Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16241 til 16260 af 19042
-
Elevator
ForumindlægHej. Jeg har en fysikopgave med en elevator. Jeg er lidt i tvivl om den. Specielt om det kan passe den mindst skal have en effekt på over 66000W. Syntes jeg lyder af meget. En elevator i Eiffeltårnet vejer 2040kg. Den løftes 200m i vejret af sin motor i løbet af 1 min. Hvor stor et arbejde udføre... -
Nogen der vil rette min jura opgave??
ForumindlægErnst Eriksen er 58 år gammel. Ernst har gennem mange år med stor succes drevet virksomheden, Flimmer ApS, med salg og installering af elektroniske TV-spil til restaurationer, grillbarer m.v. Derudover sælger Ernst Hifi anlæg samt cd`er til private. Ernst har fire ansatte. På det seneste har F... -
oversættelse af 3 linjers tysk..
ForumindlægNatten mellem den 23. og 24. juni 1948 gik lyset i hele Vestberlin med et ud. Kraftværket Golpa-Zschornewitz, der lå i sovjetisk kontrolleret område, havde i årevis leveret strøm til den vestlige del af byen, men var nu på sovjetisk ordre blevet lukket ned. Dagen fulgte med flere forskellige tr... -
Simpelt Statistik ?
ForumindlægLidt indledning: Fra en årgang nystartede studerende erfares det at 30 % af de studerende anvender 45 eller flere timer pr. uge på studiet. Det oplyses samtidigt at kvindelige studerende udgør halvdelen af de studerende, der anvender 45 eller flere timer pr uge på studiet, og at 25% af de mandlig... -
Energien i 1 kg kul
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en opgave, der omhandler energi i 1 kg kul. Spørgsmålet lyder som følgende: Brændværdien for stenkul er 31.4 MJ/Kg. Hvor meget energi vil der omsættes, hvis massen i 1 kg kul omsættes helt til energi efter Einsteins ligning? Jeg ved ikk helt hvad jeg skal gøre,... -
Udeboende SU og skat
ForumindlægHej! Jeg har lige modtaget min forskudsopgørelse fra skat, og det har fået mig til at spekulere. Sagen er nemlig den, at jeg får udeboende SU (5486 kr. om måneden), men egentlig overstiger jeg ikke mit frikort, eftersom jeg afslutter gymnasiet til sommer og derfor kun når at få udbetalt 3... -
Svære Fysik opg, (Igen) (Kalle, Se Her)
ForumindlægDet er snart ikke en hemlighed at jeg ikke er særlig god til fysik, og da jeg får sådan en god hjælp herinde, spørger jeg lige igen. Så her er et par opgaver fra Orbit 2, og hvis der er nogle som kan hjælpe mig med at forklarer hvordan jeg skal bærer mig ad, og hvikle formler jeg skal bruge. Så v... -
Corioliskraften - SRP
ForumindlægHej Studieportalen! :) Jeg er ved at skrive SRP om fiktive kræfter, og er nu endelig ved at være kommet til det tredje punkt i min problemformulering, der lyder som følger: Under Falklandskrigen skød de britiske krigsskibe ved siden af deres mål. Kanonerne var som udgangspunkt indstille... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
forståelsen af højtryk/lavtryk
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til afsluttende naturgeografi-eksamen i denne uge og der er stadig noget der ikke rigtigt hænger ved: 1. Et højtryk søger altid et lavtryk - men hvordan opstår der så overhovedet et lavtryk når højtrykkene jo hele tiden kommer "og laver dem om" ?? 2. Hvordan vil I ... -
kraft og bevægelse
ForumindlægJeg har to spørgsmål, jeg sidder med her og er ret itvivl: hvis man hopper lodret op i et tog, som kører med konstant fart, vil man så falde ned sammen sted i kupeen, eller vil toget køre lidt væk under en, mens man er i luften? mit svar: "den vil køre lidt væk under en, da togets kons... -
Reaktionsmekanisme og reaktionsopskrivning med reaktanter. Hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med en kemi opgave. Egentlig to separate opgaver, men synes de ligner hinanden ang. reaktionsopskrivning mv. Jeg søger derfor desperat efter noget hjælp, tak! Jeg har vedhæftet filen med opgaverne. Opgave 1) Handler om at man skal opskrive en reaktionsmekanis... -
Pris, STX B Opgave
ForumindlægMellem to punkter A og B i to forskellige lande skal der etableres en vej APB som vist på figuren. Prisen for stykket AP er 50 mio. kr. pr. km, og prisen for stykket PB er 60 mio. kr. pr. km. a) Bestem prisen for vejen udtrykt ved x, og bestem den værdi af x, der gør vejen APB billigst muli... -
Faldskærmsudspring
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med at få lidt styr på følgende opgave:En faldskærmsspringer falder lodret ned gennem luften. Han vejer 85kg.1) Beregn hvor meget mekanisk energi der omdannes til indre energi under faldet i løbet af de første 5s.Jeg har forsøgt at finde en formel, men er det... -
Den store opg. (Incest) - hjælp
ForumindlægHey U guys.. Skal skrive den store opg. på HF nu her i februar.. kender i bogen Alexsandra's Rum.. Det er en svensk forfatter der skriver om en pige der er udsat for omsorgssvigt, herunder incest.. ville lige høre om der var nogen der havde læst den ? æver mig lidt over at have valgt den, m... -
Erhvervsøkonomi/ledelse på SDU eller CBS?
ForumindlægHej, jeg tænker at jeg gerne vil arbejde i en stor virksomhed her i Danmark eller internationalt hvor at jeg ville starte småt, måske som en projektleder eller noget, og så arbejde mig op indtil jeg når en stor lederposition. Eller starte min egen virksomhed. Ihvertfald et job der er lukrativt. ... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
pH
ForumindlægGodmorgen :)ja.. nu er jeg igen igen igen gået fast i min kemiaflevering :/ håber der er en som lige kan hjælpe mig videre..har en opløsning hvor konc. af Mg^2+ = 0,100 M (kommer af MgCl2*6H2O)til denne tilsættes amoniakvand.. og så skal jeg vise at der udfældes Mg(OH)2...skal jo vise at [Mg^2+] ... -
Beregn den mindste afstand mellem f(x) og g(x)
ForumindlægTo funktioner har regneforskrifterne: f(x)=x^2+3x+1 og g(x)= 0,5x-2. d) Beregn den mindste afstand mellem f(x) og g(x). Jeg har beregnet afstanden ved at anvende denne formel. Er jeg på den rette vej eller har jeg gjort noget forkert? dist(P,l)=(|a·x+b-y_1 |)/√(a^2+1) Dist(P,l)... -
To simple spørgsmål ;)
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til to ting: 1) Jeg har løst følgende opgave(https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497986), og har fået svaret til (1,6 , 1,6 , 0) kan det passe? 2) Jeg har følgende opgave: I et koordinatsystem i rummet er givet vektoren j (0,1,0) samt punkterne a(0,-1,-...
