Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16481 til 16500 af 36005
-
Bilag i indholdsfortegnelse?
Forumindlæg -
Statistik
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på diskret stokastisk variabel og grupperet, kontinuert stokastisk variabel?Tak!Mvh Eva -
Tilstandsfunktioner
ForumindlægNår vi taler om termodynamikkens 1. hovedsætning ΔU = Q - W så siger man at den indre energi er en tilstandsfuntion men det er varmen, Q, og arbejdet, W, ikke. Hvorfor? Hvad beskriver en tilstandsfunktion egentlig? -
Areal af en cirkel?!
ForumindlægHej Seriøs jeg er på spanden.. hvordan finder man arealet af en cirkel????? Nogle der vil forklare?? Det er b niveau..- Sam -
spørgsmål vedr. regneregler for differentiable funktioner
Forumindlægaltså jeg ved godt at man kan når man har to funktioner f(x) og g(x) så kan man bruge .sumreglen, differensreglen osv. men hvaf bruges det egentlig til når man har 2 funktioner, og når man bruger sumreglen. hvad er det så man finder fremtil??? altså det resultat man for. hvad er det?? og hvad bru... -
Trekantsberegning
Forumindlæghej, jeg har en trekant. og jeg har lidt brug for hjælp til beregning af længe og areal. A er 3 grader. B er 87grader C er 90 grader. |AC| : 14200mm jeg har brug for at finde hjælp til at regne længden af |BA| og |CB| og arealet af trekanten -
forskrift for potensudvikling
ForumindlægErfaringer for et busselskab viser, at når busprisen stiger med 10%, så falder passagertallet med 3%. Det oplyses, at passagertallet pr. dag er 10.000, når prisen er 10 kr. kan det i det hele taget betale sig at sætte busprisen op?, svaret har jeg fundet og ja det kan godt betale sig, men så komm... -
ligning
Forumindlægs= ½ *a*t^2 og v=a*ta)Find s udtrykt ved v og ab)find v udtrykt ved s og a.jeg har brug for lidt hjælp!!:( -
potenser og rødder
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder sådan: "Du ska bevise nogle af potensregnereglerne (for hel, positiv eksponent) og gøre rede for potenser med ikke-positiv eksponent. Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. -
Lineær funktion opg. 1.01 i eksamensopgaver i matematik B bind 1
ForumindlægHej,Jeg kan altså virkelige ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved denne, jeg ved det er en lineær funktion men ellers er jeg lost - håber nogle kan hjælpe mig, da jeg ikke er den skrappeste til mat...Ved levering af en vare er prisen p bestemt ved:p=80x+1600,hvor x angiver mængden af varen i kg... -
SRP Raketfysik - Hjælp!
ForumindlægHej, jeg sidder og har lidt (meget) travlt med SRP i fysik/matematik A, hvor jeg har fået stillet 5 opgaver, men mangler 3, og er ikke helt sikker på hvordan jeg løser dem: (inden disse opgaver, har jeg de 2 opgaver før fortalt om undvigelseshastigheden, og forklaret det vigtigste til rumfart i ... -
betydning?
Forumindlæghejsa..Hvad mener man her:Gennem mange år forsøgte man at skaffe mere landbrugsjord ved at inddæmme arealer i Lammefjirden og Sidinge Fjord i Odsherred, Kolindsund på Djursland og på Lolland. Desuden udtørrede man en masse mindre søer og moser drænede eng.Dette forstår jeg ikke helt -->> Si... -
konditallet
ForumindlægFigur 3.3 viser resultatet af et forsøg, hvor man målte den maksimale iltoptagelse hos en rask person før og efter 3 ugers sengeleje samt i den efterfølgende 2 måneders træningsperiode. Figur 3.3. Maksimal iltoptagelse før og efter sengeleje Kilde: Studentereksamen au... -
eksamen hvad skal jeg sige
Forumindlæghej jeg har valgt og sige lidt om homeless(hjemmeløse). Hvad skal jeg sige kan i ikke hjælpe mig -
aktive/passive dødshjælp??
Forumindlæghej!er igang med en filosofi opgave, hvor jeg skal give min menning om aktive/paasiv dødshjællp.. min problemet er bare at jeg kan ikke huske forskellen mellem aktive og passive dødshjælp..hvad er den aktive dødshjælp? - og hvad er den passive???håber i kan hælpe og på forhånd mange tak! -
AT, samfundsfag, Huntington og Fukuyama
ForumindlægHej alle jer! :) Jeg sidder her og kan efter lang tids søgen simpelthen ikke dreje mit hoved om, hvad Huntington og Fukuyamas teorier i bund og grund går ud på.. Synes alt det materiale jeg finder er meget forvirrende, og kunne godt bruge en hjælpende hånd til at forstå det meget "fi... -
Sinusrelationerne
Forumindlæg"I en vilkårlig trekant, hvor A er kendt og B er ukendt, gælder det180-B+A 180-B -B B > AVurder om dette passer for alle trekanter."Jeg er på herrens mark. Hvordan skal jeg gribe den an? -
Differentiering
ForumindlægNår jeg differentierer 2/3*x^3/2 får jeg resultatet kvadrot x - spørgsmålet er hvorfor? -
(5) Definitionsmængde, Værdimængde og Asymptoterne
ForumindlægHej,Denne opgave er lidt kringlet, jeg kan ikek helt finde ud af hvordan jeg skal gribe denne opgave an, håber derfor jeg kan få et par tips til det...Der er givet en funktion:y = (4)/(3x+1)a) Angiv definitionsmængden.c) Angiv ligninger for asymptoterne.d) Angiv værdimængden.Håber jeg får noget h... -
Definition for en stamfunktion mht. konstant
ForumindlægLad os sige, at F'(x) = f(x). Skriver man så ∫ f(x) dx = F(x) + C, eller F(x) = ∫ f(x) dx + C? Hvis nu man har u'(x) = x, skriver man u(x) = ∫ x dx + C = x2/2 + C, eller u(x) = ∫ x dx = ∫ (x2/2 + C)' dx = x2/2 + C? Jeg ved ikke hvad definitionen for en stamfun...
