Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16201 til 16220 af 160718
  • Bestem de værdier af a, for f(x)=a har tre løsninger.. f(x)=-x^3+4x^2+3x-3

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=-x3+4x2+3x-3 a) Bestem de lokale ekstrema for f. - har jeg gjort! b) Tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger.
  • Tysk skr. eksamen A-niveau 2011

    Forumindlæg
    Hej alle. I dag var jeg oppe i tysk skr. på A-niveau. Til jer andre der var: Hvad synes i om teksten, oversættelsen osv? Selv syens jeg, at teksten "Der Kuch" var rigtig god og lagde op til en god analyse. Jeg havde dog lidt problemer med oversættelsen bl.a. med ordet "fortrudt&qu...
  • Fsa folkeskolens afgangsprøve problemløsning 2011

    Forumindlæg
    Hej jeg skal aflevere Fsa problemløsning afgangsprøve maj 2011 imorgen og jeg kan ikke rigtig komme videre så hvis der er nogen der har en må de meget gerne sende den til Andreasbjensen@hotmail.com
  • a) Beregn på sædvanlig vis forskriften for f.

    Forumindlæg
    Ja ja... alt det der ved jeg godt hvordan man gør... med forskriften for en liniær regression som er: f(x)=ax+b\n\nMen.... Når han kommer med sådan en opgave: f(100) = 67 og grafen går gennem punktet (-324,-196)... og siger at jeg skal Beregne på sædvanlig vis forskriften for f. \n\nSå går jeg al...
  • Afsætning A - Typeopgave 2 - Dyrberg/Kern.. Hjælp..

    Forumindlæg
    Hey.. Der skulle vel ikke være en eller anden som står med en: Typeopgave 2 om DYRBERG/KERN (eksamensopgave fra 2007)? Jeg er lidt på hælene og skal aflevere imorgen.. Nogle der kunne være så flinke? Eller måske vil tjene et lille beløb..
  • simplify the expression (skriv på formlen a+bi)

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Simplify the expression: 1+i/i(2+3i)
  • AT 2010 dansk A samfundsfag C

    Forumindlæg
    hej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det.
  • eksponentiel stigning f(t)=b*a^t

    Forumindlæg
    Har problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp
  • En med gode kompetencer indenfor samf A? Til bedømmelse af en SRP!

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger vist alt - jeg er netop færdig med min opgave, og jeg ville høre, om der var en, med gode evner indenfor samf, der ville tage et hurtigt kig på den! På forhånd tak! :)
  • A random variable without finite expectation

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man går til denne opgave? Jeg er især i tvivl om b'eren.
  • Valgfag

    Forumindlæg
    Jeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har...
  • Opgave -> L(t)=b*t^a

    Forumindlæg
    Heysa! Jeg har fået en aflevering, hvor jeg simpelthen ikke kan få en af opgaverne til at passe og aner ikke hvordan de skal udregnes, så derfor tænkte jeg om der ikke er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig - Jeg vil bare have forklaret hvad jeg skal gøre, så skal jeg nok selv regne på det.. Opg...
  • Kemi A Udledning af Michaelis -Menten ligning

    Forumindlæg
    Hej søde mennekser Er der nogen som kan hjælpe mig med at udlede Michaelis -Menten ligning, vha. differentiallinger. Det ville være en stor hjælp. På forhånd tak.
  • Opgave 2.025 (1-årigt forløb til a-niveau)

    Forumindlæg
    I planen er givet et kordinatsystem med begyndelsespunkt i O. Et punkt P(x,y) bevæger sig i planen, således at det til tidspunktet t gælder, at x=t^3-12t y=t^2+2t (t er element i R) 1. Beregn koordinatsættet til hvert af banekurvens skæringspunkter med koordinatsystemets akser. P...
  • Eng A, gym 1.år. venlig sjæl? :)

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen?
  • Funktioner og vækst: Bestemmelse af konstanterne a og b - Hvordan mon?

    Forumindlæg
    Er der mon en der kan være mig behjælpelig i at løse opgaven her? Er der også en, der kan redegøre for, hvorfor man skal gøre som man nu skal gøre??? Tak!
  • Identitetsdannelse - roman til SRP - Eng A, psyk B.

    Forumindlæg
    Hej folkens. :) Den store studieretningsopgave står for døren, og jeg har endnu ikke fundet en roman. Mit hovedmne er "Identitetsdannelse", som er veldig bredt! Inden for kategorien har jeg tænkt mig at se på et emne som fx: "De narcissitiske unge", som har været en del oppe ...
  • VØ/EØ opgave - EM Møbler A/S

    Forumindlæg
    Er der nogen af jer der har lavet den før? Og har i evt svaret på opgave 3.1? Jeg sidder og laver en afsætningsplan - dækningsbidragsanalyse, og jeg har gjort noget forkert. FUldstændig! Det er vist nok en eksamensopgave.. Jeg er helt lost!
  • grafer, A og B, f og f'?whaaat ?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er 'stuck' med en opgave som burde være så simpel som en opgave kan være. Men kan bare ikke argumentere eller se for den sags skyld hvad der er hvad. Så hvis i ville fortælle mig hvordan man kan finde ud af hvad der er hvad ville jeg være taknemmelig.
  • Potensfunktion, konstanterne a og b, x^n

    Forumindlæg
    Dette er mit udkast til den mundtlige eksamen, se vedhæftet spørgsmål og svar. Kom gerne med svar, jeg er meget i tvivl angående differentiationen af x^n.