Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16481 til 16500 af 92586
-
Hvad betyder det her?
ForumindlægHe was a reformed communist/socialist — eventually found both intellectually disgusting. Paradoxes were his logical specialty. Betyder det ikke at personen afskyede kommunisme og socialisme og dermed synes at liberalismen var mere intellektuelt funderet? -
HCl = en base?
ForumindlægKan HCl have en basisk pH-værdi? Hvis 1M (1 mol i 1L) saltsyre opløses i 10^10 L vand fås en 10^-10 M saltsyre, med pH-værdien: pH = -log(10^-10) = 10 ...Hvilket er en basisk pH-værdi. Saltsyren kan endda opløses endnu mere, hvorved den vil få en højere pH-værdi. Eller tager jeg fejl - glemme... -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Naoh opløsning
ForumindlægPH af en 1.0*10^-7 M naoh opløsning? ———————————— PH af en 150mM KCN opløsning? Ka=1.0*10^-10 -
Studentersange
ForumindlægHey!Jeg bliver student her d. 20. Juni, og tænkte om det var nogen herinde, der måske kendte teksten til nogle studenter sange. Vi kan ikke finde nogen i klassen! :)Håber nogen kan hjælpe :) -
Rette korte tyske sætninger?
ForumindlægHvad fortæller avisen? Was erzählt die Zeitung? Avisen fortæller alt. Die Zeitung erzählt alles. Avisen fortæller undertiden læseren sandheden. Die Zeitung erzählt mitunter der Läser die Wahrheit. Hun har købt et ur. Sie hat eine Uhr gekauft. Hun har købt broderen et ur. Sie hat dem Bruder... -
pythagoras :(
Forumindlægsidder lige og tærsker lidt matematik :) jeg har en retvinklet trekant side og jeg skal finde længen |BC|også kaldt a jeg ved at |AC|(b) er 6cm og at |AB|(c) er 8cm ifølge pythagoras skal jeg sige 8^2-6^2 for at finde a^2 så jeg skriver ind på lommeregner: kvadratrod 8^2-6^2 men det giver 5.3 me... -
Koordinatsystem og funktioner i Wordmat
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i Matematik tak for niende klasse, side 90 opgave 4. Denne side har vi fået for som aflevering til tirsdag på wordmat, og jeg sidder i det dilemma, at jeg ikke kan finde rundt i wordmat med at lave koordinatsystem, plus at jeg ikke forstår min opgave. Nogen der ville... -
HHX notater
ForumindlægHej jeg skal til at starte på den internationale linie på hhx. Jeg ved at vi i klassen vil få en forståelse af de emner vi vil arbejde med. Men jeg vil gerne have nogen mat-noter på forhånd sådan at jeg får en 100% forståelse - hvis I forstår.Mvh. Steffen. :) -
Konfidensinterval?
ForumindlægHejsa, Er der nogen herinde der ved hvad det betyder hvis konfidensinterval indeholder 1? jeg har imine noter fra klassen skrevet: hvis konfidens interval indeholder 1 så er den forskellig fra referencen... men kan simpelthen ikke finde noget der forklarer det i min bog.. noge... -
Historien om et bebudet mord
ForumindlægHej med jer. Jeg skal skrive SSO om "Historien om en bebudet mord", så jeg ville høre om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med historien før? Så ville jeg blive glad for råd eller evt. noter, hvis I har arbejdet med det på klassen. Glæder mig ellers bare til at komme igang -... -
Hjælp til regler
ForumindlægHej! Okay, jeg skal op til 9. klasses fysikeksamen på torsdag, d. 11. juni. Jeg sidder lige nu og laver diverse dispositioner, da jeg bliver i tvivl om, om jeg må have mine bøger og forsøg med ind i lokalet, når jeg skal til prøve? Eller om jeg er nødt til at skrive ALT af og kun have mine egne,... -
vigtige træk i "Der Weg Zurück"
ForumindlægJeg er oppe til 24-timers eksamen, og har trukket teksten "Der Weg Zurück". Jeg ville gøre der er nogen der har gennemgået den på klassen, som kan fortælle hvilke ting jeg skal lægge meget vægt på. Muligvis hvis der var nogen der havde noter eller bare god råd til eksamen, ville jeg bli... -
TYSK EKSAMEN PÅ FREDAG - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg skal op til tysk mundtligt eksamen i folkeskolensafgangsprøve i 9. klasse, på fredag. Jeg er mega nervøs for hvad de vil komme til at spørge om til eksamen. - Hvad er de typiske spørgsmål man kan blive spurgt i? - Hvad blev I spurgt i til eksamen? - Ekstra noter til eksamen eller an... -
hjælpemidler til kristendom mundlig
Forumindlæghej . jeg skal op til mundlig kristendom afgangseksamen (9'klasse) og vi har intet fået af vide om hvilke hjælpemidler vi må have med til forberedelse, er der nogen der ved det? vi har fået en masse kompendier og jeg har skrevet noter på com og printet ud, men må jeg have det hele med? -
Resulterende kraft ved vektoraddition - HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv, fordi jeg ikke forstår flg. figur i min fysikbog. Som I kan se står der, at den resulterende kraft, Fres = F1 + F2 Når jeg lægger F1 og F2 sammen, så får jeg altså 83 N, og ikke 77 N, som der står i bogen. Der står desuden og... -
Hyppighed, frekvens og summeret frekvens HJÆLP:S
ForumindlægHejsa jeg ved ik hvordan man finder frekvens sådan ser det ud, hjælp mig.. :S Hyppighed - 2 10 5 5 1 1 Ialt: 24 Frekvens ???? Summeret frekvens ??? Jeg kan ikke finde ud af det?:S -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Reducer uden brug af lommeregner (log)
Forumindlæga=log(3)+log(10)-log(5)= log (6) den er jeg med på.. men hvorfor er: c=log(5)+log(6)-log(3) = log(1) og ikke log(10)??? i begge tilfælde skal man jo gange de to første led og derefter dividere med det sidste.. Facit i den sidste siger 1 og det siger lommeregneren også :/ -
Gymnasieklasseskift - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp: Jeg skal starte på STX. I en klasse jeg ikke helt bryder mig om, (her er jeg et forfærdeligt menneske og dømmer dem selvom jeg ikke har mødt de fleste før) Jeg syntes slet ikke jeg føler mig engageret og positiv omkring at starte i denne k...
