Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 27765
-
Et hurtigt spørgsmål angående analyse&fortolkning.
ForumindlægHej! Jeg har reflekteret lidt over om, der var nogle herinde, der lå inde med en fortolkning af farverne, ligesom sort bliver brugt i forbindelse med, at man sørger over nogle & den røde i romantikkens verden. Nogen der kender en side, hvor farver er fortolket i den sammenhæng de oftest anven... -
Hvad har du om? :)
ForumindlægHej.. Nu er det snart SRP tid igen..... Hvad siger i til at vi evt. diskutere og snakker om hinandens emner? :) Nogle der evt. har samme emne som jeg? Kunne være smadder hyggeligt at diskutere om det samme og være behjælpelige :) Jeg har valgt at skrive i engelsk og historie.. Jeg overvejer at ha... -
Hermeneutiske cirkel?
ForumindlægHej, da jeg havde videnskabsteori lærte vi at bruge den hermeneutiske cirkel til at bygge mere og mere viden på, ved først at skrive det ned som vi vidste om emnet, så læse, og så på den måde have noget at koble vores nye viden op på. Men jeg ser bare ikke "den hermeneutiske cirkel" d... -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Fysik og kemi før min mundtlige prøve
ForumindlægHej Er der nogen som ved ved noget neutralisation. Hvad er neutralisation? Hvad brug/kan neutralisation? Hvad anvendes neutralisation? -
ENGELSK EKSAMEN I MORGEN! HJÆLP!
Forumindlæghey igen jeg har en veninde som virkelig har brug for hjælp! hun skal op i morgen og ved ikke hvad hun skal sige, er ikke søde at hjælpe? ;D er her det hun har: Main topic: fight for civil rights (The USA) My topic: Black’s rights. Why did I choose this subject: Because I think it could be... -
Bograpport - En to tre nu
ForumindlægJeg er kommet til sidste spørgsmål i min bograpport. Bogen hedder; en-to-tre-nu af Jesper Wung Sung Forventer ikke, at i bare skal løse opgaven for mig. Det er mig, som skal lærer noget af det! Håber blot, at i kan hjælpe mig lidt på vej. Opgave 5; Hvilke lighedspunkter og forskelle e... -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Billedkunst, mediefag og idræt i gym?
ForumindlægHej! Hvordan foregår billedkunst, mediefag, og idræt i gymnasium? -
argh ! hjælp med mikroøkonomi..consumers choice!
ForumindlægVi betragter to forbrugsbundter: A og B, der ligger på den samme indifferenskurve. I A er der 10 appelsiner og 2 æbler. I B er der 20 æbler og 2 appelsiner. Vi laver nu et nyt forbrugsbundt, C, der består af 6 appelsiner og 11 æbler. Forbrugerens præferencer antages at opfylde de sædvanlige krav... -
Branding
ForumindlægHej. Nogen der har et forslag til hvad man kan komme ind på i sin opgave, hvis man vælger at skrive om Branding. Altså hvad kan man skrive om under emnet "Branding" -
Sætningsled og ordklasser..??
ForumindlægGodaften alle sammen! Sidder og bøver med nogle sætninger som jeg skal gennemgå på tavlen i næste uge. Jeg skal finde de primære sætningsled og bestemme ordklasserne for samtlige ord i de to følgende sætninger. Jeg har prøvet, men sidder lidt fast i nr. 2 sætning. Er ikke så stærk, hvad angår gra... -
Restriktionsanalyse-aflæsning
ForumindlægHej alle jer derude :) Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal forklare resultaterne, der er vist, i en restriktionsanalyse. Jeg vil gerne spørge, om 1 streg i restriktionsanalysen betyder, at restriktionsenzymet slet ikke har klippet i kromosomet, eller om det har klippet. Jeg har vedhæftet ... -
Differensligninger
ForumindlægEr der nogen, der har tid til at give mig nogle gode råd til hvordan man laver fuldstændige løsninger til differensligninger? Jeg har et par eksempler jeg gerne vil have gennemgået, hvis det er. Jeg håber, at der er nogen, der vil tage sin tid. Skal til eksamen snart. På forhånd tak -
molmass
ForumindlægHej I facit står der at opløsningen er fortyndet 5 gange og så skal man derfor gange koncentrationen man målte til sidst med 5. Men det forstår jeg ikke. Først er den fortyndet med vand, derefter med ammoniak og derefter med vand. Hvorfor 5 gange? -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal, som mange andre, skrive SRP snart. Det store problem er bare at jeg ikke engang er sikker på hvilken fagkombination jeg skal tage. Mine studieretningsfag er Engelsk A, Samf A og Mat B, dog er matematik udelukket. Så overvejer at vælge engelsk og dansk med fokus enten seriemordere e... -
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
Er der nogen af jer har Iphon 4
ForumindlægHej alle sammen...:) Er der nogen af jer har Iphone 4, og som godt kan kom på studieportalen og download nogle opgaver?? Hvis ja ... forklar mig hvordan?? Jeg kan saqtens kom på studieportal men kan ikke dowlonda nogle opgave.. jeg ved ikke hvorfor den ikke virke hos mig :( -
Kan det passe at jeg kun skal have 02???
ForumindlægI min danskterminsprøve fik jeg kun 02, på trods af at jeg selv følte at jeg havde skrevet en udemærket opgave og var meget skuffet over karakteren. Vil gerne have nogen til at læse den igennem og komme med respons! Tak :-) -
Hjælp til SRP i biologi A og Historie A, emnet er Kopper
ForumindlægHej derude, Jeg skal skrive srp i emnet kopper og med udgangspunkt i England, søger en der kan hjælpe mig med at lave en barinstorm i forhold til, hvad jeg skal komme ind på og hvad der er relevant for min opg. Håber virkelig der sidder en historielærer eller en der bare er god til historie, sa...
