Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 16281 til 16300 af 63056
-
funktioner
ForumindlægHej Første grads – ret linje: y = ax+b Anden grads – parabel: y = ax2+bx+c Tredje grads – hyperbel, omvendt proportionalitet: y = a/x Nogen som kan fortælle mig om ovenstående passer? :/ Tak på forhånd! -
Pengemangel (studierejse)
ForumindlægJeg skal her i 2g på studierejse. Det koster i alt 6000, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skaffe pengene. Rejsen er blevet rykket frem til september, hvor den normalt plejer at være i marts. Derfor kom det bag på mig, og bestemt også at det ville blive så dyrt. Er der nogen der kan komme med nog... -
Dumpet til kemi eksamen
ForumindlægHeej alle sammmen. Jeg er idag (d. 11. juni) dumpet til min kemi eksamen. Det værste ved det hele er, at jeg nok nu ikke kan komme ind på universitet og læse biologi (der står med adgangskrav, at man ska ha kemi B, men burde det så ikke osse være bestået ?) Er der nogen som ved hvad jeg kan gø... -
OXFORD
ForumindlægHvad er adganskravene hvis man skal ind på oxford university i london? Kan dsv. ikk finde noget på nettet.. -
Hvor svært?
ForumindlægJa, jeg har læst en del om LaTeX på det sidste, fordi jeg opdagede, at det jo giver nogle ret store typografiske fordele. Jeg tænkte så på, hvor svært det egentlig er at lære at bruge LaTeX, og om det er noget, som man med fordel kan lære, når man endnu kun går i gymnasiet. Jeg vil i givet tilfæ... -
Må man udskyde min kærestes uddannelse
ForumindlægHej alle, Håber i kan hjælpe? Min kæreste søgre ind på jordemoder uddannelsen i kbh og først var hun ikke kommet ind, men så ringede vi ind og fandt ud af at de havde regnet hendes karakter gennemsnit forkert ud, hun har 9,3 på den nye skala. Efter denne bommert fra deres side, har de nu beslu... -
FSA Maj 2008 - Danfoss - Kædepumpe
ForumindlægHej. Jeg har spørgsmål ang. en af opgaverne til FSA. Jeg er nået til 4.3 og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har vedhæftet et billed med alt infomation der er brug for til opgaven. Tak på forhånd. -
læsetest imorgen. Det haster ...help
ForumindlægHej allesammen Jeg har læseprøve , men jeg fik 02 sidste gang. Og er bange for det sker igen. Har i nogle gode råd ?9; Jeg læser ok godt. Men ved ikke hvad der sker til de der læsetest :( plzzzz help.. er der et sted hvor man kan øve? -
Grundforløb-hvad er det?
Forumindlæghej hvad lærer man i grundforløbet på stx, og hvad lærer man ikke.. altså hvad er det helt præcist? på forhånd tak -
hvor meget vejer isoleringsmateriale....
ForumindlægPå et tag blev der lagt 200 mm tyk isolering. taget hvda mål som vist på tegningen nedenfor. -Hvor stort var taget? Isoleringsmaterialet havde en rumvægt på 40 kg/m3. -Hvor meget vejede idoleringsmaterialet? Er helt lost igeen.. har brug for hjælp. :-) Kan det passe at det er 479.2 ... -
Pls hjælp-det er så vigtigt
ForumindlægHej derude Er der nogen af jer der ville rette en kort engelsk opgave? hvis du gerne vil, kan jeg sende dig dokumentet. Please please, jeg skal aflevere opgaven i morgen Tak på forhånd -
finde rødder i x²+6x+a=0 er -2
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering til imorgen, og kan ikke rigtigt finde ud af den sidste opgave som jeg mangler at lave den ene rod i x²+6x+a=0 er -2 bestem a og den anden rod Mvh Broeng -
Hjælp til en opgave i problemregning
ForumindlægHey, jeg har brug for hjælp til opgave 2.4. Jeg vedhæfter en fil til selve opgaven:) -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Kort rettelse af dansk essay
ForumindlægNogle der gide rette en dansk essay?Den er på to sider...Den er på 7. klasses niveau så det burde ikke tage jer så land tid :) -
Spring fra folkeskolen til gym
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan give mig svar på, hvordan springer fra niende klasse til gymnasiet er ( karaktermæssigt. ). Altså hvis man har et godt karaktergennemsnit i folkeskolen, vil det så falde eller stige på gymnasiet osv. -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
Opfattelser
ForumindlægDer er forskellige opfattelser af et objekt, men hvad forstås der ved obejtets afbildning for sig selv? -
En opgave om vektorfunktion
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skr. matematik. Dette gør jeg ved at regne en masse gamle eksamenssæt igennem. I den sammenhæng er jeg løbet ind i en opgave som jeg ikke lige kan løse. Opgaven lyder som følgende: En radiostyret modelbil A følger en banekurve, der i et sædvanligt retvinklet k...
