Studievejledning

OSO opgave

06. marts 2005 af chrisjorg (Slettet)
Hejsa, jeg ville spørge om I ville læse min OSO opgave igennem, det er en redegørelse omkring et fremtidigt uddannelses valg. handler om Nanoteknologi. Fik 13 for opgaven, men ville bare have et second-opinion.

http://www.gba-world.com/OSOSKRIFTLIG/OSO-120.doc

Tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2005 af Garfield (Slettet)

#0

varm karma
Lasse

Svar #2
06. marts 2005 af chrisjorg (Slettet)

Ok, bare ignorer karakteren... Sorry mate, was not my intention

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2005 af andreasc (Slettet)

god 9. / 10 klasses opg, ville dog ikke mene den er oppe i den kaliber som du har fået, men flot skrevet/copypastet er det. det gode ved det emne, er netop at der er så mange som er interesseret i det, og derfor står der heldigvis for dit vedkommende meget på nettet om det. jeg synes dog du mangler noget dybdegående i din opg. men karakteren kommer jo også an på hvor man går henne, og hvis alle andre på din efterskole har lavet noget lort, så kan det være din bliver trukket op, for at få alles karakter trukket op. ved at lærere ikke burde gøre det, men det hænder!


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. marts 2005 af erdos (Slettet)

Skal man virkelig blot skrive på redegørelsesniveauet? Jeg har hurtigt skimtet opgaven og synes da ikke, at den indeholder selvstændige overvejelser og vurderinger. Det ligner mest af alt en informationsguide. Er det virkelig meningen med en "OSO-opgave"?

Svar #5
06. marts 2005 af chrisjorg (Slettet)

Opgaven er kun en 1/3 af karakteren, udover skal der laves et produkt og en fremlæggelse.
produktet blev en hel videofilm omkring nano-processer, som blev lavet på KU's nano-science center, det tog mig flere uger at redigere den igennem, da jeg var alene om projektet. Fremlæggelsen blev givet foran 100 mennesker.
Overvej det.

Brugbart svar (0)

Svar #6
06. marts 2005 af Epsilon (Slettet)

Efter at have skimmet opgaven har jeg lidt samme opfattelse som Kalle. Men at dømme ud fra problemformuleringen (føj for et ord, som det danske uddannelsessystem i sin tid har taget i brug! Hvad nu hvis der ikke er noget problem?), er hensigten med opgaven vist også at redegøre for indholdet af uddannelsen til nanoteknolog samt at beskrive nanoteknologi generelt.

Det er sådan set lykkedes ganske udmærket. Men det havde bestemt ikke gjort noget, om der var læst korrektur på besvarelsen. Der er en del slåfejl og undertiden nogle besynderlige fejl af sproglig og grammatisk karakter.

//Singularity

Brugbart svar (0)

Svar #7
07. marts 2005 af zIOn (Slettet)

Den første helt åbenlyse fejl er at indholdsfortegnelsen står på indholdsfortegnelsen, det er fy-fy.

Du skal lære at bruge nutids-r korrekt!
Brug spise-reglen:
Jeg spiser, skal vi spise osv.

Det hedder "én ting er sikker".

Du staver konsekvent "interesse" forkert.

Mht. indholdet er jeg enig med de andre - det er meget referende (fik kun læst ca. halvdelen), men det er vel desværre det der lægges op til på det niveau du er på.
Det er godt nok spild at man ikke giver jer større udfordringer. Du besvarer jo opgaven(erhm) flot, og du skriver godt i forhold til det "trin" du er på, men glæd dig til du kommer på gymnasiet og får lidt jord under neglene, for du mener da vel også selv at det er spild af tid at lave sådan en opgave og få 13 for den, når du kunne beskæftige dig med noget der udfordrer dig væsentligt mere. :)

Brugbart svar (0)

Svar #8
07. marts 2005 af maxi (Slettet)

hej
Jeg har et indtryk af at jeg befinder mig et sted hvor jeg har lejlighed til at spørge den kloge "professorer". Jeg har lige afsluttet mit projektopgave, og vil have jeres ærlig mening om mit rapport. Som tidligere nævnt er det kun /3 del af opgaven derfor vil jeg nævne at arbejdesprossec var fremragende, og at fremlæggelsen var gået meget gost, undtagen, at jeg var meget nervøs...
jeg vil gerne have jeres bud på karakteren.
på forhånd tak
maxi

Brugbart svar (0)

Svar #9
07. marts 2005 af maxi (Slettet)

sorry for indlæget, men jeg har atså lige fundet ud af at jeg ikke har mulighed for vedhæfte....
beklager forstyrelsen


Brugbart svar (0)

Svar #10
07. marts 2005 af zIOn (Slettet)

Opgaven er da udmærket, men det er altså kun i folkeskolen at den slags udløser 13-taller. Heldigvis vil du udvikle din skrivning og blive helt exceptionelt god, hvis blot du laver det du skal, og en opgave som den er et led i denne udvikling.

Svar #11
07. marts 2005 af chrisjorg (Slettet)

jeg er meget enig med hvad I siger,
Folkeskolen stiller nogle ringe krav, og jeg ved selv at opgaven er meget mindre værd i gymnasiet.
jeg glæder mig til at begynde på rysensteen gym, da kravene i 10ende er latterligt lave.

Brugbart svar (0)

Svar #12
08. marts 2005 af hilo (Slettet)

hvad betyder det så at din lærer kommentere din projektopgave med at du har fået 13. Dens niveau var meget højere end folkskolensniveau. Du har bare ikke præsenteret et problem i den globale samfund, men også givet svar på hvorden man tackler opgaven/problemet og hvad der kunne være en løsning.

Skriv et svar til: OSO opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.