe mig med hvordan jeg skal lave de her opgaver. (Laver det i Nspire det ville være en kæmpe hjælp også hvis I også kunne skrive ... -
Reduktion??===?
ForumindlægHej. Er de her løst rigtigt? (x+3)(2x+3)= x+3*2x+3 x*2x=2xx 3+3= 6 2xx+6 Så skal jeg finde værdien af det reducerede udtryk, når x= -1 Er det så ikke sådan her= 2+6*-1 = 2-6 = -4 (3+y)(y-4) 3+y*y-4 y*y = y 3-4= -1 y-1 Så skal je´g finde værdien af det reducerede udtryk, når y= 5 Er der sådan her... -
funktioner
Forumindlæghar brug for hjjælp, ved ikke hvordan jeg laver den uden CAS -
Angiv funktionsværdierne for x værdier
ForumindlægJeg skal angive funktionsværdier for -2, 0, 5 og 9 ud fra x= -4 -2 0 1 5 9 y= 1 5 -2 7 -2 14 Hvordan gør jeg det? -
Problemregning
ForumindlægHej! Opgaven lyder således: Ved en regneprøve med 21 spørgsmål havde 7.klasse flg. antal rigtige: 18 – 15 – 18 – 6 – 9 – 11 – 19 – 11 – 16 – 16 – 10 – 8 – 10 – 6 – 13 – 9 – 9 – 14 – 10 &... -
Tennisserv
Forumindlæg*fysik* har en tennisbane hvor en bold bliver skudt afsted 2,40 m over jorden og 12 m fra nettet. Bolden har en nedadrettet hældning på 3°. Kanten på nettet befinder sig 0,92 m. over jorden. Jeg skal finde ud af om bolden kommer over nettet. En der har et hint ?PS: I a9;eren fandt jeg ud af at... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Atomets bestanddele
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål (fysik og kemi) 1) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i et atom? 2) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i atomkernen? 3) Hvilket navn har en positi kernepartikel? 4) Hvilket navn har en neutral kernepartikel? 5) Hvad kaldes de kræfter der hol... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHejsa, er ved skrive SSO i fysik, hvor jeg bl.a. skal redegøre og forklare keplers 3 love. NU er jeg kommet til den 3. lov, og synes at den er lidt svær at forstå....\n\nNogen der kan hjælpe mig,\n\ntak -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
Privat lektiehjælper søges !!!!
ForumindlægHej .. Jeg søger en privat lektiehjælper der kunne hjælpe mig i Fysik og matematik, (kun til rapport). jeg går på Gym. Hvis der er nogen der er interesseret eller kender nogen som kan hjælpe, så må i Meget gerne skrive til min e-mail adresse: [email protected] yderligere info. kan vi aftale,... -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
rumfang af 50 g aluminium
Forumindlæghej (: nu har jeg lille problem her, for er ikke ret god til fysik. har fået opgaven her: Hvad er rumfanget af 50 g aluminium. Densiteten af aluminium er 2.7 g/cm3. Angiv svaret i SI-enhed. og SI-enhederne må jo så være kg og m3 hvis nogen kunne hjælpe mig med den opgave her vil jeg blive mege... -
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d...
