Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16541 til 16560 af 95433
-
Eksamen Regler.
ForumindlægKlre studieportalens bruger. - Jeg står og skal til FSA eksame imorgen i Matematik. Jeg har taget nogle kopier af nogle gamle noter jeg har liggende. Er dette lovligt at medbringe? Det er jo mine egne noter bare kopieret. * Grund til jeg tog kopi af de var kryllede. -
HISTORIE EKSAMEN HJÆLP
ForumindlægHej folkens, jeg skal til historie eksamen imorgen som er en 24-timers eksamen. Er der nogen der ligger med nogen gode noter som kunne tænke sig at dele med mig, eller nogen gode tips og tricks til, hvordan jeg bedst muligt kan klare mig? Er ret nervøs og håber nogen kan smide et par noter ind, ... -
isolering
Forumindlæghvordan isolere man c i formlen a=b/2(1+c) ? -
Logistisk vækst opstilling a differentialligning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Opstil en differentialligning der følger den logistiske vækstmodel. En population på 10.000 mennesker udsættes for smitte. Til tiden t=0 er 20 personer smittede. Funktionen i(t) betegner antallet af smittede til tiden t. Antal personer i alt betegnes med N... -
Eventyr - dansk mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHejsa, Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg kan forlænge min video? Jeg skal optage mig sel, og snakke som var det en eksamen i 10 minutter.. dog vare den kun 6 minutter. Jeg har prøvet alt, skrive flere noter, snmakke langsommere men de virker ikke. Og så snart jeg skriver flere noter ... -
Hjælp til at finde fejl i stil.
ForumindlægHej. Jeg har fået en engelsk stil tilbage i dag. Min lærer har ikke rette fejlene, men bare sat et mærker hvor der er fejl. Jeg tror jeg har fundet ud af de fleste, men kan ikke find fejlen i disse sætninger. Er der nogen som gider at hjæle? Hvis I gider må i meget gerne skrive en lille forklarin... -
Differentialligning
ForumindlægHej!Jeg søger hjælp til løsning af opg. 3.067 i "Eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau".Opgaven lyder:y*(dy/dx)=-(1/2)*(y^2-25) , y>5En funktion f er løsning til differentialligningen, og dens graf går gennem punktet P(0,10).Bestem hældningskoefficienten for t... -
stadig lost!, cirklens ligning
Forumindlægsidste opgave:en cirkel har centrum i (-2, 1) og tangerer linjen med ligning y= 0,75x + 8. Bestem en ligning for cirklen.Hvordan finder jeg radius?tak på forhånd :) -
Matematik - Trigonometri
ForumindlægHej, jeg har en opgave om trekanter, hvor jeg skal beregne hældningen for denne figur. Jeg er ikke helt sikker på om det jeg gør er rigtigt, så hvis der var nogle der ville forklare hvordan jeg regner dette ud, vil jeg være taknemmelig. Tak på forhånd. -
Haster- hjælp til opgaver
ForumindlægEr der nogen der har løst opgave 4.024 fra vejledene eksamensopgaver og 7.013 og det sidste spørgsmål i 7.027 -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame... -
Ny Ekamen
ForumindlægHej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende -
Hvor mange bindinger vil Bor typisk lave, når den er en del af et molekyle?
ForumindlægHej alle. Har fået stillet spørgsmålet 'Hvor mange bindinger vil bor typisk lave, når det er en del af et molekyle?'. Bor har 3 valenselektroner, hvilket betyder at den ikke kan opfylde oktetreglen, da den makimalt kan tilføje én elektron pr. valenselektron = 6 elektroner (er det ... -
Bestået fag?
ForumindlægHej jeg har et simpelt spørgsmål! Hvis man f.eks. får 4 i årskarakter i Kemi, men derimod dumper med 00 til eksamen!!! Har man så bestået faget? -
AT emne 2011??
ForumindlægJeg skal som alle andre STX 3.g'ere til AT eksamen. Jeg overvejer at skrive i fagene: idræt-psykologi, biologi-psykologi eller idræt-biologi, men jeg er blank for emner! Er der nogen der kan hjælpe mig med et emne? Det er ved at være op over, så håber nogen kan hjælpe. -
Kemi
ForumindlægHvordan kan man fremstille 200 mL 0,100 M HCl ud fra koncentreret saltsyre. -
Hgs inden HA almen
ForumindlægJeg går snart ud af hf, og har derefter planlagt et sabbath-år, hvorefter jeg vil søge ind på HA almen på CBS. Jeg vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at tage et Hgs-grundforløb på som varer 12 uger, inden jeg starter på HA almen? -
Type 1-fejl statistik
Forumindlægnår jeg skal angive sandsynligheden for type 1-fejl og får oplyst at p-værdi = 0,0012, signifikansniveau 5 % og styrken 20 %, skal jeg så ikke bare se på signifikansniveauet og angive at den er 5 %? -
Hjælp eksamen!
Forumindlæg1) Hvis jeg får givet en mængde Hvordan kan jeg så du fra dette vise at funkionen f(x,y) = ln(x) - 2 ln(y) +x^2 ikke har nogle stationære punkter? Jeg har fundet de partielle afledede df/dx(x,y)= 1/x + 2x df/dy(x,y)= -2/y Og begge led skal være lig 0 for at der er et stationært punkt, men hv... -
Please Hjælp
ForumindlægMængden af et radioaktivt materiale f(x) i gram til tiden x i minutter kan beskrives ved regneforskriften f(x)=135*0,764^x Hvad er væksthastigheden for mængden af radioaktivt materiale efter 1 minut? Og efter 5 minutter?
