Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 16581 til 16600 af 144216
  • eksponentiel funktion..

    Forumindlæg
    hej.. der er en opgave der driller mig lidt som jeg håber jeg kan få noget hjælp til.. jeg har en funktion der hedder: D(T) ? 15.7109064·0.891276994^T T = temperaturen i en fryser målt i °c D = holdbarheden af en rullepølse opbevaret i fryseren så er det jeg bliver spurgt: Bestem den procentvi...
  • halveringstid

    Forumindlæg
    Har lidt svært ved at forstå denne opgave? http://peecee.dk/upload/view/91986
  • Find en ligning udfra en ligning.

    Forumindlæg
    jeg har denne opgave som der giver mig store problemer :( Linien 1 har ligningen x+3y-12=0 Find ligningen for den linie der er vinkelret på 1 som går gennem punktet (2.1). Først laver jeg den anden ligning om y=1/3x-4 Men så kan jeg bare ikk komme videre
  • 4.grads parabel

    Forumindlæg
    Har fået en aflevering for, heldigvis kun med få problemer, men en opgave ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe an.: Find forskriften for et fjerdegradspolynomium der har rødderne 1, 2, 3 og 4, og som i 0 har værdien 5. Håber der er en der vil lede mig på sporet :) tak
  • Tværsnitsareal i sekskant og svalehaleføring...

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at finde tværsnitsarealet af en sekskant og en svalehaleføring, men jeg har ingen anelser om hvordan jeg griber den an. Er der nogle der kan hjælpe lidt???
  • en fransk sætning

    Forumindlæg
    Hej. hvordan siger man "hun er blevet kvalt" - Elle est s’étrangle ? :O på forhånd tak
  • Kugle - C

    Forumindlæg
    Kuglen har ligningen: x^2+y^2+2^2-2x+4y-4z=16 Radius er kvdrod(16) = 4 Hvad er så koordinatsættet til centrum C?
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    14x-26y+13c)-(12x-27y+12c)-y 9x-(6x-7y)+(14x+9y)
  • Optimering

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle som kan hjælpe mig med lidt optimering? alle 4 opgaver På forhånd tak :)
  • Simpelt opgave (tror jeg)

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe? Jeg er ikke den skarpeste til matematik. Spørgsmålet er: Om et 2. gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polunomiet. Hvad skal man gøre?
  • pædagog

    Forumindlæg
    Hej Alle.Er der nogen der ved hvor jeg kan finde første års opgaver, eller anden hjælp på nettet til pædagogstudiet.
  • Hvilken diff.ligning er det her ?

    Forumindlæg
    Kan ikke genkende formen og derfor ikke løse den HEHE y'+y = 20x+3 Er det så y' = 20x+3-y ? Og hvis det er sådan hvilken type er det så ? Er desværre dårlig, rigtig dårlig til at genkende disse forskellige "opstillinger" mvh
  • TALE

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal skrive en tale om atombombe, men ved bare ikke hvordan jeg skal begynde og skrive, vil i ikke komme med nogle ideer om, hvordan min begyndelse kan være?
  • Bestem foreskriften !!

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan man regner den her opgave ud?? linje l:y=0,8x+(-0,6) Bestem foreskriften for den rette linie m, der danner en vinkel på 37 grader med linje l og skærer yaksen i 4. For m gælder det at a<0?????
  • Eksponentielt aftagende - HASTER!

    Forumindlæg
    Mængden af et bestemt radioaktivt stof aftager eksponentielt med tiden. EFter 6 timer er 70% af stoffet tilbage. Hvor mange % af stoffet er tilbage efter 18 timer? Efter hvor lang tid er 5% af stoffet tilbage? Hvordan skal jeg gribe denne opgave an?
  • ordstilling

    Forumindlæg
    hej jeg har lige brg for noget hjælp håber i lige kna hjælpe mig . har problemr med en sætning som ikke ved hvoran jeg skal stille dem sætningen er på dansk og skal oversættelse til spansk 1. kommer d ikke hjem? 2. hvorfor er det en generalisering? det er et spørgende sæting så derfor ved jeg i...
  • Bestemmelse af fjederkonstanten

    Forumindlæg
    Hej, nogen som kan hjælpe med denne opgave: En vogn fastholdes i tyderpositionen af kraf på 2,4 N, hvorefter vognen slippes og udfører en harmonis svingnin. Svingningstiden er 0,8s. Bestem fjederkonstanten og massen af vogen. Først bestemmer jeg fjederkonstanten: T=k*x 0,8s=k*2,4N 0,8s/2,4N = ...
  • Please hjælp ;( rettelse

    Forumindlæg
    Den 29. januar, ikke? El veintinueve de enero, ¿no? kan det passe ps kan simpelthen ikke oversætte Ved du, hvornår det er min fødselsdag
  • kvælstoffets kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg skal finde ud af hvilkene fire organismer som er i kvælstoffets kredsløb. Nogle der kan hjælpe?
  • Find en eksponentiel forskrift

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som overskriften finde en forskrift for en eksponentiel aftagende funktion, man får oplyst den går igennem punktet 3,100 og at halveringskonstanten er 47.