Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16221 til 16240 af 22746
-
Blodtype (blodtransfusion)
ForumindlægHej.Jeg mener at have lært at en person med blodtype 0 (AB0 blodtypesystemet), kan give blod til alle (hvis vi kigger bort fra Rhesus).Men blodtype 0 indeholder da antistoffer mod A og B. Hvorfor agglutinerer blodet så ikke når en patient med antigenerne A og B får det??...koger de blodet først :\\? -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
Dansk årsprøve m. computer
ForumindlægHej..vi skal snart til årsprøve i dansk på HTX.jeg har bærbar som jeg vil tage med.MEN min lærer siger at der absolut ikke må ligge nolge dokumenter, af enhver art på den.Passer det ?skal jeg virkeligt slette alt ??jeg synes nemlig at det virker overdrevent.Andre der har erfaring med brug af comp... -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
Layout som i LaTek
ForumindlægSkal skrive 3.g opgave i mat.Har tænkt på at skrive i LaTek i lang tid men må indrømme at jeg regner med at skrive i Word, simpelthen fordi jeg er bange for at det tager for meget tid af selve opgaven og at det skaber tekniske problemer til sidst. Derfor tør jeg ikke tage chancen og skriver i ste... -
Potensvækst
ForumindlægNogen som har et eksempel på potensvækst?Altså fra virkeligheden... -
OSO opgave
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge om I ville læse min OSO opgave igennem, det er en redegørelse omkring et fremtidigt uddannelses valg. handler om Nanoteknologi. Fik 13 for opgaven, men ville bare have et second-opinion.http://www.gba-world.com/OSOSKRIFTLIG/OSO-120.doc Tak -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
Hej alle. Er der nogen som please gider at kigge på denne lille fransk tekst og rette den?? tak på forhånd
ForumindlægIdentité Il me semble que c’est trés bien être danois. Être danois est une fierté parce-que Danemark c’est une bon pays. C’est trés unik être danois. Le culture de Danemark est très speciel par example le musulman. Nous avons ne spécifiques religion pas... -
Oversætte
ForumindlægHej Gutter, jeg skrevet lidt om ghettoer... Nogen der kan hjælpe med at rette det jeg har oversat? Please. Ghettos skrevet af Matthieu Croissandeau et Claude wiell, handler om fire mennesker der taler om Ghettoer i Frankrig. Den første er Marie-Éloge som taler om et før og et nu i forhold ... -
Sygdomme som følge af kulde? mangler lidt hjælp.
ForumindlægInfo og spørgsmål lyder således:\n\nInfo\nArbejdsmiljøundersøgelser har vist, at varme og kulde optræder som generende og sunhedsfarlige miljøfaktorer på mange arbejdspladser. Sygefraværet på grund af bl.a. forkølelse, bronchitis, underlivsbetændelse og arbejdsulykker er således ofte større på ar... -
Standardafvigelsen
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer her. Jeg ved at standardafvigelsen/spredningen betyder observationernes gennemsnitlige afvigelse fra middeltallet/gennemsnittet. men jeg har en standardafvigelse på 10,04766 og vil meget gerne vide hvad det sådan rigtig viser. Resultatet er omkring højder. -
Masseberegning
ForumindlægHej,Betragt forbrændingen af propan (C3H8):C3H8 + 5O2 ---> 3CO2 + 4H2ODer anvendes 60,5g propan. Beregn massen af den mængde oxygen, som bruges ved reaktionen, og beregn desuden masserne af de to stoffer, som dannes ved reaktionen.Bjarke -
Øk. udvikling
ForumindlægHejsa...Jeg har til opgave at redegør for den økonomiske udvikling i DK i 1990`erne. Jeg skal tag udgangspunkt i udviklingen i den øk. vækst og vælge derudover nogle andre indikatorer, som er centrale for at beskrive den øk. udvikling.Nogen, som kan give en hjælpende hånd??Jeg er enorm taknemmeli... -
Strukturering af en juridisk opgave
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med hvordan man helt præcist skal opbygge en juraopgave. Jeg kan godt finde ud af det i grove træk, men jeg vil gerne forfine min teknik. Jeg har læst, at man skal bygge det op på følgende måde: 1) en kort redegørelse for den retlige problemstilling 2) en kort red... -
hæmoglobin
Forumindlægnogen der har nogle gode kemiske /biologiske facts om Hæmoglobin(gerne med henblik på komplekskemi) -
Tyrkiet
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe? jeg skal finde ud af hvordan tyrkerne tidsopfattelse er (altså hvordan er de med møde tider, og gir de hinanden hånden osv)Jeg skal også finde ud af hvordan en forretningsmand går klædt til et forretningsmøde?håber der en nogend er kan hjælpe mig eller hvor jeg evt. k... -
eksamensoplæg = giver ingen mening =urealistisk
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til folk der har eller ved noget om teknologi..I eksamensoplæget i år som handler om arbejdsmiljø skal man OPFINDE et produkt der hjælper indenfor arbejdsmiljøet. Men er det ikke for meget at forlange af elever at de ligefrem skal opfinde produkter? jeg tænke... -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Skæring med x-aksen, trigonometrisk funktion
ForumindlægHej Studieportal brugere Jeg har nu siddet og kigget på følgende opgave i et stykke tid, søgt meget på nettet og alligevel sidder jeg fast. Jeg har følgende funktion, der tegner et vejbump: 1/(x+3) + 0.6*sin(0.4*x-0.5) Jeg har brug for at finde den anden og tredje skæring med x-aksen, som jeg...
