Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 16261 til 16280 af 321608
-
HJÆÆÆLP MATEMATIK
ForumindlægSvendsen kører i firmabil. Han har den aftale med firmaet at 12% Af kørslen gerne må være privatkørsel. på et år kørte bilen 69786 km. Han kørte i samme periode 9645 km som privatkørsel. • hvor mange privat km måtte Svendsen køre det år? • hvor mange km er han kommet til at køre for meget? B... -
Referencepunkt i spændingsrækken
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad nulpunktet i spændingsrækken er? Jeg kan simpelthen ikke finde det i mine bøger. -
Den kinesiske restsætning
ForumindlægDen kinesiske restsætning som fremlagt af Sun Zi i "Sunzi Suanjing": [Nu er der et ukendt antal af ting. Hvis vi tæller i treere, er der en rest 2; hvis vi tæller i femmere, er der en rest 3; hvis vi tæller i syvere, er der en rest 2. Find antallet af ting. Svar: 23. Metode: Hvis vi t... -
Funktioner
ForumindlægHej Hvordan gør man rede for at en funktion er defineret for alle reelle tal x? -
HHX eller STX?
ForumindlægHej alle! Jeg skal nu til at gå i 9. klasse, og er nu kommet til det store spørgsmål... Hvad skal jeg bagefter? Jeg har været i bro-bygning på HHX og HTX, og der fandt jeg ud af at HTX ikke er noget for mig, overhovedet. På HHX fik jeg et godt indtryk af lærerne, og jeg synes at fagene som je... -
hjæælp AT imorgen!
Forumindlæghej alle sammen, er virkelig virkelig i knibe, har om darwin i AT og skal op imorgen, men har stadig ikke styr på den vigtigtste del metoden. har set at der allerede er fyldt med andre darwin indlæg men det alt for kompliceret når nogen skriver indkuktiv og andre deduktiv. jeg har skrevet dette i... -
Måling af reaktionstid!!! Hjææælp :(
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med opgave M5, måling af reaktionstid. Jeg håber der er nogen, der kan forklare mig det grundigt.... Mange tak på forhånd.... -
karakterer på Uni
ForumindlægHej! :) Hvordan foregår det egentligt mht. karaktere på universitetet og hvilken betydning har de? :-) -
universaldonor/universalmodtager
ForumindlægHvis man går ud fra at Blodtype AB er universalmodtager og at blodtype 0 er universaldonor, skal 0 altså uden problemer kunne give blod til AB, MEN... der er jo antistof A og B i blodtype 0, og antigen A og B i blodtype AB. Hvordan kan det være at der ikke sker noget ved at der kommer antistof A... -
Scientology
ForumindlægHeeey Hvad går religionen Scientology ud på? -
3. gradsligning
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe mig med at løse flg. opgave:Opgaveforskriften lyder således:Produktet af tre på hinanden flg. tal er 2184; find de tre tal.Udfra dette har jeg opstillet flg. ligning:(x-1)*x*(x+1)=2184Så har jeg prøvet på at isolere x, men jeg kan kun komme til:(x^3)-x=2184Er der nogl... -
Profil-indlæg
ForumindlægNedenstående er min profiltekst, da nogen har ønsket at kommentere på noget af indholdet - har jeg lagt den op her. Så debatten kan deles med alle. Jeg har oprettet en profil, fordi studieportalen gerne vil starte en politisk debat relateret til uddannelse og den deltager jeg gerne i. Jeg har si... -
Sensore
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med 3,1 og 3,2 -
Filosofi på MN
ForumindlægJeg skal næste år prøve kræfter med dette fag :) Hvilket jeg glæder mig rigtig meget til - men hvad kan man forvente? Er lidt bange for at jeg ved mindre end de andre, og vil ikke starte et fag og være "dummere" fra starten.. Nogle gode bøger at læse over ferien? -
Hvordan laver man en god perspektivering?
ForumindlægJeg skal perspektivere "Forladt. Dog ej af venner i nøden" med "en bøgeskog i maj" og "Onskan", til min prøveeksamen i dansk. Problemet er bare, at jeg ikke ved så meget om perspektivering, og i hvert fald ikke noget om hvordan man laver en god én... Nogen der kan ... -
Litterær opgave - Michael Strunge - "Drøn"
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave som jeg er meget i tvivl om. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Er der nogen som har nogle idéer til hvad jeg kan skrive i min analyse? Jeg er lost ! Opgaven hedder: Der ønskes analyse af form og virkemidler i Michael Strunges digt "Drøn"... -
Droppe ud af gym, tage efterskole?
ForumindlægLige nu går jeg på gymnasie, i 2.g med en rigtig go klasse med godt sammenhold og en masse jeg snakker med. Men jeg tog direkte fra 9. klasse til gymnasie, og det er jeg nu begyndt at fortryde mere og mere. Alle snakker om hvor fedt et år det var, en del siger at det har været et af de bedste år... -
Bliv bedre til engelsk
ForumindlægHej! Jeg skal op til 9. klasses afgangseksamen i mundtligt engelsk her d. 7 juni ;) Jeg vil rigtig gerne få en god og flot karakter? Har I nogle gode råd? Og hvordan kan jeg blive bedre til at tale engelsk og få et større ordforråd? :) -
konjunktiv el. tener + que + inf.
ForumindlægJeg skal oversætte: På vej til Córdoba siger Lydia til Marco, at de er nødt til at tale sammen efter tyrefægtningen. Der er en regel om at der skal bruges konjunktiv i que-bisætninger, når verbet decir udtrykker noget beordrende i hovedsætningen - hvilket vel egentlig er tilfældet i overs... -
Kontinuert spektrum, linje spektrum eller absorptionsspektrum?
ForumindlægHej! Jeg fik til opgave at optage spektre af forskællige lyskilder. Den ene er lysstofrør. Ved hjælp af Logger Pro har jeg frysset spektrum og taget en billede. Så har jeg spørgsmål om: 1) Er der tale om kontinuert spektrum, linje spektrum eller absorptionsspektrum? 2) Viser dine målinger at...
