Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16521 til 16540 af 38620
-
Wikipedia kildekritik
ForumindlægJeg er i øjeblikket ved at skrive SSO opgave, og har brugt mange artikler fra Wikipedia på både dansk, engelsk og tysk til min opgave. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til dem. Både med hensyn til kildekritik men også i litteraturlisten. Tag et eksempel her. Jeg har brugt adresse... -
Kort rettelse
ForumindlægHej, nogle der vil kigge på denne oversættelse? Dansk: I Tyskland er der stor interesse for natur og sundhed. Man forsker i alternativ medicin, og også almindelige læger ordinerer homøopatiske midler, dvs. naturmedicin. Tysk: In deutschland ist der gross Interesse für Natur und Gesundheit. M... -
StudenterKursus Århus??
ForumindlægHey SP. Jeg vil gerne tage gymnasiet med hensyn til senere at blive folkeskolelære, det skal siges at jeg er 20 og ikke har afsluttet nogle uddannelser. Så vidt jeg har kunne finde ud af, har jeg stort set kun mulighed for at få tage en studenter eksamen via et studenterkursus. Men jeg har aldr... -
kolonne
Forumindlægjeg er itvirvl med min oversættelse....... kære fru susanne,som rådgiver og psykolog,vil jeg bringe dette brev i dagskolonnen.mit svar er måske ikke endegyldigt og fyldestgørende,idet mennesker nu engang ser forskelligt på dette svar og dilemma... OVERSAT! Liebe Frau susanne Als Ratgeber u... -
Genitiv ved substantiver uden artikel
ForumindlægHejsa:-) Jeg kom bare lige i tvivl om, hvordan man på tysk bruger genitiv ved substantiver uden artikel, f.eks. hvis man skal sige "Børns fantasi kan være meget livlig". Hvis der er tale om brug af artikel, som det er tilfældet i sætningerne: "Børnenes fantasi er meget livlig"... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d... -
RIGTIG kort oversættelse, hjælp :-)
ForumindlægHej SP'er Jeg er i gang med at oversætte en oversættelse i tysk, og er snart færdig, men så er jeg gået i stå med det sidste stykke. Nogen der godt kan hjælpe med at oversætte det? I 1939 blev sangen indspillet på plade. Den blev ikke nogen succes i starten, men i 1941 blev den sendt i radioe... -
Søger privatlærer - god løn gives
ForumindlægHej, Jeg står og skal i 3.g efter sommerferien og har brug for en der kan hjælpe mig med følgende fag: Engelsk, tysk, Religion, og evt Naturgeografi, Dansk, Mediefag, samt afleveringer og SRP + AT. Du skal være villig til at komme 2 gange om ugen (eller vi kan mødes på et biblotek, eller noget),... -
zu-infinitiv
ForumindlægHej. Jeg sidder med en sætning fra Alles in Allem 2: (...) og siden da har det været legalt i Danmark at hade tyskerne. Jeg er i tvivl hvorvidt zu infinitiven skal stå til aller sidst, eller om geworden. Her er mine bud: (...) und seitdem hat es in Dänemark berechtigt die Deutsche zu hassen gew... -
Knudret sætning
ForumindlægJeg er ved at skrive en skriftlig opgave i tysk, og ved ikke helt hvordan denne sætning skal formuleres for at være korrekt. "Unmittelbar haben sie ungleiche Werte, aber es wird sich zeigen, dass sie etwas wichtig in gemeinsam haben – nämlich ihre Ambition zu gehört werden." (Je... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en tysk stil, og jeg har skrevet noget ned på dansk, som jeg gerne vil have overstået. Det behøver altså ikke oversættes direkte, bare betydningen er den samme. DANSK: Rütli skolen, som i dag har skiftet navn til Gemeinschaftschule Neukölln, havde det, man kan kalde for et ... -
MENTOR SØGES
ForumindlægHej jeg står til at skulle op i mundtlig tyskB eksamen d. 20/6, så jeg tænkte på om der er nogen (eller nogen som kender nogen) som har tid i perioden før eksamen til at være min eksamenshjælper? selvfølgelig mod noget betaling :) Jeg faldt på et 7-tal i mundtlig tysk i årskarakter, hvilket måske... -
ChatGPT
ForumindlægHej, Jeg brugte ChatGPT til min sidste tysk stil, og på det feedback jeg har fået, tror jeg at jeg er blevet opdaget. Jeg har åbenbart brugt en form af "Sein" som vi ikke har lært om. Jeg ved min lærer tager fat i mig idag, men hvordan lyver jeg mig ud af denne situation.. (Søger ikke... -
Den stærkeste af August Strindberg
ForumindlægHej Er der nogen der har nogle noter til dramaet "Den stærkeste" som de har lyst til at dele? Jeg er gået lidt i stå med analysen.. :S På forhånd tak. -
1.g opg.
ForumindlægHej .. er der nogen der har problemformulering til " den kroniske uskyld" og evt. hele analysen ? Er der nogen der har skrevet om den men IKKe sat den herind på studi.dk ...På forhånd Tak :) -
Kildeanalyse
ForumindlægJeg skal skrive SSO om Thulebasen og jeg ville høre om der i en sådan opgave er krav om at man skal analyser en decideret kilde?? Nogen som ved det?? -
Valuta
ForumindlægVille lige høre om der nogle der ved hvor man kan finde oplysninger på nettet om: Analysere udviklingen i den australske dollars kurs og udviklingen i landets konkurrenceevne??? På forhånd tak. -
Fortælleren
Forumindlæghej. Hvad kigger man på når man skal analysere en fortæller? Altså udover at det f.eks. er en 1.personsfortæller osv. hvad kan man kigge på? -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
"En Skidt knægt"
ForumindlægHej.. Jeg har læst en "En Skidt knægt" af Bent Vinn Nielsen, jeg er godt igang med min analyse.. Jeg har dog et lille problem, med at finde budskabet.. Nogen der har læst den, og som vil give nogle vigtige ord, så jeg kan finde det? Men i er der selvfølgelig også altid velkommen til a...
