Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16221 til 16240 af 17507
-
Oversættelse
ForumindlægHej =) Jeg har forsøgt, at oversætte nogle sætninger, som jeg håber nogen vil rette fejl i. I behøver bare at kigge på et par af dem, så vil jeg være glad =) Mvh. Bonnie Du sprichst sehr still. Sah du er gestern? Nein, eber heute habe ich er ins Bibliothek gesehen. Wir vergessen oft der Schlüs... -
HJÆLP!!! ;O
ForumindlægEr helt lost i det her, har forsøgt mange, men kan bare ikke få det til at lyde rigtigt! Nogen som vil se om mine sætninger er passive? 1) All his friends expect him to win - All his friends were expecting to win by him. 2) My great-aunt met us at the station. - My great-aunt had been meeting... -
Spørgsmål til reduktion af kaliumpermanganat
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til et forsøg hvor man reducere kaliumpermanganat Først har vi et reagensglas med kaliumpermanganat, hvortil vi tilsætter noget NaOH for at ændre PH 1. Hvorfor vil vi ændre PH i opløsningen? jeg kan ikke finde noget om dette Derefter tilsætter vi noget natriumdisulfit ... -
Mikroøkonomisk opgave.
ForumindlægHello folks! Står overfor følgende opgave (fra bogen Mikroøkonomi. Allokering og optimalitet.) Opgave 2: Betragt en to-vare forbrugsøkonomi med to forbrugere. Begge fobrugeres fobrugsmulighedsområde er R^2_+ (dvs. første kvadrant med randen). Forbruger 1's nyttefunktion: S_1 = x_11(x_12 + ... -
Rumgeometri problener
ForumindlægJeg ønsker hjælp til disse to opgaver der stammer fra eksamensopg mat a: 2.037 'I et koordinatsystem i rummet er givet 3 planer med ligningerne: 1) 2x-y+2z=3 2) 3x+2y+z=2 3) x-4y+3z=4 Gør rede for at de 3 planer har netop én linje til fælles (angivet som parameterfrem.)' Jeg har funde... -
Skal jeg?!?!
ForumindlægAng. forrige debat: KLage. Så i går spurgte jeg min tysklærer om han ville snakke med mig omkring karakteren! Han sagde han ikke ville snakke om det- han havde travlt- nej han måtte ikke snakke om karakteren- sagde han meget hurtigt og forvirrende. Jeg havde før da- skrevet en mail til ham, et ... -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har det problem, at jeg lidt sidder fast i min eksamensforberedelse. Jeg skal skrive nogle problemstillinger ud fra disse kilder: Kilde 1: "Duck and Cover" - en propagandafilm der blev lavet som en oplysningesfilm i tilfælde af atombomber. Den forklarer hvordan... -
Indlæringsvanskeligheder
ForumindlægKære alle Min familie og jeg sidder i en situation, hvor vi er i vildrede, da vi ikke ved, hvad vi skal gøre. Derfor håber jeg ved at skrive her (da jeg ikke ved, hvor jeg ellers skal skrive), at en venlig sjæl kan hjælpe os. Jeg har en lillebror på 15, der har store indlæringsvanskeligheder. ... -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej brugere på studieportalen Jeg sidder her og prøver at træne til studentereksamen i matematik for 1-årig forløb til A-niveau. Jeg træner eksamenssættet fra 21. maj 2004 (2004-8-1), og er stødt på nogle problemer undervejs. Jeg håber at nogle kan hjælpe mig, så jeg kan øge min indsigt til eksa... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- .. så ... -
Ligning
ForumindlægHej venner ;) Jeg har i over en time prøvet at løse følgende ligning: 2 + x(x-4)=3+x(x-4)-2x Indtil videre har jeg opnået resultater, der på forskellige måder afviger fra facitlisten. Er der nogen, der gider løse ligningen trin for trin, så jeg kan se, hvad jeg gør galt? Jeg gør ... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, som kan tjekke om jeg har oversat korrekt? Udo Lindenberg har skrevet sangen “Sie liebten sich gigantisch”. Udo er en tysk rochsanger. På billedet har han en hat på og han ryger en cigar. Sangen handler om 2 mennesker som mødes tilfældigt på gaden. ... -
Klæbehjerne?
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til bio-eksamen og har et problem. Når jeg læser stoffet, "sidder det ikke fast". Det gælder indenfor de fleste fag, især naturvidenskabelige fag (som virker lidt tungt nogle gange). Jeg satster på at læse de flere gange, men det er der ikke rigtig tid til, især... -
Mat. mundtlig eksamen b-niveau sheiBe
ForumindlægHej studie-venner! Jeg står lidt med halsen i galgen, da jeg skal op til matematik-eksamen her på onsdag. Jeg er ikke den skarpeste i matematik, lad det være sagt med det samme, men jeg gør et forsøg. Håber I vil være behjælpelige med at svare på de spørgsmål, jeg har til de 15 eksamensspørgsmål... -
Lektiehjælp søges.
ForumindlægJeg søger en person der er rigtig god til tysk og er god til at lære fra sig! Her til den 13. August starter jeg op på Handels Gymnasiet i Næstved på den Internationale linie hvilket jeg glæder mig utroligt meget til. Jeg fik et brev lige før sommerferiens start om at jeg er blevet sat ind på de... -
Differentialligning - fordampning
ForumindlægJeg er ved at varme op til A-niveau og prøver at løse nogle differentialligninger. Jeg søger lidt hjælp til denne opgave om fordampning af en dråbe flydende stof i vægtløs tilstand: Opgave-teksten lyder: I en model for størrelsen af en dråbe antager man at dens radius R aftager pga af forda... -
Fremstilling af Ibuprofen
ForumindlægHej, sidder her med en lidt tricky opgave om stoffet Ibuprofen. Har scannet et billede fra opgaven man kan kigge på. Nogle af spørgsmålene lyder således: e) I et forsøg på at finde nye og bedre metoder til at omdanne C til ibuprofen afprøves en ny syntese. Undervejs i syntesen undtages efter et... -
Rettelse af 5 linjer
ForumindlægEr nogen der gider at rette den efter kommafejl, stavefejl og opbykning af sætning Engelsk: KKK is a organisation was assigned in 1866 in U.S.A. They white exercise power, racism, anti-Semitism, anti-Catholicism and homophobia. The clan was established in the South, Tennese, inter alia Nathan Bed... -
"es gibt"
ForumindlægHej. Jeg har en dansk-tysk oversættelse for, som skal træne vores brug af udtrykket "es gibt". Jeg har forsøgt så godt jeg kunne, men håber alligevel at der er nogen, der lige vil se det igennem for fejl. In dieser Frage gibt es nur zwei Möglichkeiten: es gibt einen Gott ode res gibt ...
