Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16381 til 16400 af 33650
-
Omvendt funktion
ForumindlægJeg skal omskrive en ekspotentiel funktion til en omvendt funktion og håber i kan hjælpe mig med at forstå. f(x)= 24*0,72^x på forhånd tak! -
Bestem basis for span
ForumindlægI R4 er givet vektorerne v~1 = (1, 0,−1, 0), v~2 = (1,−2,−2,−1), v~3 = (1, 2, 0, 1), v~4 = (−2,−2, 1,−1) (a) Bestem en basis for span(v~1 ,..., v~4 ) der indeholder v~1 og v~2 . Opskriv vektorerne v~1 ,..., v~4 som linearkombination af de fundne basi... -
"Åndelig perfektion"
ForumindlægHjælp det haster!!! Nogle kloge hoveder der kan oversætte "Åndelig perfektion" til latin?? På forhånd tak!! -
Kort stil
ForumindlægHalløj, jeg mangler lige en venlig sjæl som hurtigt vil kaste et blik på de sidste 300 ord af en kort stil, og hjælpe mig med de største fejl, og gerne lige hjælpe med hvad jeg skal være mere fokuseret på. Tusinde tak på forhånd: We arrived to the house tuesday, and started with high spirits. ... -
'en anden'´ét ord
ForumindlægJeg har fået fejl for denne opgave DANSK opgaven: Vil De have en kop kaffe mere? SPANSK min besvarelse: ¿Quieres más café? FEJL: orden 'más' Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge istedet for? Jeg kan ikke finde et ord, jeg synes bedre om til denne sætning. Mulig løsning: 'otro' er umi... -
Perikles >< Platon
ForumindlægSkal til eksamen på tirsdag i old, så håber at i kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Min lærer er utrolig glad for sammenligninger, så ville lige høre om man: egentlig godt kan sætte Perikles op imod Platon? Altså Perikles er vel tilhænger af demokartiet: værdier frihed, lighed --> folke... -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
Integralregning
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå i følgende opg, er der nogle der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: På figuren ses grafen for funktionen f og g. Beregn vha. satmfunktionen, arealet af den grå punktmængde når: f(x)= 2x og g(x)= (1/2)x -
hvordan skal jeg komme igang
Forumindlægjeg har fået i musik opgave at jeg skal skrive en "stil" om hvilken virkning musikken har i filmen og stemninge + genre. nogle der har nogle gode idéer til hvordan jeg lige skal gribe det an. :/ opgave er til filmen RENT. hvis det var til nogen hjælp -
Kasse om tekst og grafik
ForumindlægHej. Jeg er ved at sætte en labmanual op, og derfor har jeg brug for, at kunne tydeligøre et område hvor det er meningen at læseren selv skal prøve at regne ud hvad reaktionsproduktet bliver. Det indeholder nogle få linier tekst og et billede. Jeg ville så gerne høre om, hvordan jeg kan lave en... -
Oldtidskundskab Eksamen 2g
ForumindlægHej folkens, Nu er tiden kommet til atter en eksamen, oldtidskundskab. Og jeg har kun en svag idé om, hvordan den kommer til at foregå. Er der nogle herinde der gider forklare det? Og måske komme med nogle gode fif/råd? -
IRLAND - velfærdmodel, hjælp!
ForumindlægEnkelt spørgsmål, under hvilken velfærdsmodel kan Irland bedst anbringes (universel, selektiv, residual) -
Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g... -
Matematik
ForumindlægHej. Jeg kan ikke finne ud av hvordan man løser det regnestykke. Jeg ved svarte, men ikke hvordan man kommer fem til det. Kan nogen hjælpe? -
løsning af ligning
Forumindlægx2+8x-63=0 den sidder jeg lidt fast i eftersom at facit giver -3, 21 nogen der kan forklare hvad jeg skal stille op med x^2 og stykke det lidt op? -
≠ hvad betyder dette tegn i matematik?
ForumindlægHvad vil det sige når : a ≠ 0 ? -
Fysik/kemi disposition og eksamen
Forumindlæg1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censoren og læreren er der? Håber I kan hjælpe mig. -
Er så nervøs?
ForumindlægVi skal op til fysik/kemi nationaltest,,, og er virkelig nervøs..? Hvordan kan jeg forberede mig -
buddhisme, JEG'et ?
ForumindlægHejsa Ville lige spørge : hvordan kan jeg'et være en illusion i buddhisme ? -
Eksamen - 9 klasse
ForumindlægHowdy'partners! smack my ass and call me cowboy! har brug for hjælp. ved godt det er meget at spørge om, men er der nogle som ligger inde med en masse forsøg og viden omkring: Atmosfæren Vand Ioner & Salte Metaller Mere om atomer Syrer og baser Atomer & Molekyler Kerneenergi Det var det - t...
