Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16581 til 16600 af 92586
-
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
potensregler?
ForumindlægEr der nogen som kan nævne mig potensreglerne? -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg ved ikke lige hvordan jeg kan finde det. Jeg har 11 forskellige cirkler. Bestem hvor mange måder 9 forskellige kan udvælges, når rækkefølgen har betydning. -
Geo nørd søges.
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til geografi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] Kærligst... -
Reaktionshastighed hydrogenperoxid
ForumindlægJeg skal forklare ud fra et forsøg hvordan reaktionshastigheden afhænger af substratkoncentrationen. Hvor stor er forskellen på reaktionshastigheden ved 5% og 10% hydrogenperoxid. Forklar forskellen. Jeg har noteret at reaktionshastigheden var størst ved 5%, kan det passe? Og hvorfor er det sådan? -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner
ForumindlægGodaften der ude.. Jeg sidder og skal til eksamen i mundligt matematik på b imorgen og har problemer med dette ene spørgsmål: Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner.. Jeg forstår simpelhen ikke hvad det er de skriver i bogen, da jeg er ordblind.. Håber der er en der kan hjæ... -
Eksponentiel funktion
Forumindlæghej, søger lidt hjælp til denne opgave, da det ikke lykkedes mig at finde frem til resultatet y=b*ax x1=-25 x2=-10 y1=280 y2=49 Bestem en forskrift for denne funktion. Ifølge Excel er forskriften: y=15,711e^-0,115x -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
X og Y?
Forumindlæger der en der kan hjælpe? vi har en retvinklet trekant, hvor siderne hedder; x, y, og 1. Omkredsen er 10. jeg ved godt at omkredsen finder man ved at plusse alle tre sider med hinanden. vi skal finde x, og x>y. HJÆLP! -
Partier
ForumindlægHej sp. jeg har en opgave "den lyder ikke så svært men det er det, synes jeg" men opgaven er at jeg skal vælge 3 partier og så skal jeg skrive 10 linjer om hvert parti. så ville jeg høre om nogen der kende noget om hvilke side man kan finde oplysninger om. jeg har prøvet http://www.ft.d... -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
LaTeX
ForumindlægNu er jeg lige begyndt at bruge LaTeX til at lave rapporter og lign. i. Når jeg laver overskrifter til forskellige afsnit, så angiver LaTeX titel nummeret som 0.n, mens den meget gerne skulle angive det fx det første overskrift som 1 også et underoverskrift som 1.1. Min source kode er some følgen... -
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g'er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
højden af en stige
Forumindlægvi er i klassen kommet til en uenighed omkring hvad den rette løsning til problemet: 1) En stige, som den på billedet, har to stigeben, der begge er 2 m lange. Hængslet, hvor de to stigeben hænger sammen (for oven) er 10 cm fra enden af hvert stigeben. Afstanden mellem stigebene ved gulvet ... -
ln(x) og log(x)?
Forumindlæg1) ln(x) = log(x) * ln(10)2) log(x) = (1/ln(10)) * ln(x)Nogen der kan være behjælpelige med at forklare, hvilke udregninger man gør sig for at komme fra linie 1 til linie 2? -
bølgelængde
ForumindlægHejsa :) Beregning bølgelængden af lys med frekvensen 11,3*10^14 Hz ? = 3,00*108 m pr. s/11,3*1014 = 2,65 hvad skal jeg sætte på af enhed efter 2,65? 10 opløftet til et eller andet? -
At holde en tale
ForumindlægJeg går i niende klasse, og jeg skal på torsdag holde en samfundstale om demokratiet i Danmark. Min opgave tale bliver bedømt på det, jeg afleverer, altså talen og hvordan jeg fremlægger denne. Problemet er bare, at jeg er meget dårlig til at holde taler, hvis jeg ikke har et papir at støtte ... -
Engelsk undervisning
ForumindlægHej derude :) Vi er to piger i 10. klasse der skal lave en times undervisning i engelsk. Altså vi skal prøve at være lærer. Vores hovedemne er LOVE. Indtil videre har vi bestemt at klassen skal læse to tekster. Pigerne den ene og drengene den anden. Drengene skal lave et rollespil til teskten o...
