Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16601 til 16620 af 17507
-
Potensfunktion
ForumindlægHej Jeg kan umiddelbart ikke gennemskue, hvorfor definitionsmængden ikke inkluderer negative tal, hvis en potensfunktions eksponent ikke er heltallig? -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern... -
Ny version af Studieportalen.dk
ForumindlægKære brugere, Vi er nu kommet så langt med udviklingen af den nye version af Studieportalen, at vi lægger den online senere på eftermiddagen. Skulle det stik imod al forventning ske, at du finder en teknisk fejl eller en stavefejl, må du meget gerne rapportere den i denne tråd. -
Talmængders størrelse
ForumindlægHvor stor er mængden af rationelle tal i forhold til mængden af irrationelle talt? jeg har googlet løs men kan ikke finde noget om det. mængden af hele tal må være dobbelt så stor som mængden af naturlige tal, hvad er forholdet mellem de andre talmængder? -
Hvad synes I om Parkens erstatningskrav fra den berusede mand?
ForumindlægJeg læste i avisen i dag at Parken forlanger 7 mio. kr. fra manden der løb ind på banen i kampen mellem Danmark og Sverige. Er det rimeligt? Jeg synes det er påfaldende at Parkens sikkerhed var så ringe, at det overhovedet er muligt for en gæst sådan at angribe en dommer. Derfor synes jeg Parke... -
indre produkt
ForumindlægHej, Jeg har lidt problemer med vedhæftede fil. <z,y> = <x ,rx> = r<x,x> = r IIxII^2 = I x I * I y I Hvordan kan det passe at det indre pordukt <x,y> = I x I * I y I ? vil gerne se hele udledningen fra start til slut. -
projektopgave i de naturfaglige fag, fysik og kemi, biologi og geografi
Forumindlæghej, min ven og jeg er igang med en projekt opgave, og kunne godt bruge en som havde erfaring med kraft. en som kunne besvare følgene spørsmål. - hvordan oprsår kraft - hvordan behandler man det hvis nogle af jer har lavet en fremlæggelse eller andet lign, så vil jeg spørge om i kan vedhæfte ... -
UDFORDRING: Differentialligning
ForumindlægJeg arbejder med bevægelsesligninger (s(t), v(t) og a(t)) for et fald med luftmodstand i mat/fys. For a(t) gælder der, at a(t) = s''(t) = C*(s'(t))^2-g hvor C og g bare er nogle konstanter. For at finde v(t) og s(t) findes samtlige stamfunktioner til de forskellige udtryk. Jeg har fun... -
Logaritmer
Forumindlæghej, sidder med spørgsmålet Gør rede for logaritmer og forklar om differentiation og grafiske egenskaber for denne type funktioner?? Men jeg forstår ikke hvad det er jeg skal gøre og hvordan jeg skal vise det? -
Is/ are
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en lille artikel på engelsk, men har et problem. Hedder det "but is most popular among girls" eller "but are most popular among girls"? Jeg ved godt det hedder; I am He/she/it is They are We are You are Men er i tvivl her. Eksempler kunne være de... -
Vikingernes religion
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig i forhold til vikingernes religion. Jeg har læst at deres religion ikke var asatro, som mange ellers tror. Det her er taget udefra et link som fortæller om asatro og vikingerne i norden: En Gode. Foto: Jonina K. Berg "Asatro er dyrkelsen af de gamle nordi... -
Hvilke funktioner mangler du?
ForumindlægHej Alle, Vi vil gerne gøre Studieportalen.dk til en endnu bedre hjemmeside. Studieportalen.dks formål er at tilbyde alle lige adgang til lektiehjælp, men hvilke funktioner synes du vi mangler? Skal vi have flere guides (fx en til AT -metoder?) eller har du måske en god ide til en ny funktion (F... -
Jehovas vidner - at takke "nej" !?
ForumindlægHeeey alle! Sidste uge mødte jeg tilfældigvis to damer på gaden. I starten havde jeg ingen anelse om, hvad de ville, da de sådan set stoppede min vandring, og bare begyndte at snakke om hverdagsting. Pludselig spørger en af damerne om min holdning til gud, osv., og jeg forklarer hende, at jeg i... -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
Hjælp
ForumindlægHej Er der nogle herinde som evt har lyst til at hjælpe mig med at lave en powerpoint som skal handle om en "nystartet virksomhed". Ideen er at vi skal lære lave en forretningsplan om vi lave et større projekt eller en powerpoint er op til den individuelle, så længe vi bruger de term... -
Eksamensspørgsmål - Polynomier (simpelt spørgsmål for afklaring)
ForumindlægDu skal introducere polynomier.. Det er bare en forklaring generelt af hvad polynomier er? Hvad de bruges til og hvordan de ser ud? Eller refereres der til noget specifikt? Bare for afklaring. Tak -
Facit/løsninger for matematik A 30 maj 2018
Forumindlæg -
Svar til Fysik A 4. juni 2018
ForumindlægHej allesammen, Jeg var til Fysik A skriftlig eksamen (STX) i dag, og jeg tænkte, om der var andre herinde, der ligeledes var det og som har lyst til at sammenligne svar? -
Nogen der kan hjælpe med denne opgave?
Forumindlægopgaven lyder på: To is og to colaer koster 70kr En is og tre colaer koster 75 Spørgsmål: A) hvor meget koster en cola? B) hvor meget koster en is?
