Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16341 til 16360 af 40404
-
Sandsynlighed
ForumindlægHej Jeg har absolut ingen ide om, hvad jeg skal gøre i a) b) c) og d) Jeg kan ikke finde en ligende toeri eller øvelse i bogen. øvelsen er vedhæftet som billede -
Engelsk opgaver
ForumindlægSkal til engelsk B Skr. imorgen, og vil gerne øve.. mangler en side, hvor jeg kan øve, altså en side med øvelser, Svære Øvelser... hurtigt... Nogen som kender noget. ? -
Algebra
ForumindlægJeg sidder og forbereder til eksamen i algebra og har nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt jeg er i tvivl om. Første opgave er: "Gruppen G er cyklisk af orden 15. En frembringer er x. Angiv samtlige frembringere for G" Hertil har jeg ved opslag på nettet har jeg fundet en engelsksp... -
Verber
ForumindlægHejsa... Jeg har et problem med at oversætte verber i bestemte tider. F.eks hvis et verbe står i pretérito pluscuamperfektum, hvordan skal man så oversætte det til dansk. Feks. había sido (havde været)??? Er der nogen der har et skema eller noget til oversættelse af de mest brugte verber? ser, ... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, jeg søger en frivillig som er god til tysk, og som vil finde mine fejl i min stil. Derved kan jeg selv kan rette og lære lidt af det. Det var meningen jeg ville have en lærer til at gøre det, men hjælpetimen er blevet aflyst to gange. - hmmm... Så nu søger lidt hjælp her i stedet for. Den e... -
Pleas Rettelse!!
ForumindlægHej, jeg skal oversætte et par sider fra tysk-dansk, og det er ikke en skriflig opgave, det forgår bare sådan at vi læser og oversætter i klassen, alle sammen, sammen.Jeg har oversat første halvdel, mangler den anden, så hvis der er nogle der har lyst til at kigge på det, ville det være fedt. Der... -
rettelse
ForumindlægHejsa, er der ikke nogle, der kan hjælpe med at rette min oversættelse :/ Fräulein charloote, der in der DDR lebt hat einen Brief von der Polizei bekommt. Sie überlegt, ob sie hat etwas schlimm gemacht. Wenn sie sitzt vor der Stasioffizier versteht sie, was er will von ihr. Sie muss al... -
adjektivers svage bøgning
ForumindlægEr der ikke en som kan hjælpe med at forklare hvordan adjektiver bøjes efter den svage bøjning. Jeg har en Gyldendals Tysk Grammatik, men kan ikke rigtig forstå reglen. Og evt. med eksempler :) har også to som jeg godt kunne bruge hjælp til: i de tyske medier. Det emne er uden tvivl den store ska... -
Fernsehen
Forumindlægjeg er ved at skrive eb tysk stil om hvad jeg ser i fjernsynet, og er kommet ud i noget rod med en film jeg kunne lide da jeg var yngre så: er der nogen der ved hvad "kaptajn klo" hedder på tysk? ville være dejligt hvis der var det. -
Få spanske sætninger
ForumindlægHej. Har lige nogle sætninger der skulle oversættes fra dansk til spansk, håber nogle kan hjælpe da jeg er i tvivl om dem. Den danske version: 3. Han har lige vundet 5 mio. 4. Sidste uge drak Rose en Coca-Cola. 6. Rose går ud for at danse. 7. Min hest er utrolig. 11. Jakob og hans venner bor i Da... -
Spansk A Eksamen- hvordan gik det??
ForumindlægSÅ er spansk eksamen overstået-fantastisk!! Hvordan gik det jer, og hvad synes i om oversættelse/emne? Selv synes jeg oversættelsen var en smule sær/svær.. Meget længere end de oversættelser vi her på skolen har øvet:( Havde ellers håbet på at brillere med nogle konjuktiver, men der var kun en`... -
Ja eller nej??
ForumindlægEr det rigtigt? Den olympiske flamme bliver tændt den 10 februar 2006 klokken 19.00. den brænder til vinterlegene slutter den 26. februar 2006 klokken 22.00 Hvor lang tid brænder den olympiske flamme under legene? Så skal man vel bare sige: 26-10= 16 dage 22.00-19.00= 3 timer Eller hvad? Kan man ... -
Emissionsopgave
ForumindlægOpgaven lyder: Ioniseringsenergien for et heliumatom i grundtilstanden er 24,6 eV. En linje i heliums emissionspektrum har bølgelængden 58,4 nm. Linjen svarer til overgang fra en exciteret tilstand til grundtilstanden. Beregn energien af den exciterede tilstand. Først finder jeg frekvensen: f =... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
ental eller flertal.
Forumindlægja, jeg har engelsk og tysk på gym.. men er blevet i tvivl om en ting i begge fag (går ud fra at svaret er det samme hos begge fag?). Hvis man skal sige De unge på f.eks. tysk, er det så ental 3. person eller flertal 3. person. Ser man dem som en enhed eller som en gruppe af mange individuelle..D... -
ord
Forumindlæghvad er ordet smilende på tysk.Har prøvet på at så i tysk ordbog, men kunne ikke finde det. -
tyyysk
ForumindlægHej nogen der kan fortælle mig hvad praktikuge er på tysk? :) På forhånd tak -
Hvad betyder..
ForumindlægHvad betyder forkortelsen 'pn' på tysk? -
kørende?
ForumindlægHej Hvordan skriver man kørende på tysk? Fx Bilen kom kørende -
Kan man sige sådan?
ForumindlægEr det korrekt tysk? Wie alt ist Sabina? Tak på forhånd.
