Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 16361 til 16380 af 156873
-
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
3.årsopgave2006
Forumindlæger der ikke nogen der vil give mig nogle gode ideer /emner i historie man kan skrive om..... -
Iterationer, fraktaler og kaos (IB)
ForumindlægHej, jeg skal her i sommerferien skrive en større opgave (max 4000 ord) og jeg har valgt at det skal være noget indenfor ovenstående emner som jeg derfor har læst en del op på. Skal siges jeg går i Gymnasiet (IB for at være helt præcis) og har mat på High Level (lidt højere end det danske A ni... -
Kemi A - August 2000 opgave 3: Isolering af et uorganisk stof
ForumindlægHej! Jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig med følgende opgave: ... Af vandfasen udtages der 50,0 ml, som fyldes i en konisk koble, og der tilsættes saltsyre. Den tilsatte mængde saltsyre er i overskud i forhold til anilinet, og alt anilin reagerer derfor med saltsyre efter reaktionsskemae... -
Opstil differentialligning og herefter finde opløst sukker til tiden T. :) opgaven er vedhæftet som billede
Forumindlæghej jeg har en opgave 3015 hvor man skal opstille en differential ligning i opgave a). Men i b så skal man finde hvorlang tid det tage, at opløse 100 gram sukker. opgave beskrivelsen er vedhæftet som et billede. Men mit problem, er at jeg ikke kan få tiden som er tallet 314.6 sekunder. jeg troede... -
Et hint til hvordan jeg kommer igang med denne 2. g's opgave.
ForumindlægKan ikke helt regne den ud:To tangentter til grafen for f(x)=2x^2-4x+3 går gennem (2,-5). Tegn graf og tangenter. Opskriv derefter ligningen for tangenterne..Jeg har differentieret funktionen og får 4x-4. Men kan ikke rigtig komme videre nu. -
Opgave 8 - Bestem arealet af den røde firkant, når x=2
ForumindlægHejsa a) Jeg har fået arealet til 54 - er det korrekt? Jeg har udregnet arealaet af trekanten, og så har jeg trukket det fra de 60 som er arealet af rektanglet - 60-6 = 54 Jeg er slet ikke sikker på, om det er korrekt. b) Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal opstille et udtryk? -
Fysik en Studiebog Side 32 Opgave 8 a. og 8 b.
Forumindlæga. Fra Skagen til den dansk-tyske grænse er der 340 km i luften. Hvor længe vil et jagerfly være om at flyve afstanden, hvis det flyver med 2.000km/h b. Hvor længe vil lyden være om at tilbagelægge den samme distance? -
opgave 2. c. Til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet?
ForumindlægHej derude Jeg ved ikke hvordan jeg kan beregne det, kan nogen hjælpe mig? :-( svar på opgave 2. b, da jeg sikkert skal bruge det: det er en 1. ordensreaktion Funktionen for tendenslinje er: y= -0,0006x + 0,8396 r^2= 0,9998 -
?
Forumindlæggør tallet 4 gange større:2 -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
Gøre prøve for differentialligning (opgave 2004 i Gyldendals Gymnasiematematik A)
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og tumler rundt med opgave 2004 i Gyldendals Gymnasiematematik A. Opgaven lyder således: En differentialligning er givet ved dy/dx = y/2x En funktion er givet ved f(x) = 5√x Vis at f(x) er en løsning til differentialligningen. Jeg skal tydeligvis gøre prøve, m... -
Hurtig hjælp til forside!
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal aflevere historieopgave i overmorgen. Men jeg er i tvivl om forsiden. Det skal jo være et billede som har noget at gøre med mit emne. Hvis jeg fx har om slaverne i oldtidens Grækenland, kan jeg så godt smække et billede som fremstiller en vase hvorpå der tydeligvis er ... -
Kombinatorik, Statistik og Sandsynlighedsregning, Opgave 1, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægOpgave 1 Find sandsynligheden for hændelsen h: Det dannede tal er mindre end 500. a) Bestem antal udfald, der er gunstige for h ? ------------------------- Mit forsøg: Når tallet skal være mindre end 500 så er der 4 muligheder at vælge f.eks Første ciffer i tallet er 1, 2, 3 eller 4 f.eks 199 29... -
En skitse af huset på billedet i opgave 2 er indtegnet i et tredimensionalt koordinatsystem på figur 4.
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? :) I det viste koordinatsystem på figur 4 kendes punkterne A(0; 0; 0), B(16; 0; 0), C(15,4; 0,6; 3,6), D(0,6; 0,6; 3,6), E(0,6; 8; 3,6) og F(15,4; 8; 3,6). Fladen EFGH står vinkelret på xv-planen og grundfladen ABGH er et rektangel, der ligger i... -
gået i stå. kan ikke komme vidre i opgaven. har brug for noget hjælp.
ForumindlægJeg har lige vedhæftet filen, Jeg er gået i stå og ved ikke dermed hvad jeg skal gøre. Håber der er nogen dejlige matematik elsker som kunne hjælpe mig. Taaak på forhånd -
Kemi og bio - hjælp!
ForumindlægHej kemikere og biologer, og hem der ellers kan finde ud af at hjælpe med dette spørgsmål.. Jeg sidder og skriver SSO, skal aflevere i morgén kl. 13.Jeg er bare stødt på noget i min opgave, som nok gerne skal forklares lidt bedre end jeg har gjort.. Min opgave handler om en genetisk betinget immu... -
Jura :)
ForumindlægHej derude! Jeg går og overvejer at søge ind på jura studiet på KU her til sommer. Dog, kan jeg se at eksamensformen på de første år hovedsaglig er skriftligt. Jeg har aldrig været en haj til det skriftlige på gymnasiet, i 3g fik jeg for det meste 7 for opgaverne. Jeg har dog altid fået endnu då... -
Hvad er en outline?
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad en outline er, og hvad der er vigtigt at få med i sådan en? Man skriver jo tit outlines i opgave A(som er nonfiction) og B(som er fiction) til de skriftlige terminisprøver, og man skal jo også lave enten opgave A eller B til den skriftlige eksamen i engelsk. Er der nogen,... -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv...
