Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16441 til 16460 af 27490
-
opg. haster
ForumindlægJeg har en ogave.. en emne opgave men nærmest en projekt opgave, hvor jeg skal besvare nogle spørgsmål.. jeg har skrevet okring en side, nogen kan kigge på det og sige om det er noget værd? på forhånd tak -
Religion metode i AT - skal metoden anvendes?
ForumindlægHej, Jeg har AT i religion og historie (brugt samfundsfagligt). Emnet er jihad og 9/11, og onelineren lyder: Kan forskelle i kultur, politik og religion forklares som årsag til katastrofen 9/11? Når jeg nævner min metode i religion, skal jeg så bare sige, hvordan vi gjorde det, eller skal ... -
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
heterogen!
Forumindlægskriv og afstemt reaktionsligning når vand og carbonsyre reagerer med hinanden. begrund svar. hvor forskydes reaktionen til? -
løse lidt svær ligning
Forumindlæg... i mine øjne ihvertfald, hehe. Ligemeget, jeg skal løse en ligning, men har lidt svært ved det, både fordi den involvrerer en brøk og e. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte. (Jeg har vedhæftet billede af opgaven) Vh -
hjælp til perspektivering af frøkongen eller Jern-henrik
Forumindlægjeg er ved at laver en synopsis til dansk.Jeg har valgt at laver om frøkongen eller Jernhenrik, men jeg har lidt svært ved at finde noget at perspektiveringer det til. så jeg ville sætte stor pris på hvis der var nogle som vil hjælpe mig -
Individet i mediesamfundet
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en kronik om individet i mediesamfundet, men jeg er helt blank og aner ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har gode ideer? -
Hastighedskonstant
ForumindlægHej allesammen! Jeg har denne kemiopgave for, som handler om halveringstid og hastighedskonstant, som jeg ikke kan finde ud af, og jeg håber, at I kan hjælpe mig med at finde ud af at løse den. Opgaven kan ses her: http://peecee.dk/?id=26137 På forhånd tak ;) -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
9/11, realise liberalisme
ForumindlægHej kan jeg få forklaret realismen og liberalismens syn syn på 9/11, altså USA's reaktion. Har virkelig prøvet at sætte mig ind i det, men jeg kan bare ikke. -
friktion eller luftmodstand
ForumindlægHej med jer, Jeg har en plastikbane hvorpå der kan kører nogle legetøjsbiler, og hvis jeg tager og laver en retliniet og horisontal bane og opsætter tre fotosensorer som måler hastigheder i disse tre punkter, og sender min bil afsted med forskellige initialhastigheder. Min første måling vælger je... -
REFORMATIONEN HJÆLP SØGES I HØJ GRAD
ForumindlægHEY ALLE DERUDE. Er der en der kort og konkret kan forklare mig forskellen mellem reformationen og renæssancen? og hvad der stod til grund for disse ting?? (havde pesten en indflydelse -- hvorvidt?) -
Afrika i kolonitiden
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på fredag, og vil gerne være forberedt på det værste ;) Derfor har jeg nogle spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med: Hvilke råvarer søgte kolonimagterne i afrika? Hvordan fik kolonimagterne Afrika? Hvordan foregik slavehandlen i Afrika? Hv... -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Absorptionsspektre
ForumindlægHvordan, helt præcis, kan grundstoffers absorptionslinjer, bruges til at bestemme afstande i universet? På forhånd tak for hjælpen :) -
Opvarmning af natron - ligevægt
ForumindlægHej! Jeg har et problem med at natriumhydrogencarbonats ligevægte. Jeg ved ikke hvor disse ligevægt befinder sig under opvarmningen af natron. Nogen der kan hjælpe? -
Forskelle på uni'erne? Fordomme vs. Fakta
ForumindlægHej Da jeg om nogen tid skal til at læse videre vil jeg gerne høre jeres mening om de forskellige uni'er. RUC og Ålborg, både overordnet set og strukturisk mi´nder om hinanden. Samme ligehedstræk gælder for KU og Arhus. Men hvad med syddansk? Og hvad er de centrale forkelle mellem hhv, Ålbo... -
Hjælp til forståelse af problemstillinger
ForumindlægHej, jeg sidder med nogle spørgsmål til naturgeografi, som jeg har svært ved at forstå. Problemformulering: Klimaændringer - er det noget vi skal tage alvorligt, og kan vi påvirke dem nævnværdigt? (Jeg forstår godt min problemformulering) 1. Redegør for de central geofaglige sammenhænge, der... -
Abduktiv metode HJÆLP
ForumindlægHvad betyder den abduktive metode??? Kan simpelthen ikke finde ud af det -
dihydrogen og spændingsrækken
Forumindlæghvorfor er dihydrogen med i spændingsrækken? mange tak
