Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16481 til 16500 af 102572
-
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Et par spørgsmål onkring vektorregning
ForumindlægHey alle hjælpsomme sjæle. (tak!) Står og skal til skriftlig eksamen i matematik på mandag og jeg skal bare forberede mig så godt som muligt. Matematik er klart mit dårligeste fag, dumpede i skriftlig terminsprøve, mens jeg samlet set har et gennemsnit på 7,8. Så har siddet og regnet med vektorer... -
Vejledende eksempler på eksamensopgaver MatA?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefale denne her bog? http://lru.dk/butik.aspx?c=Item&category=5324&item=32293 -
dansk på gymnasiet
ForumindlægHej jeg ville bare spørge, om nogen er jer vidste om man havde diktat eller læseprøve på gymnasiet, har nemlig fået vide at, det skal man ikke, så ville bare spørge om det kunne passe, skal nemlig til at starte på gymnasiet efter sommerferien, og hva med matematik, er det stadig færdighed og pro... -
Matricer
ForumindlægHej SP! Jeg skal til at forberede mig til SRP (har været i gang et lille stykke tid), og jeg skal bl.a. skrive i matematik. Mit emne er farvestoffer i drikkevarer, og hvordan man finder koncentrationen, når der er flere end et farvestof. Det er her matrice regning kommer ind. Jeg ved dog næsten... -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info? -
bestået mat a?
ForumindlægJeg får 4 i mundtlig og 4 i skriftlig årskarakter. Hvis jeg skulle være så uheldig at dumpe begge eksamier med 00 i både mundtlig og skriftlig, har jeg så bestået matematik A på HHX? -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :) -
Generelt om karakter/dumpe
ForumindlægHej Jeg får 4, 4 i mat a. Har trukket mat skriftlig eksamen, hvilket er fint - men vil bare høre hvad der sker hvis man nu dumper den skriftlige? Er matematik så stadig bestået? Eller dumper man også helt faget? -
Har jeg bestået eller ej?
ForumindlægHej. Jeg fik i min gymnasietid 00 i mundtlig og 02 i skriftlig matematik på A-niveau i min årskarakter Jeg kom så ikke op i mundtlig, men kom op i skriftlig eksamen, hvor jeg fik 02. har jeg så bestået samlet set? -
Fortegn # eller b, forklaring?
ForumindlægEr der nogle der kan give mig en forklaring - eller ved hvor jeg kan finde en - på hvordan man finder ud af om et fortegn skal være # eller b. Jeg tænker her både på akkorder (Cmaj, Cm7, Eb13 osv.), skalaer (C Harmonisk mol, A# Pentaton osv.) og intervaller (prim, sekund, formindsket, forstørret,... -
Klage over standpunktskarakter
ForumindlægHej, jeg har en handelsstuderende på 2. år snart 3. , men har gennem hele 2. år kæmpet for gode karaktere i matematik, eftersom jeg afslutter det fag i år. Men har lige fået min karakter i skriftlige på 7. Jeg vil derfor spørge til hvordan jeg kan klage over karakteren, og forhåbenligt ændret? J... -
Please :) Hjælp mig!
ForumindlægVil i ikke godt oversætte det her.. Ville virkelig være taknemmelig :) Der er mange sære nyheder i aviserne. For nylig kunne man læse, at tegneserier ikke er så simple, som mange tror. Læserne blev gjort opmærksomme på, at det faktisk kræver øvelse at blive fortrolig med genren. En forsker ... -
pythagoras :(
Forumindlægsidder lige og tærsker lidt matematik :) jeg har en retvinklet trekant side og jeg skal finde længen |BC|også kaldt a jeg ved at |AC|(b) er 6cm og at |AB|(c) er 8cm ifølge pythagoras skal jeg sige 8^2-6^2 for at finde a^2 så jeg skriver ind på lommeregner: kvadratrod 8^2-6^2 men det giver 5.3 me... -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg skal skrive lidt om logistisk vækst, og er i tvivl om hvorvidt nedenstående er rigtigt. Er der mon nogle der kan hjælpe? Den simpleste måde tilvæksten per individ kan aftage på, er taget i brug og altså beskrevet lineært: ΔNn / Nn-1 = c · (1 - "N" _"n-1" /&qu... -
Lommeregner
ForumindlægHey. Hvilket niveu har i matematik på -og hvilken lommeregner bruger i? -
Differentiering - Vise en regel
ForumindlægJeg skal vise at: 1+(f'(x))2 = (f(x))2 men kan ikke helt finde ud af det?
