Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 16321 til 16340 af 46824
-
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan hjælpe og lede mig på vej til det rette svar? Bestem den funktion f(x), der er løsning til differentialligningen f '(x)=3/x , x>0 og hvis graf går gennem punktet (e,5) Jeg håber i kan give mig lidt forståelse for, hvordan det ... -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
AP PRØVE
ForumindlægHeej Jeg skal op til AP prøven her på mandag , og jeg ville lii høre hvilke hjælpemidler man må tage med ?? -
Mundtlige matematik
ForumindlægHej en af spørgsmålene i mundtlige Mat A lyder sådan: Gør rede for de eksponentielle funktioner og deres grafiske billede. Udled formlen til bestemmelse af grundtallet a, og gør rede for differentialkvotienten af f(x) = a^x . herunder bestemmelse af e (Eulers tal) Fortæl kort om løsningen... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, hvordan vil i oversætte denne sætning til engelsk? Men ved denne lejlighed bad Ben desperat vennen om at tage sig af hans dagbøger og notater m.v. fordi han ønskede at undgå, at de faldt i hænderne på sikkerhedspolitiet, som var i hælene på ham. På forhånd tak. -
Nor did it help. Kan man sige det
ForumindlægI tried to confront him, nor did it help. Lyder det rimeligt. Tænker nemlig på at skrive det i en stil. -
Anderledes
ForumindlægGodmorgen :-)) Sidder og skal skrive en artikel om, unge der er anderledes? Hvordan kan man starte bedst muligt på den? -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Andre der skriver SRP om Enigma?
ForumindlægDavs folkens! Jeg er i skrivende stund i gang med min SRP omhandlende Enigma, og jeg ville høre om der var andre der var friske på at hjælpe hinanden lidt? Da man jo ikke må få hjælp af sine lærere syntes jeg det ville være en god idé at lave en lille skrivegruppe, læse hinandens opgaver igenne... -
Hjælp til kemi meget vigtig ..
Forumindlæg1. Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af ethen ud fra ethanol og et reaktionsskema for dannelsen af ethanol ud fra ethen. Hvad hedder disse reaktioner? (Tips: vend tilbage til sider 132 og 133, hvis du ikke kan huske disse reaktioner) Er det rigtigt det der står her: CH3 CH2 OH + 3 ... -
Macbook på medicin?
ForumindlægJeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på med... -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
Varians, hvorfor n-1?
ForumindlægHej! Variansen beregnes som summen af afvigelserne kvadrat delt med n-1 for en stikprøve. Er det korrekt at antage, at det er fordi, at der er forbundet en vis usikkerhed med en stikprøve. Og at man ved at trække 1 fra dermed dermed tager højde for den usikkerhed? Kontra hvis man havde observati... -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Spørgsmål om de samme stykker...
ForumindlægHej...Jeg har tidligere spurgt hvordan man skal regne de stykker ud som står neden unden, jeg er i tvivl om hvordan personen er kommet frem til løsningen, så jeg kunne godt tænke mig at der måske var en der kunne skrive det op i detaljer, altså skridt for skridt...1) (x+3/x)-1 = (x^2-x+3)/x 4) x^... -
Hjælp med matematik
ForumindlægHej folkens, er der nogle, som kunne hjælpe mig med mine lektier? Det er en karakter mat-. Jeg har lavet en del af den (: Men mangler bare lige nogle. Opgaven/Opgaverne lyder sådan her: 500 g= kg 335g= kg 0,9g=kg 1/6 af 420 1/8 af 112 3/4 af 125 Hvordan er det nu man regne... -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
Formelsamling - til alle der har matematik!
ForumindlægHej alle brugerer som går på gymnasiet. Jeg er ved at lave en formelsamling med en masse små huskeregler og har tænkt mig at ligge den op på nettet og linke til den. Er der noget I vi have med? Indtil videre har jeg: - potensregneregler - kvadratsætninger - løsning af andengradsligning (ved brug ... -
Opgave-status
ForumindlægJa, lige et forslag til udvidelse af dette populære site (med henvisning til "Fanfare" tråden) - vil det ikke være en god idé, at lave en automatisk status om hvor mange uploadede opgaver der mangler at blive kontroleret i hvert fag (og gerne tillige en automatisk mail om, at opgaven er...
